Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

FZS600 kontrolki dziwne zachowanie


homer24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Motocykl postal kilka dni nie jezdzony.Zrozumiale ze aku sie nieco rozladowal (obciazony alarmem itp), ale zauwazylem pewna dziwna rzecz.
Otoz po przekreceniu stacyjki robiony jest rutynowy test kontrolek (poziom oleju, temp cieczy oraz rezerwa). Wszystkie na moment sie zaswiecaja by za chwile zgasnac. I to jest oczywiscie ok, ale po chwili gdy wlacze swiatla (bez odpalania moto) wszystkie te kontrolki ponownie zapalaja sie, jakby powtarzajac sekwencje startowa.


Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach zapalenie swiatel nie powoduje takiego efektu, jednakze uycie blindy juz tak. Wszystkie kontrolki ww. zapalaja sie i za chwile gasna (przypominajac sekwencje jaka ma miejsce po przekreceniu kluczyka).Silnik pracuje w tym czasie bez problemow.Wydaje mi sie ze przy blindzie jest po prostu wiekszy spadek napiecia (dwie swiecace H4 po 2 zarniki w kazdej plus reszte oswietlenia moto powoduja spadek napiecia do okolo 11.5V na wolnych).Jak podobny test zrobie przy wyzszych obrotach nic takiego sie nie dzieje.

Oczywiscie na poczatek zrobie jakas trase zeby podladowac aku.Musze tez nieco zwiekszyc obroty bo obecnie ma nieco ponizej 1000obr/min.
Jak to nie pomoze zrobie dokladniejsze testy spadku napiec przy pracujacym silniku.
Teraz moge jedynie stwiedzic z tego co pamietam ze na voltomierzu na wolnych obrotach po wlaczeniu blindy napiecie spadalo ponizej 12V. Przy obrotach jednak od okolo 1500 obr napiecie jest juz zdecydowanie wyzsze.

Pytanie czy ktos spotkal sie z takim efektem zaswiecania sie kontrolek na chwile w swoim moto przy wlaczeniu swiatel lub czegos rownie pradozernego??
Nie wiem czy spadek napiecia wywolany wlaczeniem swiatel moze powodowac taki efekt, czy gdzies jest jakies zwarcie lub cos jeszcze innego (regulator napiecia,alternator)????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz niskie napięcie w aucie, to też kontrolki i systemy szaleją. U mnie zaraz wyskakuje komunikat, że abs nie działa. Przy słabszym aku chyba esp i jeszcze coś odpada.

Dobrze kombinujesz z za niskim napięciem. Nie włączaj alarmu, albo zmień akumulator na większy :P 

Obroty ustaw między 1200 a 1300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie mi się działo, gdy zostawiłem moto, albo z włączonym zapłonie, albo z włączonymi światłami postojowymi w garażu na "dłuższy czas":rolleyes:

Zdziwiłem się, gdy przekręciłem kluczyk i ... NIC (a miałem nowy akumulator) 

Odpaliłem z samochodu na kablach, ale kiedy odłączałem kable, to moto chodziło ale licznik kilometrów,zegarek,kontrolki... wszystko gasło.

Po 15 minutach, raz wszystko zaczynało funkcjonować, a po chwili znowu gasło i tak w kółko (każde włączenie odbiornika prądu powodowało "blackout"

Myślałem że mam po aku:(

Rozładowany był do zera a po wyciągnięciu go z motocykla prostownik widział go jako naładowany sześcio Voltowy 

Podpiąłem go do instalacji w samochodzie, trochę pojeździłem gdy osiągnął ponad 10,5V to wtedy pod prostownik.

Ładował się 4 dni i cały sezon chodzi jak nowy. 

A jakie masz napięcie akumulatora  "w spoczynku" i do ilu schodzi podczas rozruchu?

(Bo może to być koniec aku)

I tak jak Bebok pisze, ustaw obroty na 1200 - tak przewiduje serwisówka.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie motyw jest taki ze kontrolki zapalily sie i zgasly po przekreceniu kluczyka (czyli autotest kontrolek ok), moto normalnie odpalil.Jendak zdziwil mnie fakt ze na postoju  po wlaczeniu swiatel ( bez wlaczonego silnika), lub przy uzyciu blindy ( z wlaczonym silnikiem ale tylko na wolnych obrotah) zaswiecaja sie kontrolki jeszcze raz i gasna. Przy blindzie zapalaja sie i gasna tyle razy ile nacisne blinde. Przypomina to dokladnie to co sie dzieje zaraz po przekeceniu kluczyka (autotest kontrolek).Silnik podczas testu blindy caly czas normalnie pracuje.Brak niepokojacych objawow.

Moze przesadzam i wystarczy pojezdzic i podladowac aku.Wystraszylem sie jedynie ze to moze byc jakies zwarcie i ze moge sfajczyc jakas wiazke elektryczna.

Ale moze przy slabym aku moga dziac sie takie dziwy po obciazeniu instalacji.Na wolnych obrotach ( zgadzam sie 1000 to za malo) moze alternator nie wydala i robi sie autotest kontrolek ponownie???Mozliwe to??

Kurcze jezdze tym moto 11 sezon i nigdy takiego czegos nie widzialem nawet jak zdychal poprzedni aku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze i nie dobrze...

To aku raczej jest ok. (to dobrze)

Wskazywałoby to na styki instalacji (i to niezbyt dobrze bo trzeba szukać)

Przemierz miernikiem akumulator:

w spoczynku (rano)

podczas odpalania

na wolnych obrotach (1200)

na wyższych obrotach

no i podczas użycia blendy 

Będziemy wtedy trochę mądrzejsi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.