Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

CRF1000 - Nowa Afryka Twin


palnik

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co mi "wiadomo" niemieckie czasopisma motocyklowe przeprowadzaja testy po przebiegach  50tys.-100tas.km.W zasadzie nigdy nie zwracam uwagi  na testy przeprowadzone przez czasopisma.Jedynym testem ktory mnie zaciekawil  nie byl przeprowadzony przez  X czasopismo tylko przez Policje z Braunschweigu w 2007r  (100tys.km w 100 dni):P Nie powiem,ten test mnie niespodziewanie zaskoczyl i nie tylko mnie , bo kto w koncu  zalatwia  sie w swoim gniezdzie .Jednak z racji tego iz tu nie chodzi ani o Honde ani BMW zapoprzestane na tym.Jesli jednak jest ktos zainteresowany wysle na Pw zeby nie robic tu salaty.Co do samej Hondy , hmmmm ^_^ nasuwa mi sie jedno pytanie:gdyby to byly takie wadliwe produkty , to dlaczego tego tyle lata.Honda do tanich motocykli nie nalezy , wiec co jest powodem tak wielkiego zainteresowania ? Testy  sa testami a zycie jest zyciem , no ale moge sie tez mylic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem w jakim czasopiśmie był ten test. Nie zmienia to faktu, że dzisiaj produkty znanych marek są na bardzo zbliżonym poziomie i trudno tutaj faworyzować jakąś markę i byłbym ostrożny w wystawianiu zajebiaszczych ocen np.Hondzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Taurus napisał:

Ja tu nic nie faworyzuje  tylko opisuje wlasne spostrzezenia,a poza  tym sam hondy nie mialem i nie mam ;)

A czy ja gdzieś wspomniałem, ze coś faworyzujesz, bo nie widzę, chyba, że masz już kłopoty ze zrozumieniem języka ojczystego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle, że czołówka producentów tzn. głownie japońscy i może ze dwóch europejskich może poszczycić się bezawaryjnością i trwałością swoich produktów na podobnym poziomie, bo przecież rynek zweryfikowałby szybko duże różnice i wady.

Sam potwierdzam niezawodność i odporność na wszelkie kłopoty Hondy, ale powoli myśle o zmianie na inną markę, głównie dlatego że CBF jest .... jakby to określić....zbyt poprawna, ułożona - optycznie, technicznie, nawet osiągi. Dużo doświadczenia nie mam z innymi markami, ale myślę że np. TDM przy zaspakajaniu podobnych potrzeb jak CBF będzie ciekawsza, więc powoli dojrzewam do takiej zmiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Wracamy na tory :) było BMW jest już na 'tapecie 'Honda . Co prawda inny model jak w tytule  wątku , no ale jest dobrze :)

Nie widzę tutaj opinii innych właścicieli CRF - szkoda.

Taurus - próbowałem wkleić zdjęcia , ale są za duże . Muszę popracować nad ich mniejszą pojemnością.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.9.2017 o 09:54, bankus napisał:

Myśle, że czołówka producentów tzn. głownie japońscy i może ze dwóch europejskich może poszczycić się bezawaryjnością i trwałością swoich produktów na podobnym poziomie, bo przecież rynek zweryfikowałby szybko duże różnice i wady.

I tu ja mam male wahania.W moim przypadku "nie wspomne znajomych"za duuuuuzo razy poparzyłam sobie  lapy na europejskich pojazdach zeby znowu "ryzykowac".Najnowsze info jakie dostalem od kolegi ktory kupil sobie super wypasione eurpejskie enduro za super kase.Juz ma ponad 11tys.km na blacie i jedynie do teraz mial tylko trzy male usterki.Dwa razy wymiana pompy chlodzenia (padla) i jedna wymiana dolnej polki kiery (wylamana) Przyslowie kazdy chwali swoje tez nie dziala ;) hmmmm,wyprawa na nordcap takim cudem moze przyprawic o bole brzucha albo glowy.Azjatyckie pojazdy tez maja swoje minusy: sa nudne jak groch z kapusta  bo tylko sie tankuje i jezdzi ,a od czasu do czasu jakis maly serwis i nic wiecej.Moja cala wiedza napraw itp. idzie w zapomnienie.Masakra :wacko: Troche sarkazmu nie zaszkodzi ;) 

Ps.Ale to jest tylko takie moje glosne myslenie.Nikt z tym nie musi sie zgadzac.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczekaliśmy czasów, gdzie nie marka jest synonimem prestiżu, niezawodności a bardziej model ma znaczenie.

Kiedyś jazda Mercedesem, BMW to był prestiż.

Teraz ktoś kupi Mercedesa A klasę , ktoś inny kupi VW Phaeton'a i co?

Teraz każdy robi od "malucha",  po SUV'a.

Montownie rozrzucone w różnych częściach świata, producenci części również - jednym słowem loteria.

To może dlatego, motocykle i samochody made in Japan, trzymają jakiś (w miarę) stały poziom.

Doszły mnie słuchy, że posiadacze Ducati, (od czasu przejęcia przez Audi) mogą planować dłuższe wycieczki niż wcześniejsze - z domu na serwis - z serwisu do domu - z domu do serwisu... ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.08.2017 o 10:26, palnik napisał:

Cześć ,

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Hond. Nie znalazłem na forum ( może źle szukałem ) nic o NAT. A podobno bardzo dużo się sprzedaje ... tak mówią w Tychach .Dlatego rozpoczynam temat ... Piszcie o Waszych Afrykach ...

Ja mam nową z DCT . Jest to mój pierwszy motor- niektórzy może powiedzą za duży... może zacząć od 650tki . Ale pragnę powiedzieć , że wcale nie . Prowadzi się super , wagi na trasie nie 'czuć '. Jest OK.

Ja mam nową Afri DCT ---:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wiązazująć do tematu nowej Afri crf1000l

Powiem wam jedno , miałem uprzednio 3x inne hondy :Hornet/CBR/Hornet   ostatnią hornetką byłem aż w Rzymie był to rok 2016.

Po powrocie z bólem serca rozmawiałem z nią że może nie jest czas i miejsce - ale musimy się rozstać bo szykuje mi się wyprawa do Portugalii i nie zapakuję jej gratami bo jest za mała.

Sprzedałem .........

poszukiwania trwały bardzo długo dokładnie 7 miesięcy : czytania for, oglądania filmów testowych, recenzje , jazda po salonach etc....

Oglądałem Super tenerkę 1200, GS 1200, KTM 1290 ADV, i .................nową Afri crf1000

Koniec końców zdecydowałem się pozostać wiernym przekonaniom typu : HONDA to HONDA !!!!!!!!!!

Kupiłem, w marcu funkel nówkę Afrykę ze skrzynią DCT .Zapytacie dlaczego DCT .... sam do końca nie wiem. Ale z oczytania testów etc. dowiedziałem się jednego - SKRZYNIA DAJE RADĘ NA ASFALCIE , SZUTRZE , ZIEMI.

Postanowiłem zaryzykować i kupić właśnie DCT - dopłacając extra 4000tyś  do tego + SW MOTECH KUFRY - ok 5tyś + TOURATECH GMOLE - ok 1.200tyś = razem do moto dopłaciłem 10 tyś ale ... było warto.

Pod koniec kwietnia miałem najechany pierwszy tysiak, skrzynia intuicyjnie uczy się przy każdorazowym uruchomieniu silnika - twojego stylu jazdy.  Miałem obawy czy ta skrzynia to coś dla mnie ... jednak moje obawy zostały rozwiane w ALPACH !!!!!   przyjemnośc która jest z jazdy tym motocyklem i automatem  to sama uciecha - skupiasz się na widokach , winklach i przyjemności z jazdy a nie na redukcji . hamulcu i  myślach co powinienem teraz zrobić.

A teraz do samego motocykla

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sylwetka - zgrabna i nawet dla osoby ok 165-170 cm wzrostu - do opanowania - wiem bo sam mam 168cm wzrostu

Silnik - teraz mamy wrzesień  zrobiłem już 12tyś/km  - w skrócie HONDA

Zawieszenie - przy pełnym załadowaniu motocykla + 2x ludzi - ustawienie na HARD jest wystarczająco sztywne zarówno na winklach jak i autostradzie przy 150 km/h

Tłumik - nie rozumiem po jakiego grzyba  ludzie w hondach zmieniają tłumiki - we wszystkich 3 które posiadałem i teraz w mojej Afri -- jest po prostu super - silnik nie V a zwykła rzędówka    a i tak chodzi SUPER !!!!!!

Prowadzenie - mistrzyni tracenia kilogramów w trakcie jazdy. a samo prowadzenie to już bajka - we Francji miałem sytuację w której pomyliłem drogę i nawracałem , okazało się ze był uskok w którym moto przechyliło się nieznacznie na bok załadowany + ja i plecaczek-  skrzynia sama sie dostosowała , dodałem gazu - moto z lekkością przechyliłem w drugą stronę i  wyjechałem bez strachu o wywrotkę, we Włoszech - Mediolan Turyn , miasta cholernie zakorkowane - a Afryką  z kuframi bez problemu omijałem auta w korkach - to był kolejny szok manewrowości Afryki !!!!!!

Napęd - powiem tak odwieczny dylemat KARDAN czy ŁAŃCUCH ??? wiem jedno : po 12tyś  - łańcuch w Afri został nieznacznie podciągnięty  podejrzewam że kolejne 12 tyś jest do zrobienia.

Ładowność -  producent pisze 195 km max - myśmy mieli w sumie 230kg - bez problemu ( Ja+pasażer + 3 kufry + 2x worki na kufrach)

 

Wygoda -  umówmy się - NIE MA MOTOCYKLA NA KTÓRYM po 8tyś/km nie bolała by dupa !!!!!! ale wygoda jest dla pasażera i kierowcy- miejsca też dużo

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CENY

cena : 53tyś podstawa

cena : 70 tyś z pełnym pakietem dodatków i ubezpieczenie

Dopłata do Koloru : 1000tyś (HRC lub RED)

 

Czy warto  ??    ani 1 złotkówki nie żałuję za moją Afri.

 

Tyle co mam do powiedzenia na temat AFRI. jak ktoś ma jakieś pytania  służę pomocą.

 

pozdrawiam

Łukasz

BlackDragon

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ... witam . Mam podobną - czerwień . Podzielam Twoje opinie. To super maszynka. Nie wiem czy masz podobnie , ale u mnie jak szybko zwiększam prędkość to czasami automat ze zmianą biegow nie nadąża . Powiedz kolego jakie opony polecasz : w moim przypadku 70% asfalt reszta teren. Ale nie chciałbym w terenie pozostać i motorka wypchać :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz by moto zmieniało biegi szybciej i sprawniej ..... po prostu S1,S2,S3 :)

Zwykły DRIVE - dla turystyki wystarczy,  jeżeli wjeżdzasz w góry - serpentyny podjazdy asfaltowe  to  musisz kalkulować czy dla tego czy innego podjazdu wystarczy ci S1 czy może S2 czy S3 - normalny asfalt do normalnej jazdy -- tylko DRIVE

Jeżeli jednak chcesz przyspieszyć ..... wystaczy na "łopatce" ręcznie zmienić bieg 1x w dół ..... i rura. ..... moto idzie jak szalone

 

Co do Opon :

moje ( już zaczęły ząbkować) ale do pośmigania po polsce jeszcze wystarczą  czyli jakieś 3tyś .   co i tak będzie bardzo dobrym osciągnięciem w granicach 15tyś 

 

Jednak  kolejne które kupię ze względu na szuter w kolejnej podróży (Bałkany: kossowo/bośnia/macedonia/czarnogóra/albania/  :

METZELER TOURANCE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły jeżdżę na s2. No , właśnie muszę 'przeskoczyć ' łopatką. Nie jest to może upier...we  . Myślałem , że to jest coś dziwnego ... ale zostawmy temat.

Szukam takich opon , które dadzą radę w terenie ale nie koniecznie bardzo trudnym oraz będą dobrze się trzymały na asfalcie . Również mokrym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Palnik z całym szacunkiem ale szukasz odpowiedzi na złym forum, tzn jak spisuje się opona w konkretnym motocyklu szukaj na forum konkretnego motocykla.

Opony to temat rzeka, ilu ludzi tyle opinii.

Na forum Transalpa chwalą TKC 70 jak ktoś jeździ 70% po asfalcie. Dobrze trzyma na mokrym i na suchym i radzi sobie na szutrach.

Przy większej chęci na Off polecany na forum AfricaTwin "zestaw afrykański" TKC80 na przód i chyba Mitas E09 na tył.

Ale lepiej tam doczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.