Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

CRF1000 - Nowa Afryka Twin


palnik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ,

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Hond. Nie znalazłem na forum ( może źle szukałem ) nic o NAT. A podobno bardzo dużo się sprzedaje ... tak mówią w Tychach .Dlatego rozpoczynam temat ... Piszcie o Waszych Afrykach ...

Ja mam nową z DCT . Jest to mój pierwszy motor- niektórzy może powiedzą za duży... może zacząć od 650tki . Ale pragnę powiedzieć , że wcale nie . Prowadzi się super , wagi na trasie nie 'czuć '. Jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem na etapie przesiadki z tutysty na uniwersalnego turysty.Myslalem nad afryka,jednak w podobnej kasie jest jeszcze inny na horyzoncie.Zobaczymy co czas przyniesie.

Ps.Z mojej strony gratulacje na nowy sprzet :)

Ps.2 Kardan czy  lancuch ? hmm.wszystko ma swoje plusy i minusy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak.Lancuch trzeba co jakis czas smarowac czyscic (-) co przy kardanie ("bezobslogowy") odpada (+) Z innej beczki: Swego czasu bylem w trasie motkiem na  lancuchu z dala od cywilizacji :P.Wszystko bylo super do czasu jak "zgubilem " lancuch :D.Powodem byla spinka zamka lancucha,gdzies ja wciaglo :huh:.Zastapilem ja drutem miedzianym gdyz nie mialem rezerwy.Cala ta naprawa trwala moze z 1h.Po powrocie minelo sporo czasu zanim zalozylem nowa.Po jakims okresie  przyszedl czas na kardan i  z tego to powodu bylem bardzo happy :wub:Nie ma  smarowania i czyszczenia lancucha ,zasyfionej felgi,no i co "30-40tys.km." wymiany napedu.Bylem najszczesliwszym posiadaczem motka z kardanem dooo czasu jak sie  rozsypal (wycieku oleju nie bylo).Lozysko oddalo ducha.W tym przypadku domowym sposobem nie bylem w stanie nic zrobic.Na szczescie bylem w trasie "do okola wsi":DW innym przypadku taka usterka moze Tobie caly "poranek" spier...ic :angry: :D.Tak ze  "wszystko" jest super i dobre jak jest dobry.Obecny moj motek (ca 60tys.km.)tez jest na kardanie i jak na razie jest gitara,jednak z doswiadczenia nie dalbym sobie reki obciac mimo to ze ani nie slaszalem ani nie czytalem o problemach z kardanem w tych motkach , no chyba ze komus trafil sie jakis ulep,skladak po nieznanych przezyciach, to juz jest inna sprawa.

Ps.Jednak musze dodac to ze fabrycznie nowe miny tez sie trafiaja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, wszystko może się zepsuć, niestety :angry: Ja wiem na pewno, że już moto z łańcuchem nie kupię, bo po prostu odbiera mi to przyjemność z jazdy. Chodzi o zwykłą "codzienną" konserwację. Szlag mnie trafiał jak co 500km trzeba było ze smarem latać, czekać aż wyschnie i uważać coby całe moto nie było uwalone <_< Teraz mam pasek i jest już cudownie, jak będzie kardan też będzie super :) No ale odchodzimy od głównego wątku - chyba nikt oprócz kolegi palnika nie posiada Africi :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.9.2017 o 15:00, Walgav napisał:

 No ale odchodzimy od głównego wątku - chyba nikt oprócz kolegi palnika nie posiada Afriki :o

A no wlasnie , jakos zalozyciela tematu nie slychac.Moze sam by cos napisal odnosnie nowej Afryci np.jak sie sprawuje , spalanie,wkleil pare fotek itp.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem , jestem Panowie  tylko czasu trochę za mało .. :)

Ale a propos kardana ( to by się zgadzało .. z informacjami powyżej ) znajomy bardzo narzekał na GS1200 - właśnie chodziło o łożysko . Zatem nie ma idealnych rozwiązań.

Jak pisałem wcześniej mam smarownicę automat i nie narzekam . Łańcuch smaruje się sam , nie kapie na postoju ( chyba , że źle ustawisz parametry ) nie pryska dookoła , jak to niektórzy piszą .

Sama Afryka jest super. Wybrałem z DCT ze względów bezpieczeństwa. Z racji , że 'super młodziak' ze mnie nie jest to chcę się skupić na jeździe niż na zastanawianiu , który bieg wskoczył :).  Na tę chwilę jeżdżę głównie po asfaltach i w zakrętach 'układa się super. Nie mam porównania do innych motocykli.

Spalanie - hm... przy jeździe raczej spokojnej ok.130km/h na autostradzie wychodzi ok. 5l/100. To chyba standard dla klasy Adv. Mam już za sobą 6500 km i nic nie nawala ( ale to nowy motorek :))

Naprawdę motor polecam . Jeżeli porównamy jeszcze cenę do GS lub KTM to ... NAT wychodzi korzystniej.

Fotki będą ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam "okazje"  ktm 1290 t z  kompletnym wyposażeniem  dostac w kasie hondy z slabszym wyposazeniem.Co mnie powstrzymuje od kupna: jakos nie jestem przekonany co do niezawodnosci ktm :( Jesli BMW to tylko ostatni model olejaka :) Honda nie powiem tez mnie pociaga , jednak trzeba sporo dolozyc zeby miala to co konkurencja  seryjnie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, palnik napisał:

a mniejsza awaryjność Hond ?!  podobno NAT jest nie dozajechania :)  nie żebym usilnie namawiał , bo nie mam porównania. Ale ten argument przy zakupie mnie też przekonał.

Honda z natury nalezy do niezawodnych motocykli,ale to nie jest nic nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Wicher napisał:

To był test w jakimś magazynie nowej maszyny....

Pewno, jakiegoś niemieckiego magazynu motocyklowego, który tydzień wcześniej lub miesiąc później, zrobił taki sam test konkurencyjnej BeeMki i niespodziewanie wyszło że po 40.000km W BMW nie stwierdzono śladów użytkowania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.