bankus Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Mało jest w tym temacie profesjonalnych publikacji, raczej wątki z róznych for. Podam więc moje spostrzeżenia 1/ staram sie pompować 2,5 przód i 2,8 tył - podobno na drodze trzeba pompować tyle, ile jest wygodnie (wieksze ciśnienie to mniejszy komfort), ale powyżej 2,7 bar nie ma już zysku mocy, a na torze to inna bajka. 2/ staram się sprawdzać co drugie tankowanie a więc po ponad 600 km i zawsze musze dopompować jakieś 0,2 3/ tak naprawde nie wiem czy te parametry utrzymywac na zimnej czy ciepłej oponie? 4/ dziwi mnie ten minimalny ubytek - tez tak macie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Ciśnienie utrzymuję zgodnie z instrukcją motocykla. Ubywa mi powietrza, ale nie aż tyle - może to zależy od jakości opony i osadzenia na obręczy - czy obręcz nie jest chropowata w miejscu przylegania opony. W instrukcji chyba tez jest podane, że na zimnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bebok. Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Jak wpinasz manometr, to zawsze są jakieś straty powietrza - syk i ni ma. Zależy jaki manometr i czy sprawnie uda się nałożyć na wentyl. Do tego różnica temperatur otoczenia i stopień nagrzania opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bankus Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 fakt, o tym nie pomyslałem. Dmucham na stacji, manometr troche za wysoki, trudno zmieścic między kominkiem a łańcuchem, więc zawsze ciut ucieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bebok. Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Dlatego jak następnym razem będę zmieniał opony to zaopatrzę się w kątowe wentyle. Mam jeden taki w KTMie, a do drugiego jest lepszy dostęp, ale w Kawasaki jest problem się dopchnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Teraz dopompowywałem koła w moto. W każdym brakowało po ok 0,2 atm. Ostatni raz jeździłem w październiku. Odpalił po paru razach bez wspomagania prostownikiem, czy drugim aku. Aku podładowywałem ok. czwartku. Ciężko, bo ciężko ale zaskoczył i tym mnie zaskoczył . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Byłeś polatać, czy tylko odpaliłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioW Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Opony zawsze pompujesz na tzw. zimnej oponie wg zaleceń producenta nie wygody. Jak przeholujesz to pamiętaj że łatwo możesz zniszczyć opony. Sam miałem taki przypadek że nie sprawdzałem długo ciśnienia i jeździłem na zbyt niskim (moje początki) opona poszła do wywalenia. Pisze to zresztą w instrukcji w większości moto i samochodów. Ciśnienie podczas długich przelotów zawsze delikatnie ci spadnie. Osobiście robiąc po np 700km przeloty na drugi dzień jak jadę zawsze sprawdzam tym samym manometrem opony i ew dopompowuję na stacji albo swoim kompresorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
becker Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 a'propos jakie macie kompresory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 W zeszłym sezonie jeździłem 286-cio kilogramowym BMW(opony nówki). Instrukcja obsługi podawała ciśnienie w tylnej oponie 2.9bara z pasażerem i 2.6 solo, dla opony o szerokści 180mm. Ciśnienie solo 2.6 było dla mnie zdecydowanie za niskie jak na taką wagę sprzętu. Motocykl stawał się jeszcze bardziej krowiasty w składaniu w zakręty.....z resztą na 2.9 tez był Jechalo się jednak przyjemniej na 2.6, mimo tego wybrałem wartości ciśnienia wyższe, kosztem pogorszenia komfortu, zyskując jednak pewniejsze prowadzenie solo i z pasażerem, opona nie miała tendencji do ząbkowania, co zdarzało mi się np. w bandicie 1200 podczas eksperymentów z ciśnieniem w ogumieniu. Teraz jeżdżę Triumphem, który waży 228kg, ma ten sam rozmiar tylnej opony i jest podana jedna wartość ciśnienia 2.9 bar solo i z pasażerem. Tutaj muszę stwierdzić, że wartość taka, w tym motocyklu w ogóle się nie sprawdza przy tej masie. Jest to zdecydowanie za dużo zwłaszcza do jazdy solo, ustawiam 2.5-2.6 bar i jest optymalnie. Z pasażerem i bagażem jest jak najbardziej ok, ale z samym pasażerem to już nie tak do końca Kolega który jeździ takim samym modelem, równiez ma podobne odczucia, lata na 2.6 bar, ale na jakimś sportowym ogumieniu. Trochę motocykli miałem, trochę kompletów opon zjeździłem i jednak uważam, że wartości w instrukcji czy te podane przez producenta opony nalezy traktować raczej jako wytyczne lub punkt poczatkowy do ustawienia odpowiedniego ciśnienia dla nas, dla naszych upodobań czy stylu jazdy. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 11 godzin temu, grzesiek_73 napisał: Byłeś polatać, czy tylko odpaliłeś? Odpaliłem, bo dziś planuję pojeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 9 godzin temu, becker napisał: a'propos jakie macie kompresory Z gabinetu stomatologicznego . Max ok 7,5 atm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioW Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Używam tego:http://allegro.pl/mini-kompresor-motocyklowy-12v-easy-rider-wroclaw-i7109478106.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Godzinę temu, MarioSWD napisał: Używam tego:http://allegro.pl/mini-kompresor-motocyklowy-12v-easy-rider-wroclaw-i7109478106.html Mam taki sam kompresorek w motorku i jestem w pelni zadowolony.Oczywiscie mam go w kufrze. Ps.W moim motorku fabryka zaleca cisnienie w przedniej i tylnej oponie 2.9 bar (pusty czy obladowany), ja je podnosze nie co wyzej do 3.1bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioW Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Co do zwiększania progu ciśnienia nie będę się wypowiadał bo tak nie eksperymentuje, ale osobiście u mnie zniszczyłem opony jeżdżąc na zbyt niskim ciśnieniu. Nieświadomie oczywiście.Od tego momentu co wyjazd sobie sprawdzam ciśnienie do świętego spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 5 godzin temu, MarioSWD napisał: Co do zwiększania progu ciśnienia nie będę się wypowiadał bo tak nie eksperymentuje, Jak juz wyzej wspomniano tak i w moim przypadku na zalecanym cisnieniu opony zabkowaly sie co bylo powodem dasc czestych wymian opon.Od laaat praktykuje to jak w motorkach tak i w puszkach.Acha , moj motorek to kawa gtr 1400 zawsze z pelnymi kuframi t.j. okolo 332kg + kierownik i slubna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioW Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Będę musieć spróbować w tym sezonie bardziej z tym poeksperymentować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bebok. Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 W KTMie miałem na początku "zalecane" 2,5 / 2,9, ale to zdecydowanie za dużo jak chce się coś powygłupiać na zakrętach. Nawet przy normalnej jeździe tył ślizgał się na wyjściu z rond, albo skrzyżowań. Zmniejszyłem do 2,2 / 2,5 i jest sporo lepiej, tzn dalej się ślizgam, ale już muszę nieco bardziej odkręcić W Kawasaki mam 2,5 / 2,9 i przy przycieraniu owiewki na winklu nie ślizgałem się, więc sama marka gumy tez ma tu sporo do powiedzenia Tak nawiasem to ciśnienie powinno się kontrolować wg mnie co miesiąc w każdym pojeździe. Podjeżdżam do kolegi wulkanizatora, sprawdzę ciśnienie, pogadam/poobrażam jego i jego koreańskie auto, wyśmieję, że nie ma już motora i jadę dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 W dniu 7.01.2018 o 08:29, LBG napisał: Odpaliłem, bo dziś planuję pojeździć. To jaką masz pogodę tam u siebie??? Mój producent podaje 2,5 przód 2,6 tył solo 2,9 duecik i w moim przypadku są to wartości idealne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 2 godziny temu, grzesiek_73 napisał: To jaką masz pogodę tam u siebie??? Mój producent podaje 2,5 przód 2,6 tył solo 2,9 duecik i w moim przypadku są to wartości idealne Padało w niedzielę i żona wymyśliła w zamian wyjazd po szafy do IKEI - koszmar. Ledwo znalazłem na parkingu miejsce na Matiza. Ciśnienia nie pamiętam, bo jeden wydruk mam przy kompresorze w garażu, a drugi w dow rej motocykla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 To kajś Ty jest?? Myślałem że w niemcach w "Berchtesgaden", ale to mi teraz nie pasi, bo w niemcach IKEA w niedzielę jest zamknięta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waludi Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 no i jest zajęcie jak się nie jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekSHL Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 W dniu 7.01.2018 o 19:07, Taurus napisał: Jak juz wyzej wspomniano tak i w moim przypadku na zalecanym cisnieniu opony zabkowaly sie co bylo powodem dasc czestych wymian opon. Taurus, ząbkowanie opony jest ponoć połączone z niewłaściwym nastawami tłumienia na zawieszeniu. Bawiłeś się tym może? Nawet nie wiedziałem że są 2 typy ząbkowania przedniej.... Ja do tej pory ignorowałem te małe dziwne śrubki, ale w tym sezonie za punkt honoru postawiłem sobie zrozumieć które tłumienie za co odpowiada i ustawić zawieszenie pod siebie. Pierwsze koty za płoty -SAG ustawiony, teraz trzeba dobrej pogody aby regulować resztę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Miękki zawias, mocno niedotłumiony to czestą przyczyna ząbkowania opony, zwłaszcza przedniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amati80 Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Ja sprawdzam ciśnienie w oponach 1 na 2 miesiące chyba, że szykuje się jakaś dalsza wycieczka, to wtedy bardziej wnikliwie sprawdzam "najważniejsze punkty kontrolne". Trzymam się wytycznych producenta! - w myśl zasady, że inżynierowie podali optymalne zakresy ciśnień dla jazdy w pojedynkę, z pasażerem oraz bagażem po przeanalizowaniu wszystkich danych. Rozumiem, że jakieś minimalne korekty są dopuszczalne ale nie odważyłbym się radykalne zmiany. Ostatnio na forum BMW ktoś rozpoczął temat o czujnikach ciśnienia w oponach tzw. TPS. Zamówiłem i "idzie" https://www.aliexpress.com/item/M3-Wire ... autifyAB=0 .W sumie gadżet ale może okazać się pomocny, a i cena nie jest jakaś kosmiczna. Zobaczymy co to warte - jak to mówią wyjdzie w praniu. Pozdrawiam, Tadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.