Paweł - PRC Opublikowano 1 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2017 Cześć wszystkim! Po nakręceniu kilkudziesięciu kilometrów na Stradzie, zaczęła mnie wkurzać oryginalna szybka, niestety przy moim wzroście (191cm) dostaję strugę powietrza idealnie na wizjer i przy okazji kakawonię szumu przy prędkości od 60km/h w górę, a powyżej 120 pojawiają się turbulencję na kasku. Wstanie na podnóżku i wyjście poza strugę powietrza odchylonego przez szybkę powoduję piękną ciszę. Tak więc padła decyzja - deflektor, tylko jaki? Moja szyba należy raczej do dość niskich i czy dobierać deflektor najwyższy jaki znajdę czy nie będzie takiej potrzeby? Do tego jeżeli oryginalna szybka jest wygięta to szukać deflektora wygiętego (widziałem takie z firmy DFLA), czy może być prosta (np. motoADV EX1) i sprawę załatwi sprężystość materiału. Tylko czy wygięcie prostej szybki nie będzie ciągnąć oryginalnej szybki? Jak wyglądają Wasze doświadczenia w tym temacie, ewentualnie deflektor jakiej firmy polecacie. Lewa w górze Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Tutaj masz poradnik, jak wstepnie dobrać deflektor. http://motoadv.pl/jak-dobrac-deflektor-do-swoich-potrzeb/?v=9b7d173b068d Właściwie, to mogłbyś podjechać do siedzby firmy i na miejscu coś dobrać, zamontować i przetestować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Jak w swoich motorkach chciałem poprawić aerodynamiczność ,to najpierw podczas jazdy ( oczywiście trzeba zachować ostrożność i najlepiej robić to na pustych ,spokojnych drogach ) "przedłużałem" szybę lewą dłonią .Jako ,że organ jest ruchomy można go pochylać pod różnymi kątami i podnosić wyżej lub niżej .Różnica w odczuwalnych opływach strug powietrza odczuwalna jest natychmiast .Później wystarczy tylko znaleźć odpowiedni deflektor ,lub (jak ja to zrobiłem ) podnieść wyżej szybę .Może troszkę mam duży prześwit pomiędzy lampą a szybą ,ale w kasku ciszej .Spróbować zawsze można ,tylko trzeba uważać ,bo trzeba motonga rozpędzić i prowadzić jedną ręką , chociaż teraz wpadło mi do łba ,że można zrobić większy obrys szyby (np. z tektury ) i prowizorycznie (np . taśmą ) go zamontować ( taki pomysł mnie naszedł ). Natomiast powinno się próbować przed zakupem ,ponieważ do Shadowki potrzebuję nie tyle wyższej co szerszej szyby ,bo jest dosyć daleko z przodu i boczne strugi dają się bardziej we znaki .Powodzenia w poszukiwaniach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł - PRC Opublikowano 29 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2017 Tak więc podsumowanie: pomysł Powolnego jest prosty i dość pomocny, faktycznie tak próbowałem i zdecydowałem że deflektor musi być wyższy niż moja ręka Znalazłem taki o wysokości 16cm - praktycznie identyczny jak model Enduro wspomnanej przez Wichra firmy motoADV, ale na aluminiowych uchwytach i seryjnie wygięty - przez co lepiej pasuje do mojej szyby. Generalnie różnica jest przeogromna, co prawda nadal jestem trochę za wysoki (191cm), ale wystarczy minimalnie zgarbić i do 120 mam błogą ciszę. Bez garbienia do 80 mogę jechać z otwartą szybą i rozmawiać z pasażerem - naprawdę aż takiej różnicy się nie spodziewałem. Kumpel ma u siebie w Pegaso trochę wyższą szybę (ja mam oryginalną, on swoją zaprojektował o 5cm wyższą w Cadzie i wysłał do wycięcia z PC - koszt wyszedł go naprawdę symboliczny, tyle że później musiał zająć żonie piekarnik na 3h żeby wygrzać materiał i wygiąć), z ciekawości będę musiał zamontować deflektor u niego i zobaczyć efekt. Jeżeli ktoś się zastanawia czy montować deflektor - to jestem zdecydowanie na tak. A jaki? To trzeba wyczuć np ręką odchylając strumień powietrza albo sprawdzając gdzie uderza strumień powietrza (wystarczy w czasie jazdy dłoń przenieś od klatki w górę, w pewnym momencie poczujemy że jest dużo większy opór powietrza - wtedy zostaje się zastanowić ile wyżej ten strumień musi być odchylony. Lewa w górze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.