Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Motoport Częstochowa Serwis


kamil89559

Rekomendowane odpowiedzi

Dawka dawką, tu jest jeszcze kwestia wzbogacenia przy wejsciu dmuchawki. Zajmowałem sie tym profi , ale wypadki chodzą po ludziach. W moim przypadku komplet tłoków rossa za 5k . Kiedy afr poszlo w ubogo a egt w temperature topnienia tytanu orgnoleptycznie usyszałem jak brzmi spalanie stukowe :D. efekt tłok popłynoł, tuleje rozerwało a korba radosnie wyszła na spacer. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.01.2017 o 18:36, DANVIELD napisał:

Gdybys wiedział jak doskonały jest to olej .(supersyntetyk). wiedziałbys ze na nim tarcie(docieranie) jest niemozliwe.
Po prostu jest to tak dobry olej że nie dotrzesz na nim silnika..
a za jakis czas zauwazysz że silnik olej ci spala przez pierścienie.. 
Albo co gorsza poprzez brak spasowania pierścieni z cylindrem (kontakt termiczny- odprowadzenie ciepła),
pierścienie po prostu szlak trafi bo to one w pierwszej kolejności przekazuja temperature na cylinder.
Więc jeżeli nie oddadza ciepła to szlag je trafi.

Często sie smieje bo dla wielu ludzi silnik to po prostu tłok który jakos tam sie rusza w cylindrze..
niestety za trwałośc silnika odpowiada znacznie więcej elementów niż tylko dobry olej.

pistontemp.jpggeometry4.jpg

OK , więc jaki niby olej najlepszy na docieranie wg ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorszy mineralny, taki który smaruje silnik ale zezwala na "porzadany" kontakt współpracujących ze soba elementów w celu wzajemnego pasowania.
w wyniku tego obie powierzchnie po dopasowaniu nie posiadają już "nierówności" zyskując w ten sposób wzajemnie uszczelniające sie powierzchnie w oddziaływaniu środka smarnego. Olej w tym momencie ulega zgarnianiu i zapobiega przedmuchom do skrzyni korbowej a także zapewnia świetne odprowadzenie ciepła z współpracujących elementów poprzez film olejowy.

Przy docieraniu wazne ejst by silnika nie rpzegrzewac i nie pozwalac na drastyczne obciązenie termiczne bo w tym momencie to co powyzej wyjasniłem + olej nie beda w stanie ochronic należycie silnika.

polecam artykuł 
http://www.motor-tech.katowice.pl/technika/Docieranie2.htm
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ty mój sympatyczny, to powiedz mi, co poszło nie tak w przypadku silnika w moim motocyklu, że przy 150 tys km przebiegu nadal na gładziach cylindrów są fabryczne ślady obróbki powierzchni? Zły olej? Co mam teraz zrobić? Czem prędzej sprzedać? Zedrzeć? Nikasil oporny na pilnik...

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Każda tuleja cylindrowa niezaleznie od tego z jakiego jest materiału
i czym pokryta musi posiadac względnie porowata powierzchnie by umozliwic fizycznie pełzanie/ przyleganie oleju do tej powierzchni.

261164d1288278720-piston-oil-squirters-i

Gdyby cylindry były idealnie wypolerowane poprostu olej nie miałby szans zostac na tulei i ja wysmarowac/schłodzić.
-po prostu w formie kropelkowej spadałby do komory korbowej.

blash-6.jpg
Przykład z lewej - gdyby cylinder fabrycznie nie posiadał ukośnych zarysowań po honownicy, 
to po paru tysiącach mogłaby powstac na nim korozja w skutek własnie braku powłoki chroniącej
i smarującej gładź z pokrywającej ja warstwy olej.
Z prawej cylinder jaki znamy.. który tak bedzie wyglądał conajmniej przez drugie tyle kilometrów,
tylko dlatego że jest nalezycie smarowany i powierzchnie sa zabezpeiczone przed tarciem,
agresywnym środowiskiem, korozją i miejscowym obciązneiem cieplnym.

Piston-in-Cylinder-ECU.jpg

z pierścieniami jest podobnie - nie sa idealne i nie moga byc bo szybciej by się zuzywały.
Film olejowy zawarty na ich porowatej powierzchni współgra z analogiczna powierzchnia cylindra, zmniejszając tarcie i zuzycie elementów. 
Mimo że ściagają warstwe oleju z powrotem do komory korbowej silnika to jakis ułamnek zawsze zostaje "spozyty" przez silnik (jest to celowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie oświećcie jak z tym ciśnieniem. Grzebałżem dziś koledze w Polo, bo mu zamarzło było. I stwierdziłem 3 słownie trzy świece. To by oznaczało 3 tłoki. Z zamierzchłej epoki - czasu grzebania w piecykach Syrenek pamiętam, że taki wał miał przestawione czopy o 120°.

I teraz temat: jak się to ciśnienie we skrzyni korbowej zachowuje? Bo w Syrence odmy nie było przeca...

Czy jest nad - jak pisze Turbo?

Czy jest pod - jak niema Wicher?

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie ze wzgledu na szkodliwosc oparów olejowych odma jest poprowadzona do air boxa azeby je poprostu zjarac, stuntery przelewaja celowo olej i odma idzie w butelke.czemu? Pierscienie nigdy nie sa szczelne w 100%. Im wiekszy przedmuch tym bardziej wali z odmy co swiadczy o nadcisnieniu panujacym w skrzyni korbowej.W uturbionych silnikach samochodowych to normalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedostawanie się gazów z przestrzeni nad tłokiem(inaczej tzw.przedmuchy) to wynik ich przeplywu miedzy tlokiem, pierscieniami tłokowymi, a powierzchnia tulei cylindrowej ewentualnie przez szczeliny między prowadnicą zaworową a zaworem.

Gazy przedostajace się do skrzyni korbowej są podobnie jak strumien powietrza w kolektorze olotowym, strumieniem o sporych pulsacjach cisnienia. Wynika to z ciąglych zmian objetosci wewnątrz skrzyni korbowej na skutek ruchu tloka. Żeby temu zapobiec stosuje sie przewietrzanie skrzyni korbowej, ktore umozliwia utrzymanie w niej podcisnienia, Wartosc podcisnienia w tej przestrzeni powinna wynosic około 2 kPa, ale nie wiem dokładnie jak to wygląda dzisiaj.

Można gazy odprowadzać ze skrzyni korbowej do atmosfery (system otwarty zakazany we współczesnych czasach :) ) albo moga być z powrotem skierowane do silnika (system zamkniety).

 

Mnie się wydaje, że tak to ma wyglądać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A uważasz, ze podciśnienie nie nadaje się powiedzmy umownie do "odprowadzenia" np.gazów ze skrzyni korbowej?? Pytam serio, bo z tego co kojarzę, to silniki z suchymi miskami olejowymi utrzymują podciśnienie w skryniach korbowych, dzięki temu uzyskuje się też lepsze uszczelnienie na pierścieniach tłokowych :)

To, ze 2kPa to nadal nadciśnienie ok, ale w stosunku do ciśnienia atmosferycznego to chyba to pikuś ;)

Umówmy się, że dąży sie do tego, żeby uzyskać w skrzyni korbowej jak najniższe ciśnienie ;)

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.