Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Motoport Częstochowa Serwis


kamil89559

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , macie jakieś uwagi pozytywne bądź negatywne na temat tego serwisu ? Jestem akurat w trakcie remontu jednego z motocykli którego panowie tego warsztatu robili kapitalny remont który zlecił im właściciel motoru i nie nacieszył się długo ''naprawionym'' motocyklem ,po rozebraniu przeze mnie góry silnika i dokładnych oględzinach stwierdzam że taki numer jaki odjeb...ali  w tym silniku to normalnie przechodzi ludzkie pojęcie! Jak mają tak robić to radze im zając się czymś innym bo byle jak i na odp...dol to każdy potrafi zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.12.2016 o 02:17, TURBO1000 napisał:

daj foty

 

 Może opisze najpierw co udało mi sie zauważyć , Zrzuciłem pokrywe zaworów zabieram się za odkręcanie mostków , z nieziemską siłą dokręcone i jeszcze na kleju ( dobrze że gwinty w głowicy wytrzymały , wg manuala 10Nm napewno było wiecej) sworzeń tłokowy jakiś chyba dopasowany był i za długi , więc go na tokarce przycieli ale w taki sposób że została ostra krawędź po nożu tokarskim i w trakcię montażu ta ostra krawędź zrobiła bardzo widoczne zadziory w tłoku , tutaj wina tokarza (powinien to ładnie obrobić) ale ktoś to przecież też składał i nie wierze żeby tego nie zauwarzył. Tłok oczywiście montuje nowy i tym się nie przejmuje ale w główce korbowodu są widoczne sworznia skutki. Co do mostków wałka rozrządu to na wydechu w miejscu gdzie przechodzi kanał smarownia powierzchnia głowicy , głebokie ma zarysowania tak gdyby chcieli podwantować mostek śrubokrętem żeby wyskoczył ( to moje podejrzenia , ale ja to robie w inny bardzo prosty sposob bez zadnych zniszczen) Efekt ? ucieka tamtendy smarowanie wałka i już widać jego wytarcia , troche już to martwi bo wałek do tanich nie należy a wałek zaworów ssących jak nowy (więc mam porównianie). Właściciel mówił że robił maszyne tylko u nich więc nikt inny w silniku nie grzebał. Oto moje dopatrzenia , Co panowie powiecie ? ps. zdjecia sworznia robiłem z dwóch stron widać różnice pomiędzy '' oryginalną'' a ''rzeźbioną''.

<a href=https://zapodaj.net/543be5b6698ec.jpg.html>DSC_0376.JPG</a>

<a href=https://zapodaj.net/d5273f5918401.jpg.html>DSC_0375.JPG</a>

<a href=https://zapodaj.net/6fdf0054e8981.jpg.html>DSC_0374.JPG</a>

<a href=https://zapodaj.net/da1d70f8afcf5.jpg.html>DSC_0373.JPG</a>

<a href=https://zapodaj.net/b2679e5606300.jpg.html>DSC_0372.JPG</a>

<a href=https://zapodaj.net/0a8aa1ed3e37c.jpg.html>DSC_0377.JPG</a>

<a href=https://zapodaj.net/a7b9642034708.jpg.html>DSC_0378.JPG</a>

<a href=https://zapodaj.net/a3fc5ea186e8a.jpg.html>DSC_0379.JPG</a>

<a href=https://zapodaj.net/5748219bbfd6d.jpg.html>DSC_0380.JPG</a>

<a href=https://zapodaj.net/1b88007e65c24.jpg.html>DSC_0381.JPG</a>

<a href=https://zapodaj.net/cc92e65e99374.jpg.html>DSC_0382.JPG</a>

<a href=https://zapodaj.net/93d843b2b5148.jpg.html>DSC_0383.JPG</a>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest rzeźba. Widać efekt. I opinię jednej strony. Może ktoś z tego zakładu jest na forum i chciałby przedstawić swoją wersję?

P.S. Jeszcze nie słyszałem, żeby mechanik się dobrze wypowiadał o innym mechaniku [emoji20]

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach są fakty i nie można im zaprzeczać , ja nie uwarzam że inni mechanicy są źli i nic nie umią porządnie naprawić , No ale takie coś ?! ręce opadły jak to pierwszy raz widziałem , dlatego wole robić naprawy sam , nie jestem totalnym amatorem ale wiem co można robić a czego się nie robi i jak coś popsuje mogę mieć pretensje do siebie i też mnie to czegoś nauczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to nikt nie wie kto i kiedy tam dłubał. Taki urok używanych maszyn.

Inną sprawą jest reanimacja zdechlaków po kosztach. Motocykl to hobby i to nie tanie hobby. Na obsłudze nie można oszczędzać bo to się zemści.

Raz w roku płyn hamulcowy (zaawansowany ABS) to mus. Bywa, że co 2 tygodnie zmiana oleju (przebieg). 3-5 wymian w sezonie. Z tego się robią koszty.

Niestety często jedyny obowiązkowy wydatek, który obserwuję u części kolegów, na moto to waha....

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze klucz dynamometryczny!
W niektórych motocyklach mostki sa tak słabe że potrafia peknąć!
Po drugie ślady powstałe na elementach świadcza o braku wprawy, wiedzy lub narzedzi.
Po 3 najwazniejsze! Czy ów tokarz po obróbce sworznia wpadł na pomysł że zmniejszył wagę sworznia
(dość ciężki element) i nalezałoby wywarzyc układ korbowo-tłokowy na nowo?
Takie niedowazenie(przeważenie) może spowodowac szybsze zuzycie łożysk (tocznych,ślizgowych)

Zwróc tez uwage na sam tłok i rowki osadcze pierścieni,
albo przy demontazu naleciały Ci smieci albo filtr powietrza przepuszcza zanieczyszczenia.
dłuższa taka eksploatacja może skończyc sie wyrobieniem rowków na pierścienie  + wytarcie(uszkodzenie ) gładzi cylindra.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzją użytkownika , zamówiłem mu oryginalny tłok z pierścieniami sworzniem i zabezpieczeniami (pierścienie seegera) w tym co wyjąłem były często występujące pierścienie o przekroju okrągłego druta, był to zestaw Vertexa. Teraz pytanie jak złoże silnik do kupy jakim olejem go zalać na docieranie tłoka i pierścieni ? słyszałem już mnóstwo różnych teorii , więc wole poradzić się specjalistów z tego forum ;) za dobre rady ze szczerego serca Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje syntetyczne charakteryzują się najlepszymi własnościami smarowymi m in ze względu na strukturę molekularną.35239efc36b11712f343a6a3092eda3a.jpg

Dużo wolniej się starzeją i dłużej trzymają parametry.

Wolniej tracą dodatki uszlachetniające spowodowane parowaniem.

Przy wyborze właściwego oleju trzeba się skupić na klasie jakościowej, gdyż to ona jest najważniejszym parametrem. Kolejną sprawą są dodatki do oleju smarującego oprócz silnika także skrzynię i sprzęgło. Chodzi o zapewnienie właściwej pracy sprzęgła, bez poślizgu ale też bez ciągnięcia w stanie rozłączonym.

Na koniec klasa lepkościowa.457c6682d2ce2449e090d5bda24ff33a.jpg

Dobranie tego parametru jest zależne od temperatur, w jakich przyjdzie najczęściej pracować silnikowi.

Np. użyję oleju o klasie SG, SH, SJ (bo taką zaleca producent) ale inną lepkość wybiorę na Nordkapp (10W30) a inną na Mauretanię (20W50 lub nawet 60).

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 7.12.2016 o 20:52, żużu napisał:

No jest rzeźba. Widać efekt. I opinię jednej strony. Może ktoś z tego zakładu jest na forum i chciałby przedstawić swoją wersję?

P.S. Jeszcze nie słyszałem, żeby mechanik się dobrze wypowiadał o innym mechaniku [emoji20]

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

Mi czasem sie zdażało jak faktycznie robota była zrobiona solidnie. W mojej poprzedniej branzy uturbiaczy i elektromagików ogroma wiedza ,sumiennosc i dokladnosc byla na pierwszym miejscu. Wystarczyło źle dotrzeć świerzo wyremontowany i uturbiony silnik i nie raz konczylo sie na kolejnym remoncie ;) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.12.2016 o 13:02, TURBO1000 napisał:

Jak docieranie? Na ostro czy układałes powoli?

Moto odpaliłem , zagrzałem na ssaniu , ssanie zrzuciłem i chodził sobie na wolnych kilka minut, zgasiłem i tak ze trzy razy w garażu i później wyjazd , przejechałem sie bez szaleństw z początku ale czasami już mu odkręcałem manetke mocno :D przyjechałem do domu zgasiłem , kontrola stanu płynów i ogólne oględziny pod kątem wycieków itp. i póki co czekam na temperatury powyżej 0 stopni ;) bo obecne warunki nie zachęcają do jazdy , wlałem do silnika 300V Motula 10W40 full syntetyk wbrew opini wielkich znawców że na docierke lepszy niby mineral czy polsyntetyk (widziałem na jednym z forum). O dalszych losach mojej maszyny będe jeszcze pisał. 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kamil89559 napisał:

 wlałem do silnika 300V Motula 10W40 full syntetyk 

Gdybys wiedział jak doskonały jest to olej .(supersyntetyk). wiedziałbys ze na nim tarcie(docieranie) jest niemozliwe.
Po prostu jest to tak dobry olej że nie dotrzesz na nim silnika..
a za jakis czas zauwazysz że silnik olej ci spala przez pierścienie.. 
Albo co gorsza poprzez brak spasowania pierścieni z cylindrem (kontakt termiczny- odprowadzenie ciepła),
pierścienie po prostu szlak trafi bo to one w pierwszej kolejności przekazuja temperature na cylinder.
Więc jeżeli nie oddadza ciepła to szlag je trafi.

Często sie smieje bo dla wielu ludzi silnik to po prostu tłok który jakos tam sie rusza w cylindrze..
niestety za trwałośc silnika odpowiada znacznie więcej elementów niż tylko dobry olej.

pistontemp.jpggeometry4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik z duzym botem musi byc odpowiednio podlany dawką bo
w tym wypadku zbyt wysoka temperatura płomienia moze spowodowac wypalenie dziury w tłoku.
wiekszośc crossówek po remontach dla amatorów tez sa luźniej spasowane
- wykonawca w tym momencie mniej ryzykuje gwarancją.
Ciasniej spasowany silnik gdy sie ułozy odpowiednio osiąga wieksza trwałośc i zywotność niestety kosztem wiekszej dbałosci w okresie docierania.
Taki silnik w rekach amatora może zostac szybko zatarty.

poniżej przeładowany silnik (komp 19 atm) + spalanie stukowe.. efekty widać
20090821tlok.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.