Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Kupię szosowo turystyczny


goldi87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ze względu na nieudany poprzedni zakup FJR 1300 proszę was koledzy o pomoc w poszukaniu naprawdę sprawdzonego motocykla. Budżetem jakim dysponuje to 13 000 zł, ale jeżeli miałby ktoś pewną(PEWNĄ I TYLKO TAKĄ ) FJR1300 to jestem skory wydać więcej. Teraz trochę o wymaganiach. Na pewno nie w chodzi w grę żaden vtr xx itp. motocykle nie pasuje mi pozycja z racji moich słusznych gabaretów wzrost 175 cm i waga około 150 kg. Przyglądałem się banditą i nawet jest ok, ale zawieszenie w przodzie jest bardzo miekkie. Raczej motocykle z przedziału 800ccm +. Sprawdzałem już suzuki DL 1000 było nieźle prawie kupiłem, ale jednak motocykl jest wysoki nie dotykam całą stopą, oraz niektórzy mi go odradzili z racji niezbyt pewnych silników w tych modelach. Od biedy ujdzie TDM, ale to będzie ostatecznośc (wiem zlinczujecie mnie bo to świetny motor, ale na prawdę mi się bardzo nie podoba). To że mam taki budżet nie znaczy że muszę wszystko wydać, więc w grę również wchodza HONDY ST 1100 ew. Deauville 700.

Pozdrawiam i liczę na pomoc kolegów, żeby mi dobrać/znaleźć odpowiednią maszynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by ci przypadł do gustu r1150rt od bmw. Nie będziesz miał problemu z dotarciem nogami do ziemi. Silniki wieczne. Obsługa co 10 tys. Suche jednotarczowe sprzęgło wytrzyma 150 do 200 tys. Mega heble z ABS. Potężna ochrona przed wiatrem i deszczem! :) Pali 4.5.

Osobiście jeżdżę 1200 i nie widzę godnego następcy. Na blacie prawie 150 a sprzęt wygląda jak nowy. I nic się nie dzieje.

Żużu '77; R1200RT '05; Cieszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, żużu napisał:

A może by ci przypadł do gustu r1150rt od bmw. Nie będziesz miał problemu z dotarciem nogami do ziemi. Silniki wieczne. Obsługa co 10 tys. Suche jednotarczowe sprzęgło wytrzyma 150 do 200 tys. Mega heble z ABS. Potężna ochrona przed wiatrem i deszczem! :) Pali 4.5.

Osobiście jeżdżę 1200 i nie widzę godnego następcy. Na blacie prawie 150 a sprzęt wygląda jak nowy. I nic się nie dzieje.

Żużu '77; R1200RT '05; Cieszyn.

Bez obrazy Kolego Zuzu,ale na motki o takiej poj.silnika np.BMW,Yamacha,Kawasaki czy  Honda przebieg 150 tys.km. to jest wic.male piwo :P;) wszystko zalezy od tego kto jak dba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz mi wiecej na temat tego bmw nie brałem pod uwagę tej marki ze względu:

1. na cene

2. Niektóre egzemplarze miały swoje mankamenty tyle słyszałem, ale dokładnie nie wiem które i co, oraz jak kosztowne mogą być ich naprawy.

Większość napisałem w poprzednim poście. 1100 i 1150 są bardzo podobne ale pierwszy ma skrzynię 5, drugi 6. Pierwszy miał kłopoty ze skrzynią (zużycie wałka sprzęgła i coś jeszcze - co zostało poprawione w drugim).

Wszystkie motocykle się psują. Wszystkie! Pytanie, przy jakim przebiegu.... Serwisować należy wg przebytych kilometrów a nie jak się już coś urwie/stanie.

Koszty nie są większe niż u innych marek. (W moim na przykład zaczął zdychać dyfer. Wymieniłem łożyska - razem z robotą około 1000. Ale przy przebiegu pod 100 tys...) Ile zestawów napędowych trzeba by w tym czasie zmienić x koszt każdego?

Ceny części nie odstraszają. Układ hamulcowy wymaga troski - regularnej wymiany płynu. Reszta lata wieki i setki tysięcy bezawaryjnie.

Na obraz marki niestety rzutują koszty autoryzowanych serwisów z cenami z kosmosu.

95% prac jesteś sobie w stanie sam ogarnąć mając ogólną wiedzę motoryzacyjną.

Nie bój się dużych przebiegów, skup się na stanie technicznym maszyny.

Żużu '77; R1200RT '05; Cieszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie piękne maszyny i tak zostają w tyle w rankingu spalania, interwałów serwisowych i długowieczności pieca wobec bmw.

Nie jestem jakimś ortodoksem tej marki, silnik w układzie bokser nie grzeszy kulturą pracy, skrzynia zmienia kolejne biegi z głośnym "dup"...

Ale ten sprzęt - pod warunkiem serwisowania - jest nie do zajechania.

Olej co 10, sprzęgło do 200, skrzynia z osobnym olejem, która razem ze sprzęgłem nie syfi silnika....

Spalanie jak w skuterze....

Heble niczym w F1... (integracja układu hamulcowego - z klamki działają wszystkie zaciski, z inteligentnym rozdziałem sił na przód i tył)

Konstrukcja zawieszeń sprawia, że prowadzenie to bajka. Ogromna sztywność konstrukcji, brak efektu nurkowania - to wszystko daje nieopisaną radość.

Kiedyś też w ogóle nie brałem pod uwagę tej marki...

Po kilku latach na śmigle, z doświadczeniem na innych maszynach, nie widzę obecnie konkurencji dla Bawarki. Jeżdżę dużo i coraz więcej.

Żużu '77; R1200RT '05; Cieszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej dozbierać?

Ktoś mi powiedział, gdy kupowałem bawarkę, że tylko z powodu oszczędności paliwa w porównaniu do poprzedniego mojego i przy moich kilometrach - jedna zagraniczna wycieczka będzie gratis.

I się nie pomylił....

Teraz stać nas na jazdę na dwa moto.

Może taki aspekt da do myślenia?

Żużu '77; R1200RT '05; Cieszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok trochę zawężę temat w moi budżet wchodziły dwa przypadki dobra FJR1300 lub coś innego na dwa lata by móc kupić FJR 1300 potem. Niestety po poprzednim moto zostały mi opony 120/70 ZR17M/C(58W) 180/55 ZR17M/C(73W) prawie nówki zrobiłem niecałe 1200 km na nich i troszkę zmniejszają ilość motocykli do wyboru.

Patrzyłem na:

1) Yamaha FAZER, ale niestety trudno dostać w budżecie do 9000 zł, a o takim maksymalnie myślę jeżeli kupuję motocykl na dwa lata.

2) Suzuki BANDIT 1200 tutaj jest lepiej, jest kilka egzemplarzy do zobaczenia, opony pasują, pozycja też o których myślę żeby pojechać obejrzeć:

http://olx.pl/oferta/suzuki-bandit-gsf-1200-s-super-CID5-IDfzgIw.html#70c763ec22;promoted

http://olx.pl/oferta/suzuki-bandit-1200-s-CID5-IDgj9m1.html#39fc357178

http://olx.pl/oferta/suzuki-bandit-gsf-1200-n-CID5-IDgCMGr.html#fc9376b482

Bandit na którym już jeździłem miał jeden problem( może jest tam regulacja), ale na moją wagę po prostu zawieszenie przednie było za miękkie( nie ma tego w VFR).

3) Na początku go skreśliłem, ale widzę, że być może warto jednak się na nim troszkę przemęczyć tj honda VFR 800 FI cena w budżecie opony pasują, pozycja niebardzo no, ale może się jakoś przyzwyczaję pod uwagę biorę moto kolegi z forum jak i tę:

http://olx.pl/oferta/sprzedam-zamienie-honda-vfr-800-piekna-doinwestowana-CID5-IDgwRvl.html#d016a42d46

 

Jeżeli coś wiecie/znacie ew. możecie ocenić na ile się da zamieszczone motocykle to napiszcie. Bardziej szukam pomocy w znalezieniu odpowiedniego egzemplarza.

Honda ST1100 mam jedna na oku od kolegi z zabrza z forum ST, ale cena jak na wiek moto nie do zaakceptowania.

Honda NT700V słabo z egzemplarzem w budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Rozumiem to. Podpowiedzi nie miały Cię przekonać do marki tylko rozszerzyć punkt widzenia. Sam zauważyłeś, że nie brałeś śmigła pod uwagę. Powodzenia zatem w zakupie.

Aha. W sprawie tego miękkiego zawiasu - dobór innych sprężyn lub inna lepkość oleju do amortyzatorów. Powinno to załatwić problem.

Żużu '77; R1200RT '05; Cieszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, żużu napisał:

 

Te wszystkie piękne maszyny i tak zostają w tyle w rankingu spalania, interwałów serwisowych i długowieczności pieca wobec bmw.

 

Nie jestem jakimś ortodoksem tej marki, silnik w układzie bokser nie grzeszy kulturą pracy, skrzynia zmienia kolejne biegi z głośnym "dup"...

 

Ale ten sprzęt - pod warunkiem serwisowania - jest nie do zajechania.

 

Olej co 10, sprzęgło do 200, skrzynia z osobnym olejem, która razem ze sprzęgłem nie syfi silnika....

 

Spalanie jak w skuterze....

 

Heble niczym w F1... (integracja układu hamulcowego - z klamki działają wszystkie zaciski, z inteligentnym rozdziałem sił na przód i tył)

Konstrukcja zawieszeń sprawia, że prowadzenie to bajka. Ogromna sztywność konstrukcji, brak efektu nurkowania - to wszystko daje nieopisaną radość.

 

Kiedyś też w ogóle nie brałem pod uwagę tej marki...

 

Po kilku latach na śmigle, z doświadczeniem na innych maszynach, nie widzę obecnie konkurencji dla Bawarki. Jeżdżę dużo i coraz więcej.

 

Żużu '77; R1200RT '05; Cieszyn.

Ja Ciebie swietnie rozumiem ze jestes ze swojej BEEMki zadowolony i oby Tobie jak najdluzej baz awaryjnie sluzyla,ale bez przesady ze nic im nie dorowna.To juz jest dawno nie realne,przynajmniej w niemczech.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Taurus napisał:

...ale bez przesady ze nic im nie dorowna.To juz jest dawno nie realne,przynajmniej w Niemczech.;)

Ja, mhm.

Ranking nowozarejestrowanych motocykli w Niemczech od stycznia do kwietnia 2016:

BMW R 1200 GS - 3498 sztuk,

Honda CRF 1000 Africa Twin - 1470,

Yamaha MT-07 - 1368,

Kawasaki ER-6n - 1183,

BMW R nine T - 1101,

BMW S 1000 XR - 1042,

BMW 1200RS - 851,

Kawasaki Z800 - 842,

BMW R 1200R - 775,

BMW S 1000 R - 737.

Udział BMW w rynku niemieckim - 24,42%, drugi Honda - 11,50%, Yamaha - 10,69%, Kawasaki - 10,38%, ósme Suzuki - 5,18% za Ducati. Widać Japonia przechodzi do historii.

źródło: Motorradfahrer Juli 2016

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Taurus. Temat wątku jest nie o tym. Ale. Przedstawione powyżej zalety i wady bmw (i to jeszcze nie wszystkich modeli tylko z silnikiem przeciwsobnym) to moje osobiste obserwacje i nie musisz się z nimi zgadzać. Racja jest jak dupa - każdy ma swoją.

Co zaś tyczy się statystyki to jest to największe kłamstwo na świecie: ty jesz kapustę, a twój szef steka - statystycznie obaj jecie gołąbki.

Moją intencją nie było nikogo nawracać na bmw tylko Z DOŚWIADCZENIA przedstawić koledze, dlaczego wybór tej maszyny mógłby wziąć pod uwagę.

To tyle.

Tak z ciekawości, jak dużo i którymi modelami bmw jeździłeś?

Żużu '77; R1200RT '05; Cieszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.