Jump to content
kamil9021

Suzuki Bandit k5 650 problem z zegarami

Recommended Posts

Witam.
Jestem nowy na forum, przeglądałem sporo stron i nie mogę dalej poradzić sobie z problem jaki mnie spotkał po zimie. W moim Bandicie po zimie przestał działać obrotomierz i wyświetlacz, reszta działa ( kontrolki, awaryjne na zegarach, podswietlenie). Czysciłem kostki od aku do zegarów, rozebrałem zegary ale nie widze tutaj ani zimnych lutów ani nic w tym stylu, nie znam się na elektryce jakoś dobrze dlatego wole podpytać tu kolegów/koleżanek. Niżej wstawie pare zdjeć zegarów. Może ktoś pomoże?

http://postimg.org/image/zddyr9k1t/
http://postimg.org/image/7xzx6ns3x/
http://postimg.org/image/ripzpo7yv/
http://postimg.org/image/4i35pnr8n/
http://postimg.org/image/b4uewkyav/
http://postimg.org/image/n30bfd619/
http://postimg.org/image/6ml1lw3xr/
http://postimg.org/image/q5dx56xrn/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem dlaczego nie otwierają mi się linki, niemniej jeśli wszystko ,,zgasło'' to poszukaj uziemienia i spróbuj wyczyścić. Można jeszcze podpiąć miernik albo probówkę do + czegoś co świecić powinno i do pewnej masy (np - z akumulatora) to dowiesz się czy to masa. Plus zazwyczaj ,,leci'' z kilku źródeł np od puszki bezpiecznikowej, przełącznika świateł itd. więc naraz wszystkie źródła zasilania raczej nie padły...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linki trzeba skopiować i wkleić w nowej karcie, nie wiem czemu tak -_-. Byłem teraz jeszcze posprawdzać w kostce plusy i minusy wychodzące na zegar z zarówką. Wychodzi na to że jest 6 minusów i 6 plusów. Tyle, że tylko tak jakby dwa plusy działają.... bo dokladając kabelek do tych dwóch plusów (osobno) wszystkie 6 minusów działa. Pozostałe 4 milcza próba plus do plusa, plus do minusa. Żarówka milczy. Zaraz postaram się wrzucić zdjęcia kostki i podpisze które działają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dziś to zobaczyć. Rozebrałem wszystko sprawdziłem miernikiem i z tego czujnika dotykając plusem do akumulatora, a minusem we wtyczke od czujnika. Wartosci praktycznie zerowe. 0.11-0.14. Sprawdzałem bez zapłonu, z zapłonem i na zapalonym silniku. Dodam jeszcze że reset zegarów też się nie robi po włączeniu zapłonu. Drugi kabelek(żółto-czarny) idzie do zbiornika paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sygnał musisz pomierzyć przy jeździe, chyba masz centralną stopkę?

kabel czarno-biały to masz minus

Kabel różowo-czarny to sygnał

a pomarańczowo-czerwony +

czyli pomiar między plusem aku i tym kablem.

pomierz też napięcia między tym minusem a dwoma pozostałymi kabelkami

przy okazji możesz odkręcić czujnik bo pewnie jest na dwie 10, przeczyścić gładź i zobaczyć czy nie pomogło :)

przy samym czujniku kabelki ok?

a i wtyczki przy liczniku i czujniku oczywiście włożone (nie zrób zwarcia):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak mam centralną stopke, sprawdze jeszcze jak sie zachowują wartości przy jeździe. Sprawdzałem od tego minusa do pozostałych dwóch kabelków, ale zero reakcji.. Przy czujniku kabelki wyglądają ok. Odkręcałem czujnik, lekko tam poprzecierałem bo nie wiedziałem czy czymś psiknąć tam czy nie. Tak wszystko przy liczniku powpinane. Tylko bardziej mnie zastanawia czemu fullkompletnie nic nie wyswietla. Paliwa ani przejechanych kilometrów też nie. Tak jakby nie łączył ani obrotomierz ani wyświetlacz z prędkościomierzem. Reszta działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oj, to nie doczytałem o tym paliwie i przejechanych kilometrach.

spróbuję znaleźć schemat samych zegarów. ale pomierz też przy okazji ten sygnał

zrób zdjęcie tej wtyczki od czujnika, te napięcie plus aku do czarno-białego kabla jakie jest?

pomarańczowo czerwony jak mierzyłeś do masy to na załączonym zapłonie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Wszystko mierzyłem na włączonym zapłonie. Napięcie między +aku do czarno-białego kabla 0.11 na włączonym zapłonie. Dziś akurat pada, ale jak będe miał chwilke to odkrece to i zrobie fote tego czujnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

napiszę do Ciebie na priv i tam spróbujemy rozwiązać problem :) ale to już nie dziś

 

Edytka:

Dla potomnych kolega miał problem w samych zegarach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam kłopot z obrotomierzem. Ktoś przerobił licznik i zamiast wlutowanych przewodów wlutował bolce, do których podłączył kostkę. Odpinając kostkę podważyłem śrubokrętem i cyk - zwarcie. Obrotomierz przestał działać. Robi test po zapłonie ale później leży.

Znajomy pomierzył i stwierdził, że dioda robi zwarcie. Niestety nie wiemy co to za dioda i czy na pewno od obrotomierza.

Schemat byłby wybawieniem.

Ewentualnie jak powinny być podpięte (wlutowane) przewody do tego licznika tzn. który od czego i gdzie???

Ktoś coś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.