Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Suzuki GS 500 - problem przy odpaleniu


Krzyslox

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
zima, zima i po zimie ;) Chciałem dzisiaj odpalić moto, z szafy wyciągnąłem nowy akumulator, który podpiąłem do moto i tu niespodzianka. Żadnego sygnału życia. I tu pytanie do was: przed zimą odpiąłem klemę akumulatora (+), bo chciałem zdiagnozować problem rozładowywania się aku i nie jestem pewien czy dobrze ją teraz podpiąłem. Na zdjęciu zaznaczam miejsce gdzie jest obecnie podpięta. Czy aby na pewno dobrze go podpiąłem?

20160314_184319.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie za bardzo widzę co chcesz pokazać na zdjęciu.Ale wiadomo jak masz przewód z moto w czerwonej koszulce to 99% oznacza to że jest on plusowy.

Zazwyczaj jest ciężko pomylić bieguny bo przewody są na tyle krótkie aby nie można było inaczej podłączyć.Choć mi się w skuterze udało.

A nawet był na forum temat jak koledzy kupili sobie nowe aku z plusem z drugiej strony i nie umieli odpalić moto.

Kontrolki na konsoli i światła świecą?rozrusznik kręci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Trochę mało danych, napisałeś że włożyłeś nowy akumulator,ten akumulator pytanie brzmi  kiedy było kupione,czy podczas przechowywania które trwało ok 3-4 miesiące doładowywałeś ten akumulator bo jeśli nie to po prostu mógł ulec rozładowaniu a nawet uszkodzeniu

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej chodziło mi o podpięcie klemy z drugiej strony przewodu (nie tej, którą podpina się do akumulatora). Kontrolki nie świecą, ani rozrusznik nie kręci. Akumulator zakupiony w październiku. Nie doładowywałem, bo był puściutki (w sensie nie był zalany płynem). Dopiero dzisiaj zalałem go i podłączyłem do moto. Spróbuję go jeszcze podładować i wtedy się okażę czyja to wina najpewniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałeś nowy akumulator i odczekałeś czy tak od razu w instalację ?

Pokaż foto jak podpiąłeś ten aku , dwa przewody wychodzą z plusa - jeden z nich ten grubszy to właśnie ten co pokazałeś , bezpośrednio do przekaźnika rozrusznika . Drugi o znacznie mniejszym przekroju zasila instalację 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczął bym od sprawdzenia uziemienia akumulatora , jeśli będzie git to zwarł bym styki przekaźnika rozrusznika sprawdzając czy będzie kręcił. Jeśli nie to dalej szukał bym ziemi na silnik. O ile zakręci to należało by sprawdzić czy plus dochodzi do stacyjki, jeśli nie to szukał bym między akumulatorem a stacyjką( bezpieczniki. kostki). Największą bolączką zazwyczaj jest ginąca ziemia (minus) na skutek skorodowanych połączeń z ramą czy silnikiem co w Twoim przypadku jest możliwe bo moto stało przez dłuższy czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.