Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Zakaz sprzedaży dwusuwów od 2018 roku


Oloos

Rekomendowane odpowiedzi

Od 2018 roku wchodzą nowe normy emisji spalin. UE za sprawą jednego rozporządzenia spowodowała, że wkrótce kupienie nowego skutera czy motocykla z silnikiem dwusuwowym (2T) będzie niemożliwe. Czy to słuszny krok?

http://www.jednoslad.pl/zakaz-sprzedazy-dwusuwow-od-2018-roku-czy-unia-postepuje-slusznie-w-sprawie-2t/

Lista norm i zakazów ciągle się wydłuża. By żyło się lepiej oczywiście. Jestem ciekaw, czy rzeczywiście wprowadzą tego gniota w życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dobrego jest w stanie wymyślić urzędnik siedzący za biurkiem któremu na dodatek przeszkadza hałas dochodzący zza okna? Takie rozporządzenie będzie oczywistym ciosem w segment lekkich motocykli terenowych i w tanie motorowery poruszające się po drogach. A tak na marginesie- wszelkie tłumaczenia w rodzaju ochrony przyrody to wielka bzdura. Gdyby było inaczej to np UE postawiła by na transport kolejowy i rzeczny zamiast na tysiące smrodzących ciężarówek, wprowadzono by ograniczenia w ilości opakowań (każdy cukierek w osobnym papierku a potem po kilka w pudełku) czy nieproporcjonalnie wielkie plastikowe opakowania. Tutaj z pewnością nie chodzi o przyrodę tylko o czyjeś interesy i zysk. Teraz tylko patrzeć aż wyjdzie kolejna dyrektywa stwierdzająca że jazda na jednośladach jest niebezpieczna i zakaz ich sprzedaży ew. każdemu do tyłka przypną nadajnik GPS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gps a już mamy w smartfonach i każda strona nas śledzi mniej lub bardziej.

Akurat jeśli chodzi o skutery 2T to zapewne zaboli to grono ich zwolenników.Ja za nimi nie będę płakał bo wolę 4T .Jeśli komuś za słabe jest 50 w 4T to wystarczy dać 80 i będzie ok.Robią dalej te dwusuwy bo zapewne koszt produkcji jest niższy ich czas przeminął.

Nie wiem czy widzieliście nowe Romety ? Firma idzie do przodu co cieszy.

 

http://www.scigacz.pl/Nowosci,Rometa,2016,z,mega,ratami,0,28227.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, dwusuw ma wady ale ma i zalety. prosta konstrukcja, lekki, w miarę niezawodny. dlatego lubią go offroadowcy. ma większą sprawność niż czterosuw, stąd osiąga większą moc (o 50-70%) w porównaniu do 4-suwa o tej samej pojemności. czy ich czas przeminął? być może w obecnej formie. niedawno czytałem o planach yamahy, która prowadzi prace nad nowym dwusuwem. ma być na wtrysku i z 350cm ma osiągać 75 koni przy sporo mniejszym zużyciu paliwa. coś tam kombinują u ktm i aprilii. również chcą wyeliminować gaźnik. 4 lata temu gdy byłem na wystawie samochodów we Frankfurcie w hali gdzie prezentuje się nowe technologie też wystawiali samochodowy silnik dwusuwowy nowej generacji. zdaje się sześćsetka a wyciągnęli z niej prawie 100 koni. bez turbin, kompresorów i innych cudów. wtrysk, dobra mapa zapłonu i wystarczyło. kto wie co będzie w przyszłości. 

marian ma rację, eurokraci skupiają się na małych piździkach, tymczasem tysiące tirów puszcza czarne chmury w powietrze i nie ma z tym problemu. albo vw i spółka - ciulali ile wlezie od lat w danych dotyczących emisji szkodliwych gazów, zresztą nie tylko vw jak się okazuje. teraz wybulają miliardy euro odszkodowań za to, ale nie, tego nie ruszajmy. gospodarka niemiec mogłaby nadto ucierpieć. lepiej dopierdolić się do chińskich skuterów :) pieprzona obłuda

mnie jeszcze ciekawi, czy pod te nowe normy podciągną wszystko co ma 2suwy - piły, kosiarki ect.

a co do rometa to racja, rozwijają się. ten ADV całkiem fajnie nawet się prezentuje. oby jeszcze jakość szła w parze z tym rozwojem tak, żeby taki romecik pożył parę lat bez grzebania w nim poza standardową obsługą. jak dogonią pod tym względem np japońców, to mogą stać się mocną konkurencją dla tych droższych marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Papejka napisał:

Coś wiadomo głębiej w tym temacie? Jakie jest prawdopodobieństwo że to wejdzie itd. bo ja osobiście smigam dwusuwem.

więcej? wygląda na to, ze ten fakt jest po prostu przesądzony. kolejne normy euro ileś tam, które zaczną obowiązywać od 2018 zablokują sprzedaż dwusuwów i tyle. oczywiście nie oznacza to, że zostanie wydany zakaz poruszania się dwusuwami, które już są w "obiegu". po prostu nie kupisz już nowego. znalazłem jeszcze rozwinięcie tematu:

Tak, to prawda. Normy emisji spalin ustalane przez Komisję Europejską dotkną również małolitrażowe silniki, które napędzają motorowery i skutery. Popularne jednostki dwusuwowe będą oferowana na rynku wyłącznie do końca 2017 roku.

Silniki napędzane mieszanką paliwowo-olejową nie są w stanie spełnić norm emisji Euro 4, która od 2018 oku będzie obowiązywać także jednoślady. Emitują one zbyt dużo zanieczyszczeń (w tym stałych) na skutek nie tylko małej sprawności cieplej, ale przede wszystkim przez spalanie oleju. Od 2018 roku wszystkie motorowery nie mogą emitować więcej, niż 1 000 mg dwutlenku węgla na km. Mocno obcięto także limit tlenków azotów – do 170 mg/km.

Dwutakt nie był w stanie sprostać tym wymaganiom. Komisja Europejska jednak największe zagrożenie widziała w cząstkach stałych (sadzach). Przeciętny, współczesny silnik 50 ccm 2T emitował ich przeciętnie 0,070 g/km. Udawało osiągać się ich nieco niższy poziom stosując odpowiedniej klasy oleje oraz poprzez zubożenie mieszanki. Jednak ich całkowite wyeliminowanie okazuje się niemożliwe. Tego właśnie wymaga Euro 4 – norma, która zabiła silniki dwusuwowe.

Małolitrażowe jednostki dwusuwowe (2T) były przez dekady najczęściej stosowane w motorowerach ze względu na swoją prostotę oraz zdumiewające osiągi. Były również bardzo podatne na tuning mechaniczny, który dawał niezwykłe przyrosty mocy. Oczywiście miały też wady – małą sprawność cieplną, co przejawia się dużym spalaniem oraz teoretycznie niską trwałość w porównaniu z 4T.

2016 Aerox NakedNajbliższe 14 miesięcy będzie ostatnią okazją do nabycia nowego jednośladu wyposażonego w silnik dwusuwowy. Przygotowują się na to także producenci. Najlepszym przykładem może być Yamaha Aerox, która już dziś oferowana jesttakże w wersji 4T. Zaraz po jej premierze zebrało się larum – fani marki zarzucali Japończykom, że popełniają motoryzacyjne świętokradztwo. Jednakże to krok wymuszony przez Komisję Europejską a nie zdrowy rozsądek. Odmiana dwusuwowa będzie musiała zostać wycofana ze sprzedaży wraz z końcem przyszłego roku.

Czy wszystkie jeżdżące motorowery dwusuwowe będą musiały zostać wycofane? 

Nie, to dotyczy tylko sprzedaży nowych jednośladów. Trudno byłoby sobie wyobrazić akcję wyłączenia z eksploatacji kilku milionów sprzętów z rynku wtórnego UE. Nie mniej jednak normy emisji spalin dla motorowerów to moim zdaniem równie trafiony pomysł jak nakaz informowania o zbieraniu ciasteczek. Albo świetlówek z trującą rtęcią. Idea może słuszna, tylko wszyscy muszą codziennie bluzgać. Szukanie problemu na siłę, tam, gdzie go nie ma.

Przypomnijmy, że mamy do czynienia z malutkimi jednostkami napędowymi, które emitują w porównaniu z innymi pojazdami śladowe ilości trujących substancji. W większości państw EU nie są też eksploatowane tak intensywnie jak samochody. W skali całej Wspólnoty to tysięczna promila emitowanych trucizn. To w moim przekonaniu nadgorliwość, której wynikiem są krzywdzące rezultaty nie tylko dla obywateli, ale także całej branży.

Problem widzi się tam, gdzie go nie ma, a prawdziwe źródło zanieczyszczeń pozostaje niezauważalne. Największymi “trucicielami” na naszych drogach nie są dwusuwy, tylko wysłużony złom z silnikiem diesla. Jego cząstki stałe, w przeciwieństwie do tych, które produkują 2T są rakotwórcze. Sadze oleju napędowego odkładają się w naszych płucach i pozostają tam do końca naszego życia. W międzyczasie drażnią nabłonek przez co dochodzi do zmian w strukturze poszczególnych komórek. One z czasem mogą się przekształcić w nowotwór.

Sprawny silnik diesla, nie tylko ten spełniający normy Euro 5 i 6 nie dymi w sposób zauważalny. Znaczące ilości sadzy są emitowane wtedy, kiedy ciśnienie wtrysku paliwa wyraźnie spada, albo w komorze spalanie jest nieoptymalna ilość tlenu. Stąd tak duże problemy sprawia awaria wtryskiwaczy lub turbiny. Aut z takimi usterkami na naszych drogach jest mnóstwo. Pewnie wielokrotnie widywaliście samochody, które pozostawiają za sobą czarną chmurę. To właśnie resztki niedopalonego oleju napędowego. Silnie trujące i rakotwórcze cząstki stałe.

Niestety policja, zwłaszcza polska nie widzi tego problemu. Z prostego powodu – są mobilizowani niemal wyłącznie do mierzenia prędkości. Stąd tak wiele na naszych drogach samochodów, które już na pierwszy rzut oka powinny wylądować na szrocie. I to nie kwestia wyłącznie tego, że jesteśmy biedni jako Polacy i nie stać nas na nic lepszego. To wynik wieloletnich zaniedbań i kupowania samochodów z przekręconymi blatami o 200 000 km. Bo każdy chce dziesięcioletniego diesla z Niemiec z przebiegiem do 120 000 km. Takich samochodów nie ma. Nikt nie inwestuje w silnik wysokoprężny, aby jeździć 12 000 km rocznie. Absurd i totalna naiwność. Stąd w Polsce przekonanie, że diesel powyżej setki przebiegu musi kopcić. Gówno prawda.

Teoretycznie też takie samochody powinny być eliminowane przez diagnostów na przeglądach. Wciąż jednak wiele z nich dokonywanych jest “zaocznie”. Przychodzisz do OSKP z samym dowodem i extrasem. To też niesprawiedliwość względem tych, którzy mają nowsze samochody. Muszą ponosić wyższe koszty nabycia nowego diesla poprzez dodatkowy osprzęt jak szyna common rail, filtr cząstek stałych czy EGR. A obok nich może jechać przekręcony o dwie setki VW, który jak depnie to gaśnie słońce.

Na tle tych patologii znajduje się mały motorower, który pyrka sobie przez 5 miesięcy w roku przy prawej krawędzi emitując te swoje 0,0070 g sadzy. To ja chyba wole te komunikaty o ciastkach na każdej stronie. Dziękuję Ci Komisjo Europejska

żródło: http://www.jednoslad.pl/unia-zabija-dwusuwowe-silniki-50-ccm-wszystkie-motorowery-beda-napedzane-poprzez-4t-moim-sladem-9/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szczegółową odpowiedz. Bo nie wiedziam czy na dwusuwach będzie można jeździć i czy będzie istniał rynek wtórny. Ale z twojej wypowiedzi wywnioskowalam 2 razy tak.

Bo ogolnie to się zastanawiałam czy już pozbywać się yamaszki czy mogę normalnie nią jeździć i wstrzymac się z sprzedażą. A ciekawe jak się ukształtuje cena na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynek dwusuwa podrożeje.Najbardziej takie bardziej ekstremalne i udane sprawdzone konstrukcje.Więc będziesz miał mały spadek ceny swojej maszyny.

Czy to uderzy w chińskie skutery? wątpię.Oni są tacy elastyczni że ich to nie powstrzyma.Po za tym mają w ofercie sprawdzone 50 w czterosuwie które mają taką samą cenę jak ich 50 w dwusuwie.

Jeśli chodzi o rometa to z daleka bardzo mi się podoba.

Nadal jest luka w małych nowych motocyklach w cenie do 5tys.Nie ma nic sprawdzonego sensownego co zawojowało by rynek.Myślałem że może w tym roku ktoś wystrzeli z taką ofertą.Może z korei bo chińczycy widocznie nie są zainteresowani lub jakość jest za niska.

Za japońca takiego trzeba dać ponad dwa razy tyle....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarnowidze nie był bym taki pewien czy nastąpi odwrót od dwusuwów. Źle się dzieje w UE i jeśli ta nie zrewiduje swoich poglądów na wiele spraw to zwyczajnie może przestać istnieć i się rozpaść.Miejmy nadzieję że zmianie ulegnie również polityka odnośnie emisji spalin i silników dwusuwowych. Jeśli jednak tak nie będzie to tak jak pisze Grzesiek- to co jeździ i jest zarejestrowane z dróg prędko nie zniknie. Przypuszczam że żółtki nie mogąc u nas opchnąć motocykli będą sprzedawać nadal do nich części. Co do maszynek offroadowych to te i teraz rzadko są rejestrowane i ludzie z części będą składali nowe, byle mieć mocny i lekki sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dla europy idą nowe dni. ale cała reszta świata ma w dupie normy euro i dwusuwy nadal będą produkowane i sprzedawane w okrutnych ilościach. ja nie wiem co te biurwy z brukseli, chcą tu zrobić jakiś rezerwat przyrody w europie...? niedługo kazde pierdnięcie bedzie obłożone normą euro :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.