Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Opony Michelin Pilot Road 4 ???


grzesiek_73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono doradcze:)

Szykuję się do wymiany opon w swoim litrowym Fazerku (i to czym prędzej). Myślałem o pilotach powerach, ale już doczytałem że to opona czysto sportowa... 

klei się jak super glu,ale znika jak lód w lecie (starcza na ok 5,000km) - więc to raczej nie dla mnie.

W 90 procentach jeżdżę z plecaczkiem i mamy dla kogo żyć, więc sportowo odchodzę tylko czasami ze świateł a później to jazda typowo turystyczna.

Doczytałem się że podobno piloty road-y 4 są bardzo ciekawe i w testach łoją konkurencję, ale z testami jest tak,że kto płaci ten zwycięża.

I tu moja gorąca prośba o opinię,jeśli ktoś na takowej już lata lub polatał od nowości do "utylizacji"  to proszę się chwalić przebiegiem i wrażeniami:)(gdzieś czytałem że się ząbkują:o)

Do rozważenia są też pirelli angel i tu też można się pochwalić lub uratować przed wyrzuceniem kasy w błoto.

Dodam że teraz jeździłem na pirelli diablo (produkcji niemieckiej i w tym roku stuknie im 5-latek) strasznie twarde, dobre może na Sycylię,

bo poniżej 20 stopni jeździło się jak po mokrym asfalcie:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie diablo i diablostrady to byly dobre kiedys.Teraz sa to opony budrzetowe a obecnie taka najrozsadniejsza jakosc cena ma wielka szanse zostac mitas force.

Cala seria od michelina road jest bdb .Road4 juz w tamtym roku byl okrzykniety bardzo dobra opona i taka jest.Kupuj nie miej cienia watpliwosci.

Jedyne co mogli by troche z cenami przystopowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PR3 właśnie te się ząbkowały wyjątkowo szybko!
PR4(Trial) użytkuję w DL650 (turystyczna jazda solo, bez obciążeń póki co, ale zdarzają się długie przeloty autostradowe i "głupawki"), mam póki co przelatane w tamtym sezonie ok 18tyś.km - zużycie minimalne, równo schodzą, na mokrym dobrze się trzymają, na ostre winklowanie już nie za bardzo bo to w końcu turystyczne gumy, tanie nie są ale jeśli przelatają 30tyś to myślę że warto kupić - w końcu to jedyny kontakt motocykla z asfaltem i nie należy na tym przesadnie oszczędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem moto z pilot road 3 i już mi się nie podobają. Opona świeża bo dot 2014. Tylko że te opony mają zbyt miękką mieszankę gumy. Dwa tygodnie po kupnie pierwszy kapeć od czegoś co nie powinno uszkodzić nawet opony. Robiłem lustrację opony i mimo niemal że bieżnik jak w nowej oponie to pełno nacięć od niewiadomo czego. Niektóre sięgają nawet 4mm. Opona raczej na tor a nie na trasę. W poprzednim moto miałem gumy niemieckiego Haidenau i nic się nie działo przez kilka sezonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, guciokobuch napisał:

Kupiłem moto z pilot road 3 i już mi się nie podobają. Opona świeża bo dot 2014. Tylko że te opony mają zbyt miękką mieszankę gumy. Dwa tygodnie po kupnie pierwszy kapeć od czegoś co nie powinno uszkodzić nawet opony. Robiłem lustrację opony i mimo niemal że bieżnik jak w nowej oponie to pełno nacięć od niewiadomo czego. Niektóre sięgają nawet 4mm. Opona raczej na tor a nie na trasę. W poprzednim moto miałem gumy niemieckiego Haidenau i nic się nie działo przez kilka sezonów.

A oczywiście że road3 jest dobrą i udaną tylko że ludzie zakładali je np do gsxr1000 ,r1 albo na wyjazdy na tor.Widziałem zdjęciach tych opon przegrzanych oraz po jeździe torowej lub z odpadającymi kawałkami bieżnika po założeniu do mocnych sprzetów.

To że haidenau jest twardy jak kamień to nie jest żadna zaleta tylko przedpotopowość technologii.Te nacięcia są to lamele tak to sobie producent wymyślił dla zwiększenia przyczepności i wyglądają jak wielosezonowe :) W road4 mocno to ograniczono.A to że się przebiła to zwykły pech.Najwięcej jest defektów na początku sezonu jak jeszcze ten cały maras jest po zimie.U mnie dunlop d211 przy niecałych 6 tys km był wyząbkowany jak głupi co przy tej cenie jest nieporozumieniem.Ale widocznie nie przewidzieli aż takiego długiego życia dla tej gumy :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 23.02.2016o17:59, nfs napisał:

A oczywiście że road3 jest dobrą i udaną tylko że ludzie zakładali je np do gsxr1000 ,r1 albo na wyjazdy na tor.Widziałem zdjęciach tych opon przegrzanych oraz po jeździe torowej lub z odpadającymi kawałkami bieżnika po założeniu do mocnych sprzetów.

A czy litrowego Fazera zaliczamy do mocnych czy do słabych sprzętów? (silnik z R1 - mocy trochę mniej, ale moment trochę większy)

Czy to prawda ale PR powyżej 2 stówek zaczynają pływać? indeks prędkości mają do 270

Hmmm... może lepiej Pirellki Angelki:blink:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja latam na Pirelli Angel ST i jestem w pelni zadowolony.Ile wytrzyma ta guma wszystko zalezy od tego jak przyspieszasz  i hamujesz (agresywnie :angry: czy normalnie :) ) Ja sam latalem  litrowym Fazerem i powiem ze to jest Niewinna Owieczka ale i zarazem Bestia ktora jest w stanie lyknac komplet opon na odcinku  ponizej 1000km.Jak normaklie latasz to i na przedniej zrobisz 20-25tys. tylna 15tys.calkiem spokojnie jak nie wiecej.Ja wymienialem komplet ,ale przy okolo 9tys.na nich tylna opone przebilem.Obecnie przod  ma okolo 16tys. a nowy tyl 9tys.km. i jest jeszcze sporo miesa na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystkie opony w tym rozmiarze mają indeks ZR W Nie świadczy to o tym że są super tylko o tym że w tym rozmiarze sprzedają się prawie tylko takie gumy ZRW i muszą mieć taką homologację aby produkcja była dochodowa a nie plajtowa.
Ogólna śpiewka jest taka że michelin najlepszy na wodę a na torze najwięcej gleb zbiera.Jak bym miał dla siebie nie patrząc na ceny to bym wybierał miedzy angel a road4 i miał bym dylemat.Jeśli chodzi o pływanie to nie wiem ale przypuszczam że może chodzić tylko o road3 i jej układ bieżnika bo ma wady i zalety.Za to gumy jest tam tyle nawalone że w 600 może z 30 tys wytrzyma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

A czy ktoś uzytkuje, lub użytkował np. Metzeler M3 lub M5??

Zastanawiam się nad tymi gumami, bo ceny dosyć korzystne. Oponę z DOT-em z 2014 roku w rozmiarze 180/55/17 mozna zakupić na Alledrogo od niecałych 400zł zarówno za M3 jak i M5. Dot-y 2015 są nieznacznie droższe.

Zastosowanie "codzienne" z wykluczeniem toru. Motocykl BMW K1200RS, jazda raczej turystyczna(90% z pasażerem), ale bez zbędnego ociągania się i muskania manetki. Lubię trochę powywijać po winklach, ale liczę tez na to, że taka guma oblata z 8 tys.km.(?)

Mam tylko obawy, czy fakt poruszania się w zróżnicowanych zakresach  temperatur(wiosna-późna jesień) znacząco wpływa na przyczepność takich gum i czy po prostu nie będą one zbyt niebezpieczne w moim zastosowaniu?

Ostatnie lata, to poruszanie się na dużych turystycznych enduro i oponach powiedzmy uniwersalnych, przez co mam jakies braki jeżeli chodzi o opony do maszyn stricte szosowych.

Na Bandicie 1200 miałem nowe Pirelli Diablo Strada i jak stwierdził Grzegorz, to opony budżetowe i zauwazyłem że im śmielej sobie poczyniałem na winklach, to opony robiły sie jakieś flakowate, nieprzewidywalne ;)

Wróżko pomóż :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pirelli Angel kup sobie tez jest dobra cena.W bmw 1200r koledze kazda guma wytrzymuje ok 6 tys prawie do drutow.Duzy moment i ostre starty robia swoje.Najlepiej to wydaj wiecej na pirelli rosso i masz opone typowo sportowa i mozesz jedzic jak chcesz.

Sam ocenisz czy przebieg bedzie do przyjecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Wicher napisał:

Dzięki Oloos :)

Czytam sobie o tych gumach i chyba je przytulę :)

A nie ma za co :) są ST i GT. Te drugie podobno lepsiejsze.  

 Jak mówią: 

  • rozwinięcie koncepcji Angel ST z kierunku Sport Touring na kierunek Gran Turismo, rozwinięcie szerszego zakresu użytkowego opony

Przynajmniej tak zachwala Pirelli. Ale być może to tylko marketing. Tak czy inaczej będziesz pan zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A muszę się pochwalić,że po kilku miesiącach,dokonałem wyboru opon:rolleyes:

Wybór padł na Pirelli Angel GT, wczoraj założone, już zrobiły 2.000km i zero zużycia - nawet naklejka niezeszła (jechały zemną w aucie - no w końcu to opony turystyczne :P)

Angel ST super guma jednoskładnikowa - podobno  na jeden sezon

Pilot Road 3 i 4 - przednia opona (moim zdaniem) jak zimówka

Polatamy- zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko Wszystkim
Nie wiem jakim cudem ale tylna PR3 wytrzymała u mnie już ok 30000km! obecnie nówka na tyle również PR3.
Motocykl waży 250kg moment obrotowy 100Nm! Jazda różnorodna, od zapierdalania po turystyczne, zgodne z przepisami, plus latanko ze świrami na sportach.
Wcześniej były Metzelery Z6 Interact i po niecałych 15000km tył do wymiany a przód niedługo później.
Uślizg na PR3 był tylko raz (w warunkach deszczowych, przy odkręceniu aby wyprzedzić samochód, na białym pasku przerywanej lini - poczułem uślizg zarzuciło tyłeczkiem :D ).
Jak dla mnie to są super opony!

Grzesiek_73 jak polatasz napisz proszę swoje odczucia co do tych Aniołków GT. Mnie też one po głowie chodziły :D (no i ten wzór bieżnika! -  nie ma ładniejszego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Jaroh napisał:

Nie wiem jakim cudem ale tylna PR3 wytrzymała u mnie już ok 30000km! obecnie nówka na tyle również PR3

No to gratulacje,oby nowa też tyle wytrzymała.

Ja na tyle nie liczę.

Myślę że jak 20.000 wytrzyma to będzie oki.

Byle się za bardzo nie ślizgały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.