Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Kierunkowskazy Led


Piotrek1987Tg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie posiadam suzuki gsxr 600 k3 chciałem wymienic kierunkowskazy na ledowe czy przerywnik kierunkowskazów teżmusze wymienic pod ledowy? Widziałem ze na internecie niektorzy sprzedaja je z kierunkowskazami wiec niewiem czy ten przerywnik tez trzeba wymienic? i jak ktos sie orietuje to gdzie jest w suzuki gsxr k3 taki przerywnik zamontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 18.02.2016o23:03, adam36 napisał:

Możesz dac opornik jedni nawet zarówke pod siedzenie w obwód migacza dają ważne żeby stary przerywacz "widział"odpowiedni opór i bedzie migał prawidłowo

Ale jak da przerywacz do ledów i zrezygnuje z rezystorów (oporniki były za komuny) to zyska trochę prądu. W motorkach go ciągle brakuje a zamiast 4x21W będzie 4X0.5W. W moich wyliczeniach to 82W zyskanej mocy a jak dużo śmigasz w mieście to może być coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odgrzeję temat.

Myślę o wymianie żarówek ze zwykłych na led :

-stop/postój 21/5w

-kierunkowskazy 21w

-postój przód 5w

z tym że, jest tych żarówek bardzo dużo i jak odróżnić "ziarno od plew" i na co zwrócić uwagę.

Już wiem, że trzeba wymienić przerywacz - ale widziałem że oprócz wymiany przerywacza, ktoś wyzbył się kontrolki kierunkowskazów, która powodowała świecenie wszystkich czterech kierunków - a to mi się nie podoba :(

Co do żarówki typu 21/5w podobno bywają takie,które mają niewielką różnicę pomiędzy postojem a stopem.

Jak ktoś już temat przerabiał, to proszę o podzielenie się wiedzą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie wczoraj,kupiłem i wymieniłem żarówki H4 na osram +110% (fajne białe z niebieską poświatą)  i teraz postoje świecą na "żółto":wacko:

Przerywacz na 99% elektroniczny - ale chyba będą szybko migać - tak jakby była spalona żarówka (nie wiem czy dobrze myślę)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągnąłem  jedną żarówkę (na próbę) to miga szybko:wacko:

Dziś kupiłem i założyłem przednie postoje... no i teraz pierwsza klasaB)

Teraz będę knuł nad kierunkami,a co do tylnych postojowych/stopów to jeszcze się zastanowię.

Trochę sprzedawca w sklepie mnie ostudził, ledy nie mają homologacji i nie powinno się ich montować jako oświetlenie zewnętrzne (szczególnie gdy widać je przez klosz, co w przypadku postojówek w FZSsie jest na moją korzyść - bo ledów nie widać:) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, thomass napisał:

Połowa samochodów jeździ z chińskimi dziennymi, które mają homologację na rynek pakistańsko mongolski i nie ma z tym problemów. 

 

Wiem, wiem i strasnie mnie to wkuza - casem mam jus mrygnąć że pomykają bez światełek, aż tu nagle... dociera do mnie promyczek chińskich

(bardzo budżetowych) światełek do jazdy dziennej ;) 

No i jakoś jadą:rolleyes:

Ale ja, jakoś lipy nie lubię, jak coś robić, to tak żeby wszystko miało tzw. "ręce i nogi" (i tyłek też)

Więc wolę dwa razy zapytać, niż trzy razy kupować:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poczytałem i sprawa ledów (bez homologacji) jest dość śliska.

W razie kolizji / wypadku, pojazdy są szczegółowo przeglądane i podczas ewentualnej sprawie sądowej, ktoś może się bronić, że nie widział:

-kierunkowskazu

-stopu 

czy postoju.

Więc ja, odpuszczam sobie sprawę ledów (a miało być tak pięknie;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Są kierunki z homologacją.

Jak odpowiednio dobrać lampy, kierunki?

Z innego forum zapożyczę część posta od użytkownika Wojtek81:

Na kloszu lampy, na mocowaniach lub plastikowych elementach wybijane są cechy homologacji.
Dla nas najistotniejsze to, czy lampa posiada homologację "E", czyli dopuszczenie do ruchu w Europie.
Może występować jako samodzielna litera "E" w kółku, lub może występować przy niej numer, który oznacza kraj wydający homologację:

E1 - Niemcy
E2 - Francja
E3 - Włochy
E4 - Holandia
E5 - Szwecja
E6 - Belgia
E7 - Węgry
E8 - Czechy
E9 - Hiszpania
E10 - Jugosławia
E11 - Wielka Brytania
E12 - Austria
E13 - Luksemburg
E14 - Szwajcaria
E20 - Polska

Oczywiście nie oznacza to, że w Polsce możemy używać tylko lamp z homologacją E20 - każda jest akceptowana, gdyż kraje UE zobowiązane są do akceptowania swoich homologacji.

Następnie na kloszu znaleźć możemy informację jakie źródło światła może być używane w lampie:

A - Pozycyjne
B - Przeciwmgłowe
C - Mijania
R - Drogowe
CR - Drogowe i mijania
C/R - Drogowe albo mijania
HC - Halogenowe mijania
HR - Halogenowe drogowe
HCR - Halogenowe drogowe i mijania
HC/R - Halogenowe drogowe albo mijania
DC - Ksenonowe mijania
DR - Ksenonowe drogowe
DC/R - Bi-xenon

Znak ukośnika "/" oznacza, że dane lampy nie mogą świecić się jednocześnie.

Zagadnienie dlaczego te literki mają takie wielkie znaczenie opiszę później, bo to bardzo ważna rzecz.

Dodatkowo, na kloszu najczęściej naniesiony jest typ żarówki, który może być użyty:
H1, H3, H4, H7 dla żarówek halogenowych, oraz D2S lub D2R dla lamp wyładowczych ( xenon ).

Należy pamiętać, co jeszcze raz powtórzę, że lampa posiada homologację jedynie gdy używa się jej z typem żarówki, dla jakiej została zaprojektowana!

Dla przykładu: jak odczytać homologację lampy, która posiada oznaczenie na kloszu: "HC/R 25 E3 03A 32507" ?
Już wyjaśniam:
"HC/R" oznacza lampę halogenową ( "H" ), "C" światło mijania, a "R" światło drogowe. Ukośnik mówi, że światła te nie mogą świecić jednocześnie;
"25" dostarcza nam informacji o intensywności światła reflektora;
"E3" oznacza, że reflektor został zatwierdzony zgodnie z obowiązującymi przepisami UE we Włoszech;
"03A" oznacza, że w reflektorze zawarte jest światło postojowe ( "A" ), a przepisy go dotyczące zmieniano trzy razy;
"32507" to pięciocyfrowy numer homologacyjny.

Dodatkowo na lampie mogą znajdować się wybite strzałki, które informują czy reflektor jest dopuszczony do ruchu prawostronnego ( "<--" lub brak strzałek ), lewostronnego ( "-->" ) lub lampy są symetryczne i można używać ich w USA ( "<-->" ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.