Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Drugie moto - turystyk


Walgav

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 Od dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Shadow VT750 C2 ale okazuję się, że jak na moje potrzeby (jazda na dłuższe dystanse – minimum 200km wraz z pasażerem) to jednak motocykl nie dla mnie. Niezbyt wygodne siedzenia i w ogóle pozycja za kierownicą i mała prędkość przelotowa (do fajnego w miarę cichego pomykania to Vmax= 90-100km/h) zaważyły na decyzji o wymianie na coś konkretniejszego. Myślę o turystyku, ważne żeby był wygodny i miał inny napęd niż łańcuch bo mam już dość ciągłego smarowania. Cena, hmm trwają negocjacje z narzeczoną ale na pewno będzie ok. 30-35 tyś. zł. Z tego co znalazłem to tylko BMW F800GT spełnił te wymagania i nawet mi się podoba ale nie wiem czy jego mała pojemność silnika nie będzie mi przeszkadzała. Lubię szybko ruszać i przyspieszać, zaś prędkość maksymalna nie jest już taka ważna. Co o nim myślicie? Jest ktoś na forum, kto pomyka takim motungiem i może się wypowiedzieć? A może macie jakieś inne propozycję? Z góry wszystkim dziękuję za rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma takie moto.Kupione w salonie dopasione bardzo chyba kaski też bmw.W dodatku wersję motocykla tą najdroższą.Chcesz dzwoń do mnie dam nr tel. kumpla

Motocykl po serwisie nie wiem czy nie jest jeszcze na gwarancji.On tam bardziej samochodowy to sprzedaje.

Osobiście uważam to za okazję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 2.2.2016o18:02, Walgav napisał:

No tak, jest na Twoim avatarze :) powiedz mi jak z wygodą na dłuższe dystanse? Szczególnie dla pasażera. No i kwestia sporej wagi motocykla - nie przeszkadza, szczególnie na parkingach? 

No wiec z tego co mi moja Lepsza Poloaw mowi jest bardza wygodna pozycja siedzaca na tej kawie.Dystans rzedu 200 i wiecej km nie robia zonie  problemu mimo tego iz motocykle nie sa jej rzecza (sam jeszcze nigdy z tyli nie siedzialem :)) Ja latam tym (zawsze z trzema kuframi ,zawsze pelne) wokol komina do pracy po miastach i oczywiscie w dalsze wypady,jednak jesli nie trzeba nie latam autostradami i mimo tego nie powiem ze sprawia ona  mi  problemy pod wzgledem gabarytow czy jej wagi.Jedynie daje sie odczuc jej mase przy wpychaniu do garazu,no ale na to tez jest sposob ;) wjezdzac do garazu :P .Na winklach (serpentynach ) tez nie zostaje w tyle.Lepiej mi sie nia po winklach lata jak jej lzejszym poprzednikiem sprint st 955i.Gdy by bylo inaczej zmienilbym poprostu na  cos lepszego,lzejszego,jednak w moim przypadku nie mam takiej  potrzeby.

Co do nie co dalszych ;) wypadow ale (solo) to tez nie mozna nazekac na brak wygody.Np. Na przedluzony weekend wyskoczylem sobie pod namiot  na  Mazury (Gizycko  + - 1200km) jednak nie bylo zabardzo gdzie rozbic namiotu i postanowilem sprobowac w Mragowie ,okolo 50 km.Tam tez znalazlem super miejsce pod namioty.Po rozbiciu namiotu i krotkiego odpoczynku z powodu nadmiaru czasu i ladnej pogody zrobilem sobie jeszcze krotka wycieczke turystyczno krajoznawcza (okolo 150km).Po przejechaniu tej calej odleglosci (km)"mozna powiedziec w jednym kawalku" bylem stosunkowo dobrze zrelaxowany ze tak powiem.Tak czy innaczej  na podstawie wlasnego doswiadczenia smiem twierdzic ze GTR 1400 jest bardzo dobrym motocyklem do bardzo dalekich wypraw.Noooo,ale to jest tylko takie moje skromne zdanie :)

 

Edytowane przez Taurus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy jakie masz prferencje, więc kazdy będzie swoje chwalił ;)

Jeżeli będziesz unikał autostrad, dróg ekspresowych, a często na wycieczkach będziesz latał drogami trzeciej kategorii osniezania, to pomyśl nad jakims turystycznym enduro.

Jest odpowiednia moc, duży udźwig;) i zawieszenie komfortowe, które zniesie bardzo dużo :)

W tej kasie spokojnie jakies BMW R 1200 GS, Yamaha XTZ 1200 Super Tenere, albo Triumph Tiger Explorer 1200, jak masz piertra to może Tiger 800, ale tam nie uświadczysz wału kardana;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Neos napisał:

Bmw  R 1200 GS 

No właśnie tutaj mam dylemat bo to moto które lubi jeździć w terenie (albo przynajmniej po szutrze) a ja raczej nie jestem bywalcem takich warunków. Podoba mi się z wyglądu no i jest to BMW ale... Ceny są wysokie za w miarę młody rocznik a jak już się znajdzie to przebiegi ogromne. Wiem, że raczej turystyki też będą miały trochę nakręcone na budziku ale raczej będę pewny, że nakręciły te kilometry na drogach asfaltowych a nie po polach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Walgav napisał:

Znasz osobiście fana i moto?

Znamy się dobrze ale motocykl widziałem tylko raz.Stawiam na to że sprzedaje bo po prostu nie jeździ albo budowa.Blisko masz jak chcesz możesz podjechać pooglądać,po negocjować albo przynajmniej tyłek posadzić i zobaczyć jak się czujesz na takiej maszynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Polecam Yamaha FJR 1300 - doskonały motocykl do turystyki - mam doświadczenie. Koszty eksploatacji bardzo niskie, pali na trasie ok 5,5 l  doładowany trzy kufry ok 90l pojemności 40 kg bagażu. 2015 rok obleciałem Bałkany. Wymiana oleju co 10 tyś  jakość dopracowania motocykla i materiały to TOP klasa premium!!!! Osobiśćie kupiłem motocykl praktycznie nowy 6000 tyś przebiegu za te pieniądze co chcesz przeznaczyć.

Pozdrawiam Paweł

https://picasaweb.google.com/112011382816985278146/WycieczkaBaKany2015

http://www.forum.burgmania.net/topic/20576-relacja-z-wyjazdu-alpy-2014-t-maxem/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się ma się wie :P

 

FJR to klasyka gatunku. Ma 2 wady wg mnie, poza tym same zalety. 

Wada1: standardowa szyba ciut za mała

Wada2: pasażerka ma ciut za mocno podkurczone nogi

ale takie ograniczenia tego stylu

poza tym piec jak w lokomotywie, momentu nigdy nie brakuje, kardan, prowadzenie, regulowana szyba z guzika, 2 reflektory na swiatlach mijania, 25l bak - swietny turystyk z zacieciem w strone sportu

aha, czy wspominalem, ze wyglada jak skuter? ;) czasem mi nie odmachują.... :(;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba opcjonalna plus siedem cm.  masz jak w aucie, koszt 100 dolców -  a pasażerka niech ćwiczy podkurczanie nóg dla dobra obojgu.

Piec w tym motocyklu to poezje 146 kucyków i moment jak w ogromnym turbodieslu - miałem kilka moto ale FJT to porostu inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku takie problemy jak Ty masz (FJR) z pewnoscia Kazdy chcial by miec :P;).Nie machaja Tobie :(? Jak trafisz takiego :angry:(no wiesz ) to choc bys jechal  kawa h2r to nie pozdrowi.Nie masz sie  czym Chlopie przejmowac.

Ps.A tak w tajemnicy powiem Tobie ze FJR ja uwazam za jeden za naj naj  niezawodny sprzet w tej klasie jaki lata po tej Kuli.Znam FJRy ktore maja sporo ponad 300tys.km. na budziku i lataja do dzisiaj.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za rady, na ten moment najbardziej mi pasuje Kawasaki GTR 1400 (martwi mnie tylko trochę jego ciężar ale jak widzę wszystkie motocykle w tej klasie o podobnej pojemności ważą ponad 300kg), pozostaje jeszcze kwestia znalezienia odpowiedniego egzemplarza. No właśnie na co zwracać uwagę przy oględzinach tego motocykla? Taurus jesteś użytkownikiem takiej maszyny więc może poradzisz koledze? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko cokolwiek mi  doradzic  Tobie z racji tego iz ja mam ja od nowosci.Jedynie w moim przypadku moge powiedziec ze slabym punktem GTRy byly fabryczne przednie tarcze hamulcowe ,przy okolo 24tys. zalozylem  tarcze Lucas.Baterie w transponder wymienilem rok temu (kontrola cisnienia  powietrza w kolach) Tak poza tym nie robila mi zadnych technicznych  faksow , no ale do teraz nakrecile nia zaledwie 48tys.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze dwie sztuki ktore rowniez sa godne uwagi to jest Honda st 1300 Pan European i jej mniejsza siostra Honda Deauville NT 700.Jak GTR i FJR obie Hondy sa na kardanie + fabryczne kufry, tak samo wygodne i niezawodne.No wiec zycze udanego wyboru.

Kawasaki%20GTR1400%2009%20%202%20.jpg

dsc_1421-800mdk.jpg

Dodatkowym plusem hondy pan european jest 29 L zbiornik paliwa.

Honda%20STX1300%2008%20%201.jpg

frontolateral.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.