Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Nadszedł czas na coś lżejszego, czyli BMW R1200 GS LC


KOMMA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Do niedawna ujeżdzałem BMW K1600 GT z 2013 roku, lecz po ostatnim wyjeździe do Rumuni stwierdziłem, że chyba czas zmienić go na coś lżejszego, zwinniejszego na zakrętach, szczególnie górskich.

Ponieważ BMW różengo typu podróżuję już od kilku lat, wybór padł na R1200 GS w wersji LC.

Ponieważ mój wzrost nie pozwala raczej na szaleństwa, zdecydowałem się na zwykłą wersję, nie ADV.

Oto kilka fotem nowego nabytku :) :

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

:wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Friday, December 04, 2015 at 20:05, KOMMA napisał:

...po ostatnim wyjeździe do Rumuni stwierdziłem, że chyba czas zmienić go na coś lżejszego, zwinniejszego na zakrętach, szczególnie górskich.:wub:

Gratulacje, fajny sprzęt. Oby się spisywał. 

Swoją drogą zadziwiające są wszystkie ochy i achy redaktorów przy testach motocykli, które często są potem rewidowane przez użytkowników

Oto fragment artykułu o K1600GT że strony scigacz.pl 

"To, co Beemka wyprawia na zakrętach przerosło moje najśmielsze oczekiwania. Jest tutaj zawieszenie ESA II, które wszyscy bardzo dobrze znamy, ale w tym motocyklu działa ono po prostu lepiej. Sprzęt telepatycznie wyczuwa, że chcemy skręcić, i robi to zanim faktycznie skręcimy. Wielkie, sportowe turystyki mają to do siebie, że przerzucanie ich z winkla w winkiel przypomina odprowadzanie pijanego Butterbeana do domu. Beemka daje tak nieprzyzwoitą frajdę z pokonywania zakrętów, że będziesz unikał autostrad i jechał do celu zawijasami."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 11.12.2015 at 18:43, Oloos napisał:

Fajny, fajny. Niech służy jak najlepiej :) Przy okazji te felgi miał od nowości czy dokupione? Zdaje się zwykły GS był na felgach aluminiowych, a  na szprychach były ADV? Dobrze kojarzę?

To jest kwestia wyposażenia.

Ten akurat ma full opcję od nowości łącznie z kołami szprychowymi.

 

Co do wyposażenia to jeszcze mogę dodać, że już go zdążyłem doposażyć w:

- amortyzator skrętu,

- obniżone zawieszenie - ze względu na mój wzrost :-(

- stelaż od ADV do tylnego aluminiowego kufra BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 12.12.2015 at 08:26, TomekSHL napisał:

Swoją drogą zadziwiające są wszystkie ochy i achy redaktorów przy testach motocykli, które często są potem rewidowane przez użytkowników

To jest dość subiektywna kwestia każdego z nas motocyklistów, co jeden to inny gust i inne wymagania.

Co do K1600GT to faktycznie rewelacyjny sprzęt i tak jak pisali w artykule bardzo dobrze się nim jeździ również w zakrętach. Trzeba się do niego chwilę przyzwyczaić bo 360kg robi swoje.

W tym co napisałem na wstępni bardziej chodziło o jazdę po górskich serpentynach, w dolinach i na "zwykłych" zakrętach potwierdzam, że to fantastyczny motocykl, choć na pewno niektórzy powiedzą, iż jeździli na lepszych. To był mój 6 motocykl, na kilku innych jeszcze jeździłem, stawiam na turystykę i przy moich założeniach to miał być moto, którym chciałem trochę pośmigać.

Niestety jego masa + kierowca, pasażer, bagaż robi się przeszło pół tony i jednak górskie agrafki to nie jest idealne środowisko :-( Szczególnie przy zjazdach czuć to na kierownicy. Pół tony na skręconej kierownicy przy stromym zjeździe sprawia, że z kierownicą trzeba się nieźle napocić.

W zeszłym roku jeździłem po Alpach, wtedy jeszcze R1200 RT i nie narzekałem na tą przypadłość. Zachciało mi się bardziej wypasionego turystyka i zdecydowałem się na K1600 GT ale jak się okazało nie spełnił moich oczekiwać, po prostu stworzony jest trochę do innej jazdy.

Zobaczymy co pokaże GS :-)

Nawiasem mówiąc na RT po lifcie z 2010r jeździło mi się najlepiej, jego lekkość i zwinność zaskakiwała mnie z każdym kilometrem. Tak sobie myślę, że jeszcze wrócę do niego, być może w nowszej odsłonie ale raczej wrócę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pierorzq napisał:

Masz do niego osprzęt? Wszystkie kufry i akcesoria?

Oczywiście.

Kupiłem go z aluminiowymi kuframi APDURO ale postanowiłem je sprzedać i zainwestować w komplet oryginalnych aluminiowych kufrów BMW.

Oczywiście okazało się, że to nie jest takie proste :huh:

To, że musiałem wymienić stelaże pod kufry oczywiście wiedziałem, że musiałem zdemontować plastikowy bagażnik i założyć od ADV ze stali nierdzewnej wiedziałem ale zdziwiłem się, że oryginalny zestaw koliduje z oryginalnymi setami, które miałem założone :(

Inwestycja była dość spora ale jestem zwolennikiem oryginału :rolleyes:

Dodatkowo znawcy tematu gs-a zauważą akcesoryjną szybę (w tej chwili już z dodatkowym usztywnieniem - założone z miesiąc temu), osłonę dzioba, no i mega wytrzymałe gmole (pomocna rzecz w terenie :)), jest również i navi, której nie ma na zdjęciach.

Wcześniej już pisałem, że założyłem oryginalny amortyzator skrętu (fabrycznie montowali go dopiero od połowy 2013 roku) i obniżone zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.