Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Problem z przednim zawieszeniem


turbo88

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem z R1 RN12.

Po wymianie uszczelniaczy, lagi nadal były mokre więc obstawiałem że są krzywe. Pojechały do Tecrola do bielska gdzie stwierdzili że są idelanie proste, ale były kiedyś prostowane i średnica rury chromowanej ma odchyłkę na średnicy 0,2mm i że to może być problem.

Pytanie moje jest takie. Co zrobić żeby uszczelniacz trzymał?

Panewki są OK. Laga nie ma żadnych luzów i dość ładnie się obraca.

Zastosowałem uszczelniacze Allballs które podobno są chu*owe.

Co zrobić i co wsadzić żeby było ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale uszczelniacze oprócz zgarniania oleju przyjmują na siebie także cisnienie panujace w amortyzatorze.
Wszelkie odchyłki, brzuszki, wżery i rysy powoduja że uszczelniacz szybciej sie zuzywa lub zacznie "puszczać' olej w skutek nierówności(krzywizna).
Ważna jest ilość oleju jaka jest wlana do amortyzatora - zbyt duża powoduje że ciecz nie bedąc fizycznie ścisliwa poprostu zostanie wycisnieta przez uszczelniacz.
Powietrze tylko i wyłacznie jest ścisliwe. Jeżeli tecrol stwierdził krzywizne 0,2 mm to powinni także z doświadczenia stwierdzic czy może to byc winą "pracowania" uszczelniacza na "boki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tecrolu powiedzieli że można spróbować wymienić panewki żeby pracowało to jeszcze lepiej, ale one są w bardzo dobrym stanie więc nie ma luzów. Jedynie co to te nieszczęsne 0,2mm rozciska uszczelniacz na boki i teraz pytanie.

Danvield a ze swojego doświadczenia co za uszczelniacze tam wsadzić? Ariette, może jakieś SKF. Teraz czytam że all balls to podobno shit.

No i w crossach podobno skraca się sprężynki w simeringach żeby lepiej trzymało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia jezlei jest klasyczny amor
- nawet po prostowaniu to uszczelniacz trzyma bo skrzywienie zwykle jest pod dolna półką.
W USD (Up side down)skrzywienie amortyzatora zwykle kończy sie na smietniku bo uszkodzeniu ulega także aluminiowa tuleja prowadzaca.
maxresdefault.jpg

Stosuje uszczelnienia firmy tourmax, uszczelniacze firmy NOK (japońskie) i NAK(tajwan) i trzyma.
Nie ma sensu regenerowac, lepiej kupic nowe TLT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.