Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Yamaha r6 2000 rj03 Dymi z odmy itp


Szulz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, krótko i zwieźle :

Dalem motocykl do mechanika na wymiane rozrzadu , regulacje i czyszczenie gaznikow , regulacje zaworow oraz wymiane plynu chlodniczego, po odebraniu motocykla powiedzieli mi ze odma musi byc odlaczona bo motor nie chcial odpalac. po trzech tygodniach motor "pije" znaczne ilosci oleju (1500km i polowa bagneta), przy dodaniu gazu leci dym z rury (nie niebieski). Co moze być nie tak ? Jestem z Katowic a motor oddałem do

K&J AUTO-MOTO SERWIS

 

 

Yamaha r6 2000r rj03, po wymianie wszystkich plynow,oleju,nasączeniu filtra powietrza ("sportowy" BMC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię dawać fatalnych informacji ale ten silnik to złom.Wszystko na to wskazuje i masz na to 90% pewności.

Dziwi mnie to że zrobili Ci serwis i skasowali choć wiedzieli że silnik jest do wymiany.A może nie wiedzieli co jeszcze gorzej o nich świadczy.

Dla tego jak ktoś mnie pyta gdzie dać moto na regulację to mówię daj do Czarnej Owcy i czekaj cierpliwie.

Nic R6 już nie pomoże masz duży problem bo tych silników nie ma na rynku a jak się pojawi dobry to cena jest wysoka.

Tanio czy drogo kupujesz kota w worku.

Ponoć w Katowicach jest serwis co wstawi tuleje.Jakieś 20 lat temu robiłem to w swoim i silnik.Puchł podczas szybkiej jazdy ok 120 :) mało go nie zablokowało.W R6 tego nie widzę.

Możesz zrobić przeszczep i dać silnik z R6 od 2003 w górę ale nie jest to tanie i wcale nie takie proste.

Mozesz zerknac do zbiornika wyrownawczego jak tam cos sie dzieje to juz po zawodach.

Za to mozesz go katowac do bolu bo potrzebujesz nowy piec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy masz ten motocykl?

Co masz wlane płyn chłodzący czy wodę?

Woda może się gotować i wywalać.

Czy oddając na serwis wymieniali też olej?

Są takie kamery co się wkłada przez otwór na świecę i jest szansa zobaczyć jak w środku wygląda gładź czy jest pęknięta co się tam dzieje.Owca oczywiście to ma.To jest taka typowa usterka do 2002.

Bywały przypadki że R6 z pękniętymi pierścieniami chodziła jeszcze w miarę normalnie.Wtedy będzie palić olej.

Tam gdzie zapłaciłeś ta reklamuj choć moje zdanie o nich znasz.

Ja bym podjechał gdzieś do mądrych ludzi aby potwierdzili lub nie to co piszę a potem szukasz silnik z gwarancją.

Fama głosi że te mają wadę fabryczną.Może przegrzanie silnika to powoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety te silniki są wadliwe ...

Przekonałem się osobiście, kawałek tulei mi się ukruszył i narobił bałaganu ...

Silników na rynku, jak na lekarstwo i drogie jak cholera ...

Mój blok robią w    http://www.motor-tech.katowice.pl/

Niestety z terminami problemy i moto stoi już dwa miesiące    ;-(

 

Tak więc, życzę duuużo szczęścia   :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przed wymianą (serwisem) motocykl miał podobne objawy?
pierwsza rzecz - sprawdzic czy rozrzad jest dobrze ustawiony - druga to olej wg mnie powinienes wlac motul 300V.
na 5100 to mozna sobie turystycznie tym posmigać.
Silnik jest bardzo delikatny więc wymaga dobrego smarowidła.
Nastepnie sprawdzić kompresje - powinna byc ok 15 bar. poniżej 13 jest śmietnik.
Peknięta tuleja trafiała sie czesto w modelach z 2000 roku i wg mnie jest to spowodowane kiepskim olejem i obciązeniem termicznym silnika
(olej odprowadza ze scianek cylindra i z denka tłoka temperature)
Piotrek Woryna bez problemu naprawi tuleje, naniesie nowy spiek lub tuleja w wiekszości motocykli.
post-37745-0-70140100-1378839852.jpg

Miałem kiedys przypadek w jednym motocyklu gdzie gośc przy wymianie uszczelniaczy zaworowych uszkodził prowadnice
i niezauwazywszy olej  był wypijany do wydechu w trakcie jazdy po zagrzaniu; zostawiając niebieska chmurę.

Także najpierw radziłbym sprawdzic powyższe a potem panikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz moge Ci obejżec motocykl. Taka usterka nie powstaje z dnia na dzień.
Zwykle po ostrej jeździe, pałowaniu, paleniu gumy etc.
pierwsze rrki były bardzo łagodne, okreslane przez wielu ze jako 600tka poprostu nie jedzie.
Trafic na dobra rn12 to jak trafić w zdrapce "ekstra pensja" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 okreslane przez wielu ze jako 600tka poprostu nie jedzie.

 

Tak ale ten motocykl nie jedzie jak diesel i nie jest do jazdy w mieście więc trzeba mieć poprawkę dużą na to co ludzie piszą.

Po za tym u nas na forum chłopak wstawił tuleje i mówi że ma 12 i że jest super :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie będzie chciał nawet w serwisach bo jest tam co rozkręcać,dostęp fatalny i naprawa nie rokuje na szybkie łatwe zakończenie a jest sezon,roboty mają aż za dużo.

motor przed "serwisem" chodził normalnie

W dodatku ten nagły apetyt na olej,szansa jest,działaj nie pytaj,kolega nie naprawi,do niedzieli ma być zdrowy.Mi się ten silnik nie wysypał,dalej nie wiemy tylko przypuszczamy ze gładź.

Do Danvielda dojedziesz.Może Tomek Motor Katowice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Panowie moment z wyrokiem !
Skoro przed robotą wszystko było oK, to raczej szukałbym przyczyny w :
Zaworach, może spieprzyli sprawę dali za małe luzy i zawory podparte ?
Rozrząd może o ząbek albo dwa przestawili ?
Gaźniki, może partacze ?
 

 

Co do kompresji, zrobić pomiar na zimnym i będzie wiadomo .
Danvield ? 13 na śmietnik ? Ludzie mają po 9 i jeżdzą! Ale fakt że jak największą wypadało by mieć

Najważniejsze aby ciśnienie na garach było takie same. Walniętą tuleje wykryjesz pomiarem kompresji, będzie mała na jednym cylindrze.

Ps. Motocykl na cieplym odpala normalnie, bez gazu  ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, czy dekiel ponizej jest od rozrządu , bo skoro tak to nie wymienili mi rozrzadu a skasowali kase (uszczelki stare,nic nie rusozne) oraz uszczelka od zaworów jest w jednym miejscu wycisnięta , dlaczego tak ?

 

 

btw. wracajac dzis z pracy zauwazylem ze z korka wlewu oleju cieknie olej (widac na foto), zdarzylo sie tak pierwszy raz

post-209706-0-63914200-1434467842_thumb.

post-209706-0-24621600-1434467843_thumb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać tu tylko że była kiedyś ściągana pokrywa zaworów.Na pewno uszczelka była stara sztywna więc ktoś dał na uszczelniacz aby ograniczyć koszty bo nowa ze stówkę lekko.Wychodzi więc wyszło jak wyszło.Nie wiadomo w jakim była stanie.Jest do wymiany lecz możliwe że nie chcieli abyś musiał dopłacić.

Jest niemożliwym aby spod korka wlewu oleju ciekł olej.

To jest ten korek nad napisem yamaha i nie a go na twoim zdjęciu.

http://silnik.com.pl/p/2014/06/silnik-yamaha-r6-2002-oraz-inne-czesci-99-02-4273357640.jpg

Na górze ma uszczelkę gumową.

Chyba że ktoś tam naleje dużo za dużo to mogą się dziać różne rzeczy.

Najpierw ustalmy o który korek chodzi zanim zaczniemy mówić że przeduch go tam wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem mokre wszystko wokól korka wiec przypuszczam ze to on... bagnet mam ponizej jak na foto... juz mnie denerwuje powoli ten motor, w sobote jade sprawdzic kompresje

 

czy dekiel ponizej trzeba odkrecic przy wymianie rozrzadu? podejrzewam ze wzieli ode mnie pieniadze a nie zorbili nic z rozrzadem

post-209706-0-94058900-1434475152_thumb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.