Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Trwałość membrany Gore Tex, oraz prośba o radę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Rok temu zdałem prawko A2, kupiłem choppera Suzuki Intruder VS800 ale to był błąd. Dlaczego ? mimo że czytałem wiele opinii na internecie nt chopperów (że nie hamują i nie skręcają) urzekł mnie wygląd choppera. Ale teraz wiem, że to nie to,zrobiłem na nim 2000km i poza wyglądem nic w nim urzekającego (jazda na nim mi zbrzydła) . Zaczynam więc od początku. Za rok planuję kupić jakiś moto do szybkiej turystyki (Hondę CBR600 F4i albo Yamahę TDM) . Stroju nie posiadam więc w tym roku planuję kupić strój, za rok motocykl. Wszystko musi mieć właściwą kolejność Wink Mam do Was kilka pytań odnośnie stroju. Postanowiłem najpierw kupić obuwie, potem kask i na zimę 2015/2016 kurtkę i spodnie. 
Wiem, że nie będę jeździć na torze, więc nie wiem czy sportowe obuwie to dobry pomysł. Zależy mi na dobrym jakościowo obuwiu. Wpadły mi w oko DAYTONa TOURING STAR GTX. Są one wyposażone w membranę Gore Tex. Niektórzy twierdzą, że membrana ta jest nietrwała. Nie przepuszcza wody przez 3 sezony a potem zaczyna przemakać. Ile w tym prawdy ? Czy nie używana membrana Gore Tex ( bo de facto buty będą leżeć rok w szafie) traci swoje właściwości ? Co w ogóle sądzicie o takim kupowaniu po kolei każdej rzeczy ? lepiej może kupić wszystko „ na raz” przed kupnem motocykla , ale tu znowu pozostaje dylemat bo nie wiadomo czy znajdę tyle kasy, żeby kupić cały strój. Temu ten pomysł żeby wszystko kupować spokojnie, po kolei Smile 
Czekam na wasze opinie drodzy koledzy 
Pozdrawiam 

PS: dodam że to mój pierwszy strój na moto, na razie posiadam kask Naxa szczękowy (który idzie jeszcze w tym roku precz ;) ) i dość dobre rękawice Shima GT 1 Waterproof.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakup od razu całości skutkuje zniżkami - więc zamiast kupować na raty zrób sobie lokatę/skarbonkę (jak zwała tak zwał)

 

ja może jestem dziwny - ale poszedłem w kierunku wypinanych membran z kurtki, braku membrany w spodniach (bo nie było opcji wypinania) i braku membrany w butach.

Powód: zawsze można ubrać na siebie "nieprzemakalny kombinezon" a rozebrać się nie ma jak.

 

W pierwszym komplecie wszystko "łoterpruf" i jak stawałem na skrzyżowaniu to czułem jak mi po plecach na to pęknięcie w ich dole spływa niagara. Jak zakupiłem kolejny komplet to okazało się że membrana zapinana jest tylko w trasy gdy nie ma słońca i jak jest chłodno bo blokuje przed wiatrem (podpinki jeszcze nie użyłem) - ale też jak jest brzydka pogoda (zimno, leje) to siędzę na d....

Tak samo z kaskiem - choć mam czarny to nie polecam (w starym falconie lazerze było mi gorąco przy jeździe zwłaszcza po mieście w słońcu). Teraz mam sharka evoline - jest czarno/szary (bo tylko taki był w wyprzedaży przy likwidacji sklepu) - za to kupiłem za niespełna połowę kasy (530zł). Na upały rewelka - ale dosyć ciężki i głośny przy większych prędkościach. Nadal gdy mam niepewną pogodę (groźba poważnego deszczu a jednak muszę jechać) to zabieram falcona - ale lazer używany jest dwa,trzy razy w sezonie.

 

wszystko zależy jak będziesz użytkował - mam kolegę dla którego moto to jedyny środek transportu (brak prawka na samochód) - on jeździ nawet zimą. Zastanów się w jakich warunkach będziesz 80-90% jeździł i do nich dopasuj ubiór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turystyka kategoria szybka lekka :D jak to nazywam. Jazda turystyczna 200 - 500 km dziennie, w weekendy z prędkościami 130 - 160 km/h. Do tego dotarcie na miasto do sklepu itp itd w tygodniu. Jazda turystyczna w 70% w górach i jurze krakowsko częstochowskiej, do tego przeloty na Czechy i Słowację. Myślę sobie tak, żeby oprócz  obuwia Daytona, kupić jakieś miejskie krótkie buty, do poruszania się po mieście. A co do kurtek i spodni to nie ma innej opcji, jak trójwarstówka, bez wypinanej membrany nawet nie szukam niczego. Wiem tylko tyle, że będzie to komplet tekstylny. Skóra musi być bardzo dopasowana, a ja mam bardzo niestabilną masę ciała (raz grubnę 5kg a w następnym chudnę o 8) Więc lepiej chyba tekstyl.

 

A co do butów mam problem, żeby dopasować je do swoich wymagań. Daytona nie ma pośrednich modeli ( są stricte do turystyki, do nawijania tysięcy kilometrów dziennie, i na tor) mnie potrzeba coś pomiędzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieją już ciuchy laminowane gore tex'em, brak w nich potrzeby wypinania membrany (np. rukka virium). "Trójwarstwowość" jest moim zdaniem upierdliwa w drodze, preferuję kurtki z membraną stałą i wpinanym ociepleniem. Markowa membrana dobrze odprowadza wilgoć na zewnątrz. Polecam w następującej kolejności: gore tex np rukka held, drystar od alpinestars, ddry od dainese. To moim zdaniem najlepsze membrany stosowane w moto ciuchach. Odnośnie butów, Sprawdź serie smx5gtx i smx6gtx alpinestars'a. To buty sportowo - turystyczne na gore, które powinny spełnić Twoje oczekiwania.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.