Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Szukam mechanika samochodowego do swojego BMW


bowscher

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie, szukam jakiegoś dobrego, zaufanego mechanika do swojego BMW 325, ktoś coś może polecić? A może ktoś z forumowiczów zajmuje sie puszkami?

Najlepiej jak najbliżej oświęcimia ale do dobrego fachowca moge i zrobic więcej km.

Pozdrawiam.

Z góry dzieki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bowscher a co potrzebujesz?

Mam Inpe,DIS, NCS, SSS kpl kabli,

moge Ci zrobic kpl diagnostyke plus adaptacje, co chcesz.

W mojej becie wymiany robie sam.

INPA równiez posiadam, rozchodzi sie o to że nęka mnie bład od roku czasu, auto wchodzi w tryb awaryjny CHECK+EML+DSC+KONTROLKA RECZNEGO, w mojej becie jest elektroniczna przepustnica którą już wymieniłem (co prawda na uzywaną), wymieniłem równiez odme, zalozylem inny uzywany przeplywomierz, nie mam juz sil do tego samochodu, nic nie pomaga, i teraz szukam madrego który ogarnie temat, jeśli byś się pisał na taką naprawe to daj jakis namiar na siebie w prywatnej wiadomości wtedy pogadamy przez telefon bo w poscie to za duzo pisania co i jak sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bowscher a co potrzebujesz?

Mam Inpe,DIS, NCS, SSS kpl kabli,

moge Ci zrobic kpl diagnostyke plus adaptacje, co chcesz.

W mojej becie wymiany robie sam.

Jaką masz bawarkę?

 

Muszę się z Tobą umówić na kiedyś, chciałbym podpiąć do kompa moją e46 330xd obczaić co tam siedzi i pokasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podepniesz pod impe to zwykle przepływka uszkodzona wyglada tak:
1zqdehc.jpg
Może też byc do wymiany sonda z racji wieku.


Jak odepniesz sprawna przepływke to zaczyna dziwnie fisiowac i zwykle utrzymuje obroty 2 K rpm wzwyz.
Czasami faluje na wolnych. Warto szczegolnie jak sie piłuje - raz na sezon odpiąc przepływke plus krokowca i je wyczyscić.
Ważna jest szczelna i drożna odma, czasem trzeba wymienic ze wzgledu na separator (ok 10 lat wytrzymuje)
Czasem tak to wyglada..
2311_p1050589.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro podępnę impe i sprawdze jeszcze raz, odma wymieniona, sondy mysle ze raczej by wywalały błąd, tak jak mówiłem jezdze z odpieta przepływką i wywaliło błąd raz, przy ostrym pałowaniu, 1 odcinka - 2 odcinka - 6k rpm na 3 biegu i wywala awaryjny, ale przy normalnej jezdzie jest ok, natomiast wczesniej przy normalnej jezdzie na odleglosci dom-praca czyli ok 7 km w polowie drogi wywalalo mi awaryjny, jak w jedna tak i w druga strone. A może zawór DISA cos ma tu do rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak odepne przepływke to odrazu wywala w inpie błąd:)
https://www.youtube.com/watch?v=0PPk_1q8UKM

Co do disa to sprawdź czy sie otwiera powyzej 3 tys obr,
Z kompa elektrozawór dostaje sygnał i sie otwiera cały odrazu.
Wszelkie stukania lub nieotwieranie klasyfikuje zawór do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak odepne przepływke to odrazu wywala w inpie błąd:)

https://www.youtube.com/watch?v=0PPk_1q8UKM

Co do disa to sprawdź czy sie otwiera powyzej 3 tys obr,

Z kompa elektrozawór dostaje sygnał i sie otwiera cały odrazu.

Wszelkie stukania lub nieotwieranie klasyfikuje zawór do wymiany.

A powiedz mi jeszcze czy  po wymianie przepływki konieczne są jakieś adaptacje z poziomu programów typu INPA czy DIS? Bo ja po wymianie tylko skasowałem stare adaptacje w INPIE.

A co do błędu przepływki, tez mi wywala w INPIE błąd, ale nie wywala mi trybu awaryjnego w samochodzie co by moglo wskazywać że ona własnie bruzdzi.

Aha, co do błędu jaki mi wywala to nr 119 TPS-MAF i ni cholera nie wiem co to za szajs... ta pucha mnie doprowadzi do szaleństwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS - czujnik połozenia przepustnicy 
MAF-  Mass Air Sensor (przepływka)

Nie trzeba nic adaptowac, kasujesz stare adaptacje błedy i smiga:)
zacznij od przeczyszczenia
http://allegro.pl/srodek-do-czyszczenia-przeplywomierzy-powietrza-i4807244931.html
Porobisz i pousuwasz błedy i smiga jak marzenie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wyczysciłem krokowca, przepływke narazie zostawiłem w spokoju, zobaczymy co bedzie się działo, DANVIELD a jaki silnik masz w swoim bmw? Może ktoś z forumowiczów posiada podobny motor do mojego i byłby w stanie wsadzić mój przepływomierz do siebie i pojezdzić z nim zeby zobaczyc czy on czy przepustnica jest winowajcą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak aby uscislic to :

Przepływka    

NUMER 0 928 400 527

pasuje:

  • 318 d / 85KW 116KM / 09-2001 do 03-2003 ... / M47204D1, M 47 D 20
  • 318 d / 85KW 116KM / 03-2003 do 02-2005 / M47N204D4
  • 320 d / 100KW 136KM / 04-1998 do 09-2001 / M 47 D 20, M47204D1
  • 320 d / 110KW 150KM / 09-2001 do 02-2005 / M47N204D4
  • 330 d / 135KW 184KM / 10-1999 do 02-2005 / M 57 D 30
  • 330 xd / 135KW 184KM / 06-2000 do 02-2005 / M 57 D 30
  • 318 td / 85KW 115KM / 03-2003 do 02-2005 / M47N204D4
  • 320 td / 110KW 150KM / 09-2001 do 02-2005 / M47N204D4
  • 320 Cd / 110KW 150KM / 11-2003 ... /  M47N204D4

BMW 5(E39):

  • 520 d / 100KW 136KM / 02-2000 do 06-2003 / M 47 D 20, M47204D1
  • 525 d / 120KW 163KM / 02-2000 do 06-2003 / M57256D1, M 57 D 25
  • 530 d / 142KW 193KM / 09-2000 do 06-2003 / M 57 D 30

BMW 7 (E38):

  • 730 d / 142KW 193KM / 04-2000 do 11-2001 / M57306D1

BMW X5 (E53):

  • 3.0 d / 135KW 184KM / 05-2001 ... /  M57306D1 


    -------------------------------------------
    0 280 217 124

     

     BMW 3 (E46)

    318 i (1998.02 - 2001.09); 1895 ccm - 118 KM/87 kW; Silnik: M 43 B 19; M 43 B 19 TU
      
    316 i (1998.09 - 2005.02); 1895 ccm - 105 KM/77 kW; Silnik: M43164E3; M 43 B 19 TU
      
    316 i (2000.04 - 2005.02); 1596 ccm - 105 KM/77 kW; Silnik: M 43 B 16 (16 4 E3); M 43 B 16

     


    BMW 3 Compact (E36)

    316 i (1998.12 - 2000.08); 1895 ccm - 105 KM/77 kW; Silnik: M43164E3; M 43 B 19 TU

     


    BMW 3 coupe (E46)

    318 Ci (1999.11 - 2001.09); 1895 ccm - 118 KM/87 kW; Silnik: M 43 B 19
      
    316 Ci (2000.04 - ???); 1596 ccm - 105 KM/77 kW; Silnik: M 43 B 16 (16 4 E3)

     


    BMW 3 Touring (E46)

    318 i (1999.10 - 2001.09); 1895 ccm - 118 KM/87 kW; Silnik: M 43 B 19; M 43 B 19 TU

     


    BMW 7 (E38)

    740 d (1999.05 - 2001.11); 3901 ccm - 245 KM/180 kW; Silnik: M 67 D 39

     


    BMW Z3

    1.9 (1998.07 - 2003.01); 1895 ccm - 118 KM/87 kW; Silnik: M 43 B 19; M43194E1; M 43 B 19 TU
      
    1.9 (1999.01 - 2003.01); 1895 ccm - 116 KM/85 kW; Silnik: M43194E1 

    -------------------------
    Uzupełnie reszte niebawem..
    Jako ciekawostke dodam że same wkłady sa stosowane także w mercach,
    oplach i fordach i czasem sam srodek kupisz taniej jak "dedykowany" pod BMW a jest to to samo.
    Warto pamietac ze na zamiennikach bmw nie jedzie poprostu:)

     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupię to ja dobrą pilarke i potne dziada niebawem, przerobie na zyletki i bede miał zapas do końca życia.

poszlo dzisiaj do mechanika, zobaczymy co zdziała, ja od siebie wyczyscilem krokowca, byl zawalony, sprawdzilem dise, działa poprawnie, za to nowy objaw, dzisiaj do błedu TPS/MAF doszedł błądn nr 113 czyli coś związanego ze sterownikiem lub pompą od ABS/DSC i może tam trzeba szukać przyczyny.

Taka pierdoła ale daje popalić konkretnie, co gorsze samochod jezdzi normalnie nie ma zadnych spadkow mocy itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.