Jump to content
Forum Śląskich Motocyklistów

Szukam mechanika samochodowego do swojego BMW


bowscher

Recommended Posts

Witam.

Jak w temacie, szukam jakiegoś dobrego, zaufanego mechanika do swojego BMW 325, ktoś coś może polecić? A może ktoś z forumowiczów zajmuje sie puszkami?

Najlepiej jak najbliżej oświęcimia ale do dobrego fachowca moge i zrobic więcej km.

Pozdrawiam.

Z góry dzieki za informacje.

Link to comment
Share on other sites

Bowscher a co potrzebujesz?

Mam Inpe,DIS, NCS, SSS kpl kabli,

moge Ci zrobic kpl diagnostyke plus adaptacje, co chcesz.

W mojej becie wymiany robie sam.

INPA równiez posiadam, rozchodzi sie o to że nęka mnie bład od roku czasu, auto wchodzi w tryb awaryjny CHECK+EML+DSC+KONTROLKA RECZNEGO, w mojej becie jest elektroniczna przepustnica którą już wymieniłem (co prawda na uzywaną), wymieniłem równiez odme, zalozylem inny uzywany przeplywomierz, nie mam juz sil do tego samochodu, nic nie pomaga, i teraz szukam madrego który ogarnie temat, jeśli byś się pisał na taką naprawe to daj jakis namiar na siebie w prywatnej wiadomości wtedy pogadamy przez telefon bo w poscie to za duzo pisania co i jak sie dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Bowscher a co potrzebujesz?

Mam Inpe,DIS, NCS, SSS kpl kabli,

moge Ci zrobic kpl diagnostyke plus adaptacje, co chcesz.

W mojej becie wymiany robie sam.

Jaką masz bawarkę?

 

Muszę się z Tobą umówić na kiedyś, chciałbym podpiąć do kompa moją e46 330xd obczaić co tam siedzi i pokasować.

Link to comment
Share on other sites

A co w zwiazku z moim pytaniem? Glowny podejzany to przeplywomierz bo dzisiaj go odpialem calkowicie i nie wywala awaryjnego, natomiast nie wiem czy jest jakas mozliwosc zeby go sprawdzic podczas jazdy, na jalowym wskazania dynamiczne wygladaja ok.

Link to comment
Share on other sites

Jak podepniesz pod impe to zwykle przepływka uszkodzona wyglada tak:
1zqdehc.jpg
Może też byc do wymiany sonda z racji wieku.


Jak odepniesz sprawna przepływke to zaczyna dziwnie fisiowac i zwykle utrzymuje obroty 2 K rpm wzwyz.
Czasami faluje na wolnych. Warto szczegolnie jak sie piłuje - raz na sezon odpiąc przepływke plus krokowca i je wyczyscić.
Ważna jest szczelna i drożna odma, czasem trzeba wymienic ze wzgledu na separator (ok 10 lat wytrzymuje)
Czasem tak to wyglada..
2311_p1050589.jpg
Link to comment
Share on other sites

jutro podępnę impe i sprawdze jeszcze raz, odma wymieniona, sondy mysle ze raczej by wywalały błąd, tak jak mówiłem jezdze z odpieta przepływką i wywaliło błąd raz, przy ostrym pałowaniu, 1 odcinka - 2 odcinka - 6k rpm na 3 biegu i wywala awaryjny, ale przy normalnej jezdzie jest ok, natomiast wczesniej przy normalnej jezdzie na odleglosci dom-praca czyli ok 7 km w polowie drogi wywalalo mi awaryjny, jak w jedna tak i w druga strone. A może zawór DISA cos ma tu do rzeczy?

Link to comment
Share on other sites

ja jak odepne przepływke to odrazu wywala w inpie błąd:)

https://www.youtube.com/watch?v=0PPk_1q8UKM

Co do disa to sprawdź czy sie otwiera powyzej 3 tys obr,

Z kompa elektrozawór dostaje sygnał i sie otwiera cały odrazu.

Wszelkie stukania lub nieotwieranie klasyfikuje zawór do wymiany.

A powiedz mi jeszcze czy  po wymianie przepływki konieczne są jakieś adaptacje z poziomu programów typu INPA czy DIS? Bo ja po wymianie tylko skasowałem stare adaptacje w INPIE.

A co do błędu przepływki, tez mi wywala w INPIE błąd, ale nie wywala mi trybu awaryjnego w samochodzie co by moglo wskazywać że ona własnie bruzdzi.

Aha, co do błędu jaki mi wywala to nr 119 TPS-MAF i ni cholera nie wiem co to za szajs... ta pucha mnie doprowadzi do szaleństwa...

Link to comment
Share on other sites

dzisiaj wyczysciłem krokowca, przepływke narazie zostawiłem w spokoju, zobaczymy co bedzie się działo, DANVIELD a jaki silnik masz w swoim bmw? Może ktoś z forumowiczów posiada podobny motor do mojego i byłby w stanie wsadzić mój przepływomierz do siebie i pojezdzić z nim zeby zobaczyc czy on czy przepustnica jest winowajcą?

Link to comment
Share on other sites

Więc tak aby uscislic to :

Przepływka    

NUMER 0 928 400 527

pasuje:

  • 318 d / 85KW 116KM / 09-2001 do 03-2003 ... / M47204D1, M 47 D 20
  • 318 d / 85KW 116KM / 03-2003 do 02-2005 / M47N204D4
  • 320 d / 100KW 136KM / 04-1998 do 09-2001 / M 47 D 20, M47204D1
  • 320 d / 110KW 150KM / 09-2001 do 02-2005 / M47N204D4
  • 330 d / 135KW 184KM / 10-1999 do 02-2005 / M 57 D 30
  • 330 xd / 135KW 184KM / 06-2000 do 02-2005 / M 57 D 30
  • 318 td / 85KW 115KM / 03-2003 do 02-2005 / M47N204D4
  • 320 td / 110KW 150KM / 09-2001 do 02-2005 / M47N204D4
  • 320 Cd / 110KW 150KM / 11-2003 ... /  M47N204D4

BMW 5(E39):

  • 520 d / 100KW 136KM / 02-2000 do 06-2003 / M 47 D 20, M47204D1
  • 525 d / 120KW 163KM / 02-2000 do 06-2003 / M57256D1, M 57 D 25
  • 530 d / 142KW 193KM / 09-2000 do 06-2003 / M 57 D 30

BMW 7 (E38):

  • 730 d / 142KW 193KM / 04-2000 do 11-2001 / M57306D1

BMW X5 (E53):

  • 3.0 d / 135KW 184KM / 05-2001 ... /  M57306D1 


    -------------------------------------------
    0 280 217 124

     

     BMW 3 (E46)

    318 i (1998.02 - 2001.09); 1895 ccm - 118 KM/87 kW; Silnik: M 43 B 19; M 43 B 19 TU
      
    316 i (1998.09 - 2005.02); 1895 ccm - 105 KM/77 kW; Silnik: M43164E3; M 43 B 19 TU
      
    316 i (2000.04 - 2005.02); 1596 ccm - 105 KM/77 kW; Silnik: M 43 B 16 (16 4 E3); M 43 B 16

     


    BMW 3 Compact (E36)

    316 i (1998.12 - 2000.08); 1895 ccm - 105 KM/77 kW; Silnik: M43164E3; M 43 B 19 TU

     


    BMW 3 coupe (E46)

    318 Ci (1999.11 - 2001.09); 1895 ccm - 118 KM/87 kW; Silnik: M 43 B 19
      
    316 Ci (2000.04 - ???); 1596 ccm - 105 KM/77 kW; Silnik: M 43 B 16 (16 4 E3)

     


    BMW 3 Touring (E46)

    318 i (1999.10 - 2001.09); 1895 ccm - 118 KM/87 kW; Silnik: M 43 B 19; M 43 B 19 TU

     


    BMW 7 (E38)

    740 d (1999.05 - 2001.11); 3901 ccm - 245 KM/180 kW; Silnik: M 67 D 39

     


    BMW Z3

    1.9 (1998.07 - 2003.01); 1895 ccm - 118 KM/87 kW; Silnik: M 43 B 19; M43194E1; M 43 B 19 TU
      
    1.9 (1999.01 - 2003.01); 1895 ccm - 116 KM/85 kW; Silnik: M43194E1 

    -------------------------
    Uzupełnie reszte niebawem..
    Jako ciekawostke dodam że same wkłady sa stosowane także w mercach,
    oplach i fordach i czasem sam srodek kupisz taniej jak "dedykowany" pod BMW a jest to to samo.
    Warto pamietac ze na zamiennikach bmw nie jedzie poprostu:)

     

Link to comment
Share on other sites

kupię to ja dobrą pilarke i potne dziada niebawem, przerobie na zyletki i bede miał zapas do końca życia.

poszlo dzisiaj do mechanika, zobaczymy co zdziała, ja od siebie wyczyscilem krokowca, byl zawalony, sprawdzilem dise, działa poprawnie, za to nowy objaw, dzisiaj do błedu TPS/MAF doszedł błądn nr 113 czyli coś związanego ze sterownikiem lub pompą od ABS/DSC i może tam trzeba szukać przyczyny.

Taka pierdoła ale daje popalić konkretnie, co gorsze samochod jezdzi normalnie nie ma zadnych spadkow mocy itp

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.