Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Supermoto for me :)


peri

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam dla siebie małej odskoczni od pojemności powyżej 1400 w  rzędzie... interesuje mnie coś około 400-650ccm jeden lub dwa gary, szosówki, duży skok na zawiasie itp. Supermoto jak zwał tak zwał. Budżetu na razie nie zdradzę, ale sprzęty w agonii bądź odrestaurowane mnie nie interesują  :)

Macie może jakiś fajny namiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj na: forum.supermoto.pl

daj jakieś konkretne wymagania: wyczyn/cywil, oczekiwana moc, budżet.. W skrócie jak masz kasę i nie chcesz wyczyna 690 smc, bardziej budżetowo drz400e albo lc4 660/625 (lub 640 + fcr). Albo ew. ttr600. Z wyczynów na bogato brałbym exc 500 na wtrysku, z mniejszym budżetem exc 525 (ew. 450) z końca produkcji (06/07) albo wr450 (chociaż tym akurat nie jeździłem). Osobiście jakbym był na kupnie sm celowałbym w 525 '07.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz tak, z pojemności 400 masz znaną i lubianą drz400 sm lub przeróbka e/y na sm. W e albo y (tylko kopka) masz więcej mocy ale i częstszy serwis, co 1000km olej o ile dobrze kojarzę, wersja sm wymaga rzadszego serwisu (5000 olej?) ale jest też spokojniejsza, oczywiście jest miejsce na mody, np. wymiana gaźnika na Keihin FCR (standard w mocniejszych wersjach). Jest też xr400, stara konstrukcja ale ciągle trzyma cenę, ma opinię pancernej, chłodzona wiatrem, nie miałem przyjemności jeździć ale opinie ma dobre. Nie wychodziła seryjnie w sm. 400tki ogólnie są słabsze i mniej wygodne w trasie (chociaż i w 600 szału nie ma) za to zwinniejsze. Z 600-650 możesz się zdecydować na lc4 - specyficzna konstrukcja, miałem. Spore wibracje, dobry, zawias, dobre heble, czasem trzeba pogrzebać bo ma focha ;) nie ma z tym tragedii ale jakieś umiejętności mechaniczne są mocno zalecane, ktmy mają swoje newralgiczne punkty które warto znać i pilnować. Masz tu 660 "prawie wyczyn" na samą kopkę, kupa mocy i najczęstszy serwis, 640 najbardziej cywilizowaną (miałem, było trochę modów po których zasuwała konkret :D) i 625 po środku. Do 640 najczęstszym modem jest montaż gaźnika Keihin FCR (w 660 i 625 standard), mocno polecam. Generalnie bardzo dobrze wspominam to moto, sprawiało mi kupę radochy, pięknie grzmiała akrapem, z ronda zjeżdżała powerslidem, co prosta to guma, co światła stopal :) jeśli boisz się wibracji lub serwisu to możesz jeszcze się zdecydować np. na xt660x - moto bardziej stylizowane na sm niż jest nim w rzeczywistości ale ma opinię pancernego, dr650 - nie było seryjnego sm ale wg. mnie fajne moto, nie zasuwa jak lc4 ale za to masz mniej wibry i debiloodporny silnik. No i zawias już nie ten. ttr600 - też ciekawa opcja chociaż nie jeździłem, nie było seryjnie sm, tylko kopka, lżejsza niż dr.

W skrócie:

tylko po mieście - klasa 400

czasem trochę dalej (i tak 300 km tylko w dobry dzień), chcesz mocy - klasa 600

Z 400:

na spokojnie - drz400sm

ostrzej - drz400 e/y

Z 600:

na spokojnie - dr650/ttr600 (skłaniałbym się ku ttr chociaż nią nie jeździłem)

na ostro - lc4

 

Biorąc pod uwagę, że przesiadasz się z 1400, przejedź się lc4. Wydaje mi się że optymalne byłoby 625 ew. pomodzone 640. Tylko musisz wiedzieć na co się piszesz ;)

Jak wytrzymałeś do końca tych wypocin to masz zdjęcie mojej byłej fury:

2012%5C01%5C21%5Cbikepics-2335125-full.j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w kolejności:

GS 500, Bandit 600, Hornet 600, GSR 600,

Kursowe: CBF 250, GS 500, SFV 650.

Paroma sportami się śmignąłem. Jeździłem dużo Dragstarem 1100, bo jest w rodzinie.

 

Mam teraz LC 4 na (niestety) Mikunim BST-40, ale jest to najciekawszy motocykl z całej stawki. Japońce to nuda. Dorsoduro 750 była dość ciekawa, ale odpuściłem.

 

Jak do tej pory widziałeś rozmyty obraz w lusterkach, tak teraz będziesz miał w oczach. Taki to wibrator z LC4 jest - dla wąskiego grona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brojler, nie strasz, po tygodniu wszystkie plomby z zębów wypadają i już nic nie wpada w rezonans :D da się przyzwyczaić, przy pierwszej przejażdżce możesz stwierdzić że motocykl jest zepsuty, albo nie dasz rady bo wibra zbyt denerwuje ale to przechodzi z czasem. Brojler, ładuj FCR41MX, różnica kosmos :) ja miałem też wydech akrapovica, super dźwięk, trochę lepsza góra obrotomierza i dużo (!) mniejsza masa niż w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W dniu dzisiejszym maszyna losująca wskazała na:

http://olx.pl/oferta/ktm-640-CID5-ID9MH8W.html#80d5557e4b

http://allegro.pl/ktm-lc4-640-sm-nie-honda-crf-yzf-sx-exc-cr-okazja-i5302127893.html

pożyjemy zobaczymy...

 

Vanish, Brojler,

jakbyście mogli zerknąc na te cud okazje, będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę te ceny to aż żal, że puściłem swoja tak tanio :)

Ja jak wyżej polecam LC4 640. Od następnego sezonu rozglądać się będe za 690 smc. 

Co to aukcji z olx. Musisz podjechać zobaczyć. Same zdjęcia nic nie dadzą. 

1 link - obudowany jak seria.
2 link - akcesoryjny tył ( też miałem w swoim taki, lampy przód niestety nie widać)


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mawia kolega: znajdź mi supermoto, które nie leżało to zrobię ci loda.

 

Trzeba dobrze osłuchać i oczywiście sprawdzić jak się prowadzi.

 

Moje, które kupiłem leżało, pociło się pod cylindrem, miało spartaczony gaźnik, przerywającą elektrykę, ale jechało prosto. W zimie wymieniłem uszczelki, odświeżyłem głowicę i garść o-ringów i w mieście i na krętej drodze zostawiam 100konne sześćsetki jak chcę.

Więc warto wziąć dopóki silnik nie dzwoni a reszta nie musi być najpiękniejsza.

 

Mankamenty LC4 znajdziesz w kopalni wiedzy, czyli LC4.pl

 

A ten z aukcji ani najtańszy nie jest, ani najbrzydszy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hallo

 

Jeśli szukasz SM to mogę zaproponować ci mój sprzęt.

http://olx.pl/oferta/yamaha-wr-450-CID5-ID9oGBJ.html#0f800387ec

Cena z kołami SM jest do dogadania.

Motocykl to nie igła bo takowe są tylko w salonach, ale o każdy sprzęt dbam wiec jest w bardzo dobrym stanie.

W razie czego dzwoń.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na łączu na którym teraz siedzę mam problemy z oglądaniem obrazów z olx, więc co do tego z allegro: tył zmieniony, ale sam sobie taki sprawiłem jak miałem lc4 bo ori jest paskudny. Poza tym po zdjęciach wygląda ok- można obejrzeć. Najlepiej przed oględzinami poszukaj kogoś ze zdrowym lc4, przejedź się i obsłuchaj bo te silniki chodzą "specyficznie". A tak przy oględzinach to standard, z tym że tak jak w maszynach offroadowych warto zwrócić szczególna uwagę na stan zawieszenia i luzy na łożyskach. Pietia proponuje Ci wyczyna - ma swoje plusy i minusy, generalnie WR450 dobrze sprawują się na małych kółkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kojarzę z pamięci cen części, na pewno trochę będzie trzeba włożyć. Tym bardziej, że skoro już i tak silnik otwarty to warto będzie po drodze jeszcze zajrzeć tu i tam, jako plus będziesz miał pewność co do stanu silnika. Ciekawe jaka jest przyczyna tej awarii. Aha, z tego co kojarzę ten dekiel zaworów chyba trzeba kupić razem z głowicą - zweryfikuj to sobie jeszcze. Ogólnie jeśli chcesz się bawić to można by obejrzeć.

Edit: Tak sobie myślę, z tego co pamiętam głowica w lc4 jest smarowana rozbryzgowo z łańcuszka rozrządu jako transportera oleju, więc może było dużo BARDZO długich gum (mam tu na myśli naprawdę konkretne, nie na 200m, tylko liczone w kilometrach, 1km na gumie nie powinien być problemem), a może ktoś oleju nie dopilnował? Skoro silnika i tak nie da rady uruchomić przed zakupem powiedz, że chcesz zdjąć górę - zweryfikujesz sobie stan tłoka, cylindra i korby. Na 90% problem spowodowany jest niedoborem smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie kojarzę z pamięci cen części, na pewno trochę będzie trzeba włożyć. Tym bardziej, że skoro już i tak silnik otwarty to warto będzie po drodze jeszcze zajrzeć tu i tam, jako plus będziesz miał pewność co do stanu silnika. Ciekawe jaka jest przyczyna tej awarii. Aha, z tego co kojarzę ten dekiel zaworów chyba trzeba kupić razem z głowicą - zweryfikuj to sobie jeszcze. Ogólnie jeśli chcesz się bawić to można by obejrzeć.

Edit: Tak sobie myślę, z tego co pamiętam głowica w lc4 jest smarowana rozbryzgowo z łańcuszka rozrządu jako transportera oleju, więc może było dużo BARDZO długich gum (mam tu na myśli naprawdę konkretne, nie na 200m, tylko liczone w kilometrach, 1km na gumie nie powinien być problemem), a może ktoś oleju nie dopilnował? Skoro silnika i tak nie da rady uruchomić przed zakupem powiedz, że chcesz zdjąć górę - zweryfikujesz sobie stan tłoka, cylindra i korby. Na 90% problem spowodowany jest niedoborem smarowania.

Kupiłem. Zrobiłem to całkiem tanio, nie powiem za ile, ale serio tanio. Teraz walczę ze sprzęgłem, a właściwie to z zestawem Magura... coś mi sie zapowietrza bydlę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje :) aukcja już nie działa a nie pamiętam czy miał założonego FCRa - jeśli nie to polecam już zacząć się rozglądać ;) ehh ostatnio zaczyna mi się marzyć komplet kółek SM do EXC400, tylko boję się, że na asfalt trochę przymało mocy będzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Gratulacje :) aukcja już nie działa a nie pamiętam czy miał założonego FCRa - jeśli nie to polecam już zacząć się rozglądać ;) ehh ostatnio zaczyna mi się marzyć komplet kółek SM do EXC400, tylko boję się, że na asfalt trochę przymało mocy będzie..

brak FCR... na tą chwilę jestem w trakcie ogarniania tego co jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz co wybrałeś. Dużo ludzi z grona supermoto coś fajnego sprzedaje co mógłbym polecić. Warto zajrzeć na supermoto.pl.

Nie bierz nic co odpala tylko na kopa. Będziesz się wkurwiał ssiadając z wygodnego moto.

KTM 625, 640 - w to bym celował.

Ja mam WR 450 od chyba 5 lat i na razie nie mam pomysłu na co zmienić. Leję tylko paliwo, zmieniam olej od czasu do czasu i maszyna śmiga jak nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nie po katolicku, LC4 nie jest wyczynówką i nie wykonuje się remontów.

Olej co 5tys. km, zawory co 5 tys. km.

Koleżka z ADVRIDER zrobił LC4 z rocznika chyba 2003 lub 2004 90tys. km bez naprawy głównej.

LC4 po 2006 ma wydłużone powyższse interwały i ponoć żywotność lepszą.

Na motocykl-online.pl był sprawdzian silnika po 50tys. km. Wypadł dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz Pan zadowolony :D samemu mam ochotę wrócić do SM.. aktualnie mam exc 400 na brudasach, może za rok jak uporządkuję parę spraw i odłożę trochę siana to zrobię konwersję.. JACA kojarzę Cię z supermoto.pl, jestem tam pod nickiem RR, już za bardzo nie pisuję ale dalej przeglądam. Myślałem, że się wszyscy z Trolli przesiedliście na enduro a temat SM upadł a tu proszę :) miałeś może styczność z RFSową 400 w SM? Mocy starcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem styczność. Kumpel ma 400 a kiedyś upalał ją na kołach supermoto (sprzedał). Każda 400/450/525 się nada idealnie. Teraz mam dodatkowo EXC 250 2t do upalania w terenie. Jak masz czas i ochotę to zapraszam w moje tereny, mam taką przeprawówkę, że się zdziwisz ;) Na megawacie startujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.