Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Motocyklowy zestaw słuchawkowy


Pchela

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

 

Ma ktoś doświadczenia z zestawem słuchawkowym w motocyklach, chodzi o komunikacje poprzez sam zestaw (w grupie) - interkom, łączność z telefonem drugorzędna (nie potrzebna).

 

Mile widziana możliwość rozbudowy / sparowania większej ilości urządzeń. 

 

Za wszelkie oponie dziękuję :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0 sprzętu tego typu ten moment mamy, więc szukamy kompletu. 

 

Moja wersja jest taka, że komunikacje ma pierwszy i ostatni - z technicznego punktu widzenia najprostsze rozwiązanie. W praktyce zakres umiejętności będzie szeroki i wykraczający poza cierpliwość - więc lepiej by każdy miał swój (na ten moment 5-6). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam scala rider q3, dobrze paruje się z innymi urządzeniami (telefon, nawigacja). Interkom jest dobrze wykonany, w zestawie ma kilka rodzajów mocowań, co umożliwia zamontowanie go na różnych typach kasków (szczękowy, integralny, o różnych profilach skorup), dużo przylepców, rzepów itp. do montażu słuchawek i mikrofonu. Jakość dźwięku podczas rozmów (telefonicznych i z pasażerem) jest świetna. Podczas słuchania radia jest już gorzej, głośniki nie mają niskich tonów, przez co muzyka w nich brzmi "płasko". Co zastanawiające - jakość muzyki odtwarzanej z telefonu poprzez bluetooth jest o niebo lepsza (o wiele lepszy podział tonów, dobre odwzorowanie poszczególnych dźwięków). Sądzę więc, że nie jest to wina głośników, a jakości układu radiowego. Jeszcze jedna drobna wada - przy wysokich prędkościach połączenie bluetooth rwie się delikatnie, dotyczy to jednak prędkości, przy których komunikaty i tak nie są dobrze słyszalne ;) W q3 można zastosować inny niż fabryczny zestaw słuchawkowy (gniazdo mini jack).  Największą zaletą tego interkomu jest dla mnie bateria. Wytrzymuje kilkanaście godzin pracy urządzenia, nawet podczas ciągłej pracy radia. Interkom posiada kilka ciekawych funkcji: rds radia, ustawianie priorytetów (np pierwszeństwo nawigacji przed radiem), odbieranie połączeń telefonicznych komendą głosową, automatyczna regulacja głośności w miarę narastania prędkości, automatyczne parowanie po zbliżeniu się do przypisanego urządzenia. Mankamentem interkomu jest jego nieintuicyjna obsługa (bardzo duża liczba funkcji uruchamiana czterema przyciskami - funkcje podstawowe łatwe w obsłudze, rzadziej stosowane uruchamiane równymi kombinacjami naciśnięć - np. radio, przytrzymań przycisku - przełączanie stacji radia). Można się do tego przyzwyczaić, jednak mam wrażenie, że niektóre kombinacje uruchamiania poszczególnych funkcji można było przemyśleć inaczej. Odnośnie parowania z innymi interkomami - wiele osób rozważając zakup interkomu zwraca uwagę na możliwość prowadzenia rozmów z innymi kierowcami. Kryterium branym pod uwagę jest często możliwie jak największa liczba rozmówców. W rozważaniach tych zapomina się bardzo często o jednej sprawie. Producenci większości interkomów blokują możliwość parowania swoich urządzeń z interkomami innych firm. Osobiście, bez powodzenia, próbowałem łączyć q3 z bt next. Wyjątkiem od tej reguły są nowe produkty firmy sena, w których producent nie stosuje blokowania. Podsumowując, niezwykle trudno znaleźć kilku kierowców użytkujących urządzenia tego samego producenta. Najlepiej więc planować zakup wspólny - multisety kosztują mniej od pojedynczych interkomów, bądź dostosować się do znajomych poprzez zakup urządzenia  przez nich posiadanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam scalarider  G9  3rok i chwalę sobie. muzyka, tel., radio, rozmowa. to dla mnie podstawowe ważne funkcje a z reszty mało korzystam (choć były planowane przy zakupie) ostatnio rozglądałem się za baterią do tego urządzenia (z ciekawości bo na cały dzień jazdy mi wystarcza) i jest mały problem bo sam producent nie ma w akcesoriach baterii. więc zostaje rynek czyli allegro i świeżutkie baterie zamienniki od skośnookich. Jak wygląda kompatybilność z innymi urządzeniami łączonymi przez bloota  (inne interkomy) nie sprawdzałem. Tel. i GPS hula fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G9 ma również inną przewagę nad niższymi modelami Cardo, komendy głosowe. Jak ktoś będzie chciał połączyć się z Tobą to mówi: "Pcheła, Pcheła" i po chwili następuje połączenie, bez bawienia się przyciskami i bez odrywania rąk od kierownicy. Komunikacja w grupie zwiększa bezpieczeństwo, a na długich odcinkach nie wieje nudą bo można pogadać z towarzyszem podróży ;) co do baterii... Rewelacja! Zazwyczaj w długich trasach odpalam G9 wczesnym rankiem, wyłączam ja wieczorem. Cały dzień gadania bez stresu, że bateria padnie.

...aaaaaa i jeszcze zasięg, w teorii 1600m jednak wszystko zależy od terenu. Im więcej przeszkód tym mniejszy zasięg jednak w porównaniu do innych interkomów znów G9 łapie plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.