Skocz do zawartości
corniak

DTŚ - droga nr 902 Katowice - Zabrze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych motocyklistów,

 

chciałem przestrzec przed znaną drogą DTŚ na odcinku Chorzów - Ruda Śląska. Nierówna i polafowana nawierzchnia jest bardzo niebezpieczna, szczególnie przy naprawdę wyższych prędkościach. W szybkich łukach maszyna może być naprawdę niestabilna. Uważajcie!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

DTŚ Gliwice-Katowice. Pomiędzy zjazdem Ruda Śląska Chebzie, a Świętochłowice Skałka, jest niecka w jezdni na długości ok. 30 m. W czasie deszczu wypełnia się wodą. Wpadłem w nią samochodem przy prędkości 100 km/h. Aquaplaning oraz zero widoczności. Na szczęście po przejechaniu (przelocie, przepłynięciu) byłem nadal na swoim pasie, a nie na innych autach lub barierkach. W zimie podobno tworzy się tam oczko gołoledzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, pieron2007 napisał:

a od jesieni  są wypadki lub stłuczki.

 

PS dwie opony kupuje do puszki. Na którą oś?

Jeśli przedni napęd to nowe zawsze do tyłu.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rozumie że zimowe.Przy przednim napędzie na przód jednak przy mocniejszych hamowaniach po łuku lub nawet szybszym skręcania 90 stopni przy mało sprzyjających warunkach może zarzucić tyłem.Za to wszędzie wjedziesz/wyjedziesz i zahamujesz.

Przy tylnym na tył bo wszędzie wjedziesz wyjedziesz ale hamowanie w mało sprzyjających warunkach beznadziejne.

Przy automacie wszystkie cztery nie ma wyjścia.

Jak dasz przy przednim napędzie na tył  to z garażu nie wyjedziesz pod górkę też bez szans a hamowanie po słupach.

Całe to zamieszanie z nowymi zawsze na tył zrobił swoim programem TVN.Chodziło im o to że w momentach ekstremalnych gdy wpadniesz w poślizg i będziesz miał wypadek to przy oponach nowych z tyłu w wiekszości wypadków uderzysz przodem auta.A jest to najbezpieczniejsze bo z przodu masz silnik i poduszki.(według TVN  :) )

Poszukaj tego programu na youtube.

Dla znajomych z forum mogę zrobić na prawdę dobre ceny dostawa gratis.

Możesz spokojnie kupować tzw budżetowe opony bo skok jakości w nich jest b duży.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy fachowcy zalecają nowe zakładać na tył. Dobra przyczepność z tyłu stabilizuje tor jazdy.

Na szybko znalazłem:

https://www.youtube.com/watch?v=cLGFAZ7EFh4

https://www.youtube.com/watch?v=gSz7cm6MwH0

Był jeszcze fajny filmik zrobiony zdaje się przez dekr-e, ale nie mogę znaleźć.

Ja osobiście nie mam tego problemu bo mam XD, 2 sezony temu kupiłem komplet zimówek, które posłużą jeszcze przynajmniej 2-3 zimy. W tym sezonie założyłem 4 nowe letnie to na jakieś 3-4 sezony stykną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szczerze pierwsze o tym słyszę, że nowe na tył musi to być zdobycz ostatnich lat... Nie wiem mam trochę wiosen i od małego interesuje się motoryzacją,  żeby nie powiedzieć stary jestem i siedzę trochę w branży.

Jeśli chodzi o N-ki to w zasadzie przy tylnym napędzie lepiej mieć 4 tak jak w WRC nowe opony. Bo napęd będzie tańczył tyłkiem na starych, a przód na starych i tak zanim skręcić to tył na nowych będzie zwiększać  podsterownosc.  Tak czy tak tracimy sterownosc.

Po go więc stabilizacja toru jak tor wiedzie po za drogę prosto w drzewo. Mam stabilnie w nie przedzwonić? 

W autach o napędzie przednim sprawa jest łatwiejsza bo os sterująca i napedowa to ta sama. Więc nawet jeśli tył łapie boki i wpada w podsterownosc na sliskim łatwiej jest to przodem wyłapać i wyprowadzić 

Na co mi stabilny tor jazdy skoro mogę jechać tylko z górki bo stary przód się ślizga? Wtedy nie ma żadnej jazdy. 

Prędzej ta teoria sprawdzone się w WRC jeśli ma napęd rozłożony bardziej na przód minut 60/40 wtedy to jakaś stabilizację toru jazdy może przynieść ale przód będzie wariował poniżej tego stosunku.  W nosek jest prosty trzeba mieć napedowa 4lapy i 4gumy 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, K.Łapouch-y napisał:

W nosek jest prosty trzeba mieć napedowa 4lapy i 4gumy 

No najlepiej :)

Moim zdaniem zawsze lepiej nowe 4 nisko budżetowe (koreańskie choćby|) aniżeli kombinacje stare-nowe. Nie wiem jak dzisiejsze bieżnikowane, jedni chwalą inni przeciwnie.

Z drugiej strony w przednionapędówkach przednie gumy schodzą o wiele szybciej niż tylne i bywa tak, że jak przód łysy to z tyłu jeszcze sporo zostaje i żal wyrzucać. W moim firmowym busie na jedną wymianę tyłu przypadają 2-3 wymiany przodu i doszło do tego, że tylne kapcie mimo sporego zapasu bieżnika są po prostu już stare i pojawiają się pęknięcia. Będę musiał wrzucić na przód i dojechać :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nawet stare wyjadacze z ciężarówek wymieniają na napęd.

Powinno się na tył, by była stabilizacja pojazdu podczas zakrętu. Jeśli są z przodu dzieje się coś takiego. (przy Auchon w Katowicach na 902) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, pieron2007 napisał:

coś takiego. (przy Auchon w Katowicach na 902) 

tylko że to co tu się stało to efekt nadmiernej prędkości. Zauważ że obok jadą inne auta i im wszystko idzie ok.

 

a co do sporu, to zawsze pytam co jest łatwiej uratować - poślizg przodem czy poślizg tyłem? Zwłaszcza że jak ślizga się dupa to wystarczy odjąć gazu i kontra, a przy poslizgu przodem dochodzi jeszcze modlitwa bo nawet nie możesz próbować mówić auto gdzie ma jechać bo ono już żyje swoim życiem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dla tego najlepiej słuchać samego siebie.Dzisiaj kolega oddał auto bo mu coś dzwoniło do fachowców.Ma wymienione łożysko amora i sworzeń. W gratisie mu pogięto progi źle podnosząc.Wraca do domu a tu znów dzwoni.Zdesperowany zaczął sam szukać a tam poluzowana śruba poduszki i dzwoniąca podkładka.Po taniu 200zł w plecy progi pogięte a wystarczyło śrubę dokręcić. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko jak masz boczny a nie skątrujesz masz to co na filmiku (a tu wystarczy zahamować i tracisz kontrole).

 

Co do mechaników to mowa o druciarstwie (pooglądajcie filmy na you...)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

https://youtu.be/fJX7DPpgdzM?t=1m29s

Tak auto zachowuje się przy poślizgu przednim własnie. Nie masz żadnej władzy nad pojazdem. Dla tego właśnie, w przypadku przednionapędowców, dylemat gdzie dać te mityczne lepsze opony to znak że nie bardzo ta osoba się zastanawiająca zna teorię zachowania pojazdu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiałam ostatnio w którym miejscu na tym odcinku jest ten słynny zakręt mistrzów? jestem z Zabrza i nie umiem skojarzyć a często latam do kato, średnio mam wykręcone 130/h i nigdy nic się nie stało, dojezdzam do Silesii do pracy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

zakręt mistrzów nie jest na DTŚ. To jest jeden z zakrętów na największym w Polsce miejskim węźle w okolicy Al.Górnośląska/A4. Jadąc z Sosnowca od Ikei na A4 w strone Wrocławia. Zakręt z drogi na Bielsko na A4 do Wrocławia przy dolinie 3 stawów :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.