Jump to content
DANVIELD

Przeróbka Harley Davidson XL883H na 1200

Recommended Posts

Pacjent: Sportster 883 z 2001 roku - przebieg 10 tys mil
2upa1ir.jpg

Tak jak poprzednio temat pokrewny tyle że uproszczony do minimum, tj bez ingerencji w rozrzad.
Do przeróbki zastosowałem kpl firmy Wiseco z kutymi tłokami -standardowa kompresja.

Przystepujemy do rozbiórki góry silnika- oczywiscie nie musze przypominac o posiadaniu calowych narzedzi do tego celu.
Po wstepnych ogledzinach okazało sie że silnik jest jak nowy bez sladów zuzycia.

Zamówiony zestaw oczywiście firmy wiseco na ktory srednio nalezy czekac 2 tyg (zamówienie usa)
kosztował 2500zł łacznie z cłem, jednak brakowało niektórych gumowych uszczelek więc nalezało je domówić juz w PL - koszt dodatkowy 140zl.
Warto pomyslec o kpl nowych szpilek wydechowych - w leciwym harleyu prawie napewno te stare ukrecimy.(60zl)
WISECO-PISTON-KIT,-883-1200-STD._21662.jmT0yqq79gfpF4u0W5JFF9OA.jpg

Wraz z zestawem dołozona jest instrukcja i kolejność montażu pierscieni tłokowych,
tłoki maja kierunkowe strzałki - więc nalezy  oba ustawic strzałkami do przodu.
Wszystko nalezy robic z ostrożnoscia aby nie połamać i nie porysowac niczego.
Warto zabezpieczyc wlot do kartera szmatka przy zakładaniu tłoka na korbe aby
pierscien zabezpieczajacy sworzen przy osadzaniu nie wyskoczył
i nie wpadł bo oznaczałoby to dodatkowa niepotrzebna robote potem.
Powierzchnie i płaszczyzny przylegania gdzie przychodza nowe uszczelki maja zostac oczyszczone ze starych i ew nalotów, wzglednie odtłuszczone.
Nie wbijamy cylindrów na tłoki gumowym młotkiem, wszystko ładnie ma lekko wejść
adj77m.jpg
Mozna także zminimalizowac całkowicie koszt tylko o zakup samych tłoków dla modelu 1200 i oddac cylindry 883 do honowania.
Warto pilnowac wtedy wszelkich tolerancji bo potem może objawiac sie zakreszczaniem tłoka w cylindrze podczas pracy silnika.
Troszke info na temat katów i przecięc rys powstalych w skutek działania głowicy honujacej cylinder - czyli jak powinno byc właściwie.
447956.gif

Okey więc poskladalismy sobie ładnie całość,
Zaczynając od przedniego cylindra ktory nastepnie delikatnie przykrecilismy zabezpieczając
przed wysunieciem gdy bedziemy zakładac tylny cylinder.
a43o7q.jpg
Nastepnie głowice zostały zdemontowane w celu sprawdzenia wszystkiego + warto delikatnie przeplanować.
wypolerowac zawory etc.
stock1100chamber1986.jpgstrikervalves.jpg
Dlaczego to robimy.. otóz łatwiej i taniej mając wszystko rozebrane wymienic uszczelnienia czy elementy ewentualnie zuzyte/uszkodzone,
niz potem od nowa całość rozbierac co sie wiąze z wiekszymi kosztami.
Także wszelakie uszczelki zostały wymienione na nowe, nawet jezeli stare były dobre.

Na koniec warto dodac dlaczego to robimy?
Otóz ekonomia.. za te pieniądze dostajemy  wiekszy moment obrotowy i ok 25 koni dodatkowo
ponizej przykładowy wykres
1200%20conversion%20-%20pic%20-%20test.j

Podsumowanie.
Harley Davidson rocznik 2001 w 100% oryginalnym malowaniu bez przygód kosztował 13800
koszt czesci ok 2700zł
całość ok 16-17 tys zł
Warto dodac że bardzo cięzko znaleźć sportstera 1200
w tych pieniądzach oczywiscie mowa o bezwypadkowym i usznowanym oryginale
jezeli wzielibysmy pod uwage tylko sam zakup tłoków + honowanie mysle ze czesci wyniosłyby wtedy ok 1500zł.

Jestes zainteresowany przerobką? Masz pytania? Pisz! Pozdrawiam:)





 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem zainteresowany przeróbką. Napisz proszę szczegóły. 

HD SPORTSTER IRON 883 - 2016 rok - salon Polska

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 k za części to naprawdę nie drogo . Do swojego motocykla za taki zestaw dałem 3 x tyle .

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.