DANVIELD Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Pacjent: Sportster 883 z 2001 roku - przebieg 10 tys milTak jak poprzednio temat pokrewny tyle że uproszczony do minimum, tj bez ingerencji w rozrzad.Do przeróbki zastosowałem kpl firmy Wiseco z kutymi tłokami -standardowa kompresja.Przystepujemy do rozbiórki góry silnika- oczywiscie nie musze przypominac o posiadaniu calowych narzedzi do tego celu.Po wstepnych ogledzinach okazało sie że silnik jest jak nowy bez sladów zuzycia.Zamówiony zestaw oczywiście firmy wiseco na ktory srednio nalezy czekac 2 tyg (zamówienie usa)kosztował 2500zł łacznie z cłem, jednak brakowało niektórych gumowych uszczelek więc nalezało je domówić juz w PL - koszt dodatkowy 140zl.Warto pomyslec o kpl nowych szpilek wydechowych - w leciwym harleyu prawie napewno te stare ukrecimy.(60zl)Wraz z zestawem dołozona jest instrukcja i kolejność montażu pierscieni tłokowych,tłoki maja kierunkowe strzałki - więc nalezy oba ustawic strzałkami do przodu.Wszystko nalezy robic z ostrożnoscia aby nie połamać i nie porysowac niczego.Warto zabezpieczyc wlot do kartera szmatka przy zakładaniu tłoka na korbe abypierscien zabezpieczajacy sworzen przy osadzaniu nie wyskoczyłi nie wpadł bo oznaczałoby to dodatkowa niepotrzebna robote potem.Powierzchnie i płaszczyzny przylegania gdzie przychodza nowe uszczelki maja zostac oczyszczone ze starych i ew nalotów, wzglednie odtłuszczone.Nie wbijamy cylindrów na tłoki gumowym młotkiem, wszystko ładnie ma lekko wejśćMozna także zminimalizowac całkowicie koszt tylko o zakup samych tłoków dla modelu 1200 i oddac cylindry 883 do honowania.Warto pilnowac wtedy wszelkich tolerancji bo potem może objawiac sie zakreszczaniem tłoka w cylindrze podczas pracy silnika.Troszke info na temat katów i przecięc rys powstalych w skutek działania głowicy honujacej cylinder - czyli jak powinno byc właściwie.Okey więc poskladalismy sobie ładnie całość,Zaczynając od przedniego cylindra ktory nastepnie delikatnie przykrecilismy zabezpieczającprzed wysunieciem gdy bedziemy zakładac tylny cylinder.Nastepnie głowice zostały zdemontowane w celu sprawdzenia wszystkiego + warto delikatnie przeplanować.wypolerowac zawory etc.Dlaczego to robimy.. otóz łatwiej i taniej mając wszystko rozebrane wymienic uszczelnienia czy elementy ewentualnie zuzyte/uszkodzone,niz potem od nowa całość rozbierac co sie wiąze z wiekszymi kosztami.Także wszelakie uszczelki zostały wymienione na nowe, nawet jezeli stare były dobre.Na koniec warto dodac dlaczego to robimy?Otóz ekonomia.. za te pieniądze dostajemy wiekszy moment obrotowy i ok 25 koni dodatkowoponizej przykładowy wykresPodsumowanie.Harley Davidson rocznik 2001 w 100% oryginalnym malowaniu bez przygód kosztował 13800koszt czesci ok 2700złcałość ok 16-17 tys złWarto dodac że bardzo cięzko znaleźć sportstera 1200w tych pieniądzach oczywiscie mowa o bezwypadkowym i usznowanym oryginalejezeli wzielibysmy pod uwage tylko sam zakup tłoków + honowanie mysle ze czesci wyniosłyby wtedy ok 1500zł.Jestes zainteresowany przerobką? Masz pytania? Pisz! Pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gufius Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Jestem zainteresowany przeróbką. Napisz proszę szczegóły. HD SPORTSTER IRON 883 - 2016 rok - salon Polska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aror6 Opublikowano 18 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2019 2.5 k za części to naprawdę nie drogo . Do swojego motocykla za taki zestaw dałem 3 x tyle .Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.