Jump to content

Recommended Posts

Używa/używał ktoś może w swoim motocyklu (prawdopodobnie turystycznym) akcesoryjnych halogenów ledowych?
Robią robotę? Od ilu lumerów są warte uwagi? Maksymalnie 15-20W, poleca ktoś coś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Równierz mam problem z żarówkami do moto. Mam H11 i zastanawiam się czy kupić żarówkę standart halogenową 1350lumenów 55 wat lub zamiennik na diodzie cre 2000lumenów 30 wat na żarówkę. Może ktoś już przerabiał temat czy ma sens kupowanie diody jak to się ma w praktyce jak oświetlają drogę czy zwykły klosz poradzi sobie z prawidłowym oświetleniem drogi a nieoślepiainem  puszek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie diody wysokiej mocy czy to smd a cre już musowo potrzebuja do prawidłowego działania duzy radiator bo fest sie grzeja. Wzrost temp. skutkuje zjaraniem diody.

Diody cre daja mocne swiatło ale przy 10W diodzie radiator ma jakieś 5x8x6cm !!! 

Dioda bez soczewki daje skupione swiatło a w reflektorze ma byc rozproszone.

Przy diodzie o tem. barwy około 6000k ciula widać jak popada deszcz czy mgła ..... swiatło tzn jego barwa bardzo mocno meczy oczy.

 

UnGagEd

jedyne co spełni warunki doświetlania drogi to taki gadzet http://allegro.pl/lampa-led-diodowy-halogen-dalekosiezny-panel-mini-i4637296055.html

 ani to małe ani tanie

Wszystko mniejsze to rodzaj ozdoby i bardziej oswietlenie pozycyjno/obrysowe

 

radze zainwestowac w dobra zarowke halogenowa. Jezdze duzo po ciemku na nieoswietlonych drogach i reflektor moto daje rade w zupełnosci.

 

moge polecić takie wynalazki jak :

OSRAM Night Breaker

 

 

Bosch Plus 90

 

miałem obie  teraz  siedzi bosch i jest ok zywotnosc hmmm na sezon wystarcza taka zarowa

Share this post


Link to post
Share on other sites
A tak z ciekawości... czy ktoś z was miał problemy z policją z uwagi na zamontowane halogeny bez homologacji?

Żadnych.

Żużu '77; Cieszyn; R1200RT '05

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciąg dalszy. W ciągu ostatnich kilku dni dorzuciliśmy z ślubną kolejne 4300 do przebiegu. Czwórka jeźdźców, sześć krajów i w dwóch maszynach klękły śliczne chińskie led-y. Po jednym. I nadal żadnych uwag ze strony lokalnych policji, żadnych pytań na przejściach granicznych. Nikogo to nie obchodzi. Najważniejsze jest, by nas było widać na drodze.

Żużu '77; Cieszyn; R1200RT '05

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla ścisłości,  poza nazwą typu źródła światła,  halogen to potoczna  nazwa dodatkowego oświetlenia zewnętrznego. Nie jest ona błędem. 

Tak jak motor to mechanizm przetwarzający energię elektryczną lub cieplną na energię mechaniczną. A potocznie mówimy tak na motocykl. :)

Więc mogą występować halogeny LED. 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak dla ścisłości. Nie ma czegoś takiego jak halogeny led. Albo halogen albo led.

Potoczna nazwa. Podobnie, jak nazywanie wszystkich butów sportowych adidas-ami.

 

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam jeszcze pytanie bonusowe. Sam mam w swoim v-stromie "ledowe halogeny". Teoretycznie są to światła przeciwmgłowe, jednak ja chyba nigdy motocyklem we mgle nie jeździłem :):) Ostatnio jak kilku imbecyli mi wyjechało zacząłem je włączać codziennie przy każdej jeździe. Czy policja się kiedyś do Was o włączone przeciwmgłowe w moto podczas dobrej pogody przyczepiła ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnie jeszcze nigdy nikt nie zwrocil uwagi,

co ciekawe,ja mam fabrycznie zapalone trzy przednie swiatla.,,moto kupione w Polskim salonie.

YAMAHA MIDNIGSTAR 1900

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zamontowane  lampki nie mają homologacji to zawsze mogą się przyczepić i pytanie jest bez sensu - bo zgodnie z prawem nigdy nie wolno ich używać. Ale często się nie czepiają - o ile te nie oślepiają innych uczestników. Choć może się zdarzyć że jakiś nadgorliwy...
Jeżeli jest homologacja - to pytanie jakiego rodzaju . Trzeba na oznaczenie na kloszu zerknąć

A - Pozycyjne
B - Przeciwmgłowe
C - Mijania
R - Drogowe
CR - Drogowe i mijania
C/R - Drogowe albo mijania
HC - Halogenowe mijania
HR - Halogenowe drogowe
HCR - Halogenowe drogowe i mijania
HC/R - Halogenowe drogowe albo mijania
DC - Ksenonowe mijania
DR - Ksenonowe drogowe
DC/R - Bi-xenon

Jeżeli są to światłą przeciwmgielne - to korzystanie z nich określa Kodeks drogowy w tym :  art. 30.

". Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:

1 kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:

a. włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,"
Art. 51 KD : p. 5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

Przy światłach do jazdy dziennej : Art 51 KD p. 2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

Pozostaje tylko nasze zagmatwane i zawiłe prawo dotyczące wyposażanie motocykli w światła do jazdy dziennej czy przeciwmgielnych... Ale to już temat do opracowanie bibliograficzne :)

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ci mogę o nich napisać.

TRZYMAJ SIĘ OD NICH JAK NAJDALEJ!

Te światła nie przetrwały sezonu, ok. 30kkm.

Pierwszy minus: podłączone do wspólnego zasilania (jeden wyłącznik) rozmijały się trybem. Jeden świecił, drugi mrugał. Żeby zsynchronizować trzeba było dołożyć drugi wyłącznik, synchronizujący jedno światło.

Jakoś dało się z tym żyć.

Drugi minus: na wyjeździe, w Rumunii, zaczęły odpadać komponenty od płytek sterujących diodami led. Na tyle małe, że nie nadawały się do naprawy.

Po powrocie te lampy trafiły na śmietnik.

Nie polecam!

addfbed4e59e079664bac907deca90a8.jpg

 

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

Mam. Takie same wożę od ponad 3 lat na moim galeonku. Świecą, nie psują się, nie robią kłopotów, policja się nie czepia. Nigdzie.

 

 

 

 

Led cree 10W, spot 12°

 

 

 

 

11adc216bc1da0dc2c8f00ad6b2d360e.jpgaf245e6e03a221a1c2ecbcc6834bec3d.jpg

 

e3e8d8675bb19d6979288315adc13a76.jpg2adfa1e4b0a2269cd2701fcf4e95a8fa.jpg

 

 

 

 

Mają certyfikat CE - China Eksport ;)

Początkowo miałem takie lampy ale typu flood, o wiązce 120°. Świeciły za szeroko i raziły.

 

 

 

 

Co do zastosowania w twoim przypadku - nie dają jakichś kosmicznych ilości światła. Dla nas idealne bo zimna barwa światła kontrastuje z reflektorem głównym i po prostu zwraca uwagę innych użytkowników drogi.

 

 

 

 

 

 

 

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to już technika dowolna i zależy od motocykla, jeśli masz gmole to podpowiem Ci dwie opcje:
- uchwyty do halogenów na gmole https://www.marselus.pl/pl/p/Mocowanie-halogenow-na-gmole/310 pewnie na Aliexpres będą coś mieć podobnego
- obejma do rur https://www.bricoman.pl/artykuly-hydrauliczne/instalacje-wodne-stal/uchwyty-obejmy-do-rur/obejma-pojedyncza-do-rur-stalowych-1-1-2-2-sztuki nie wiem czy konkretnie taka lepiej w sklepie obejrzeć, pamiętam że były zaciskowe na jedną śrubę
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Montaż. Po uważaniu.

 

W obu maszynach mam instalacje oparte o szynę CanBus więc trzeba podejść do tematu sposobem. Żeby komp nie sygnalizował błędów. Nie ciąłem kabli tylko wpiąłem się z Led-ami i wyłącznikiem do istniejącej instalacji fabrycznego gniazda +12V.

 

 

Zalety: jw, nie ma błędów, rozbudowa elektryki prosta, Can wyłącza zasilanie gniazda po minucie (usypianie instalacji)

 

Nie potrzeba dodatkowych bezpieczników, bo obwód gniazda jest fabrycznie zabezpieczony nadprądowo.

 

 

Wady: trzeba wyłącznikiem gasić ledy bo Can jak "widzi" odbiór prądu z obwodu gniazda to go nie wygasza (podtrzymanie zasilania gniazda to kilkanaście minut, nie sprawdzałem dokładnie, jak długo).

 

Podświetlany włącznik w zasadzie nie daje się przegapić.

 

Żeby obejść tę wadę, będę szukał w miarę prostego systemu opartego o spadek napięcia poniżej progu ładowania, żeby się samo wyłączało.

 

 

Montaż mechaniczny: wykorzystałem uchwyty na gmole od tamtych starych, co się były rozleciały.

Oba moje zestawy zostały zakupione na aliexpress w Chinach, ale przez znajomych. Ja je po prostu odkupiłem. Nieużywane. Cena poniżej 150 pln za kpl.

 

 

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie mam gmoli.Jedynie w moim przypadku albo na  rurach albo pod lusterka co moze sie okazac za wysoko.(moj motek gtr 1400)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież musisz mieć w miarę nisko jakieś wkręty, czy punkty mocowania.

Ewentualnie pod reflektor między błotnik przedni.

Rada: zamontować tak, żeby w razie nawet parkingówki lampy nie wbiły się w owiewki. Zamiast drobnej rysy można mieć pokaźną dziurę....

 

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.