Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Zjawisko shimmy


DANVIELD

Rekomendowane odpowiedzi

Arek: pewnie stan techniczny moto + opony + droga itd... Z tego co czytałem to prędkość ma różne znaczenie, bo raz ktoś piszę że dostał "drgawek"  przy 80km/h, a na filmie widać, że przy większej prękości. Raz czytam, że jak wpadniemy w drgania to dodajemy gazu (żeby przejść przez drgania krytyczne), a raz odejmujemy... Czyli wniosek: i tak się można spodziewać gleby, więc amortyzator się może przydać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym widzieć ja ci co dają te rady wcielają to w życie.Wszystkie działania kierowcy są w kierunku utrzymania się na moto,walki aby się i moto nie rozwalić, nie ma czasu na mrugniecie okiem a tu rada aby przy takim waleniu kierownicy przy 150 dodać gazu :)

Z tym amorem to jest tak ze używki to są g.. warte, seryjne często lipa i trzeba by kupić nowy konkretny a to  ok 1500zł.Za mocno skręcony przy zawracaniu moment i gleba a jak za słabo to nie wiadomo czy pomoże.

Za to honda jak to honda pomyślała i zrobiła elektroniczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CB1 czy mi przeszkodzi na parkingu to nie wiem. Ale jeśli mam zaliczyć glebę przy manewrowaniu między puszkami w mieści (a tak właśnie najczęściej jeżdżę) to już problem może być. Samo zjawisko mnie interesowało i kwestia jak go można pokonać, ale widzę że nie ma złotego środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Dnia 2.10.2014 o 17:47, Gość napisał:

CB1 czy mi przeszkodzi na parkingu to nie wiem.

Może przeszkodzić, a szcz. kiedy przy niewielkiej prędkości ruszania z parkingu masz jeszcze możliwość kręcenia kierą: planujesz pojechać po takiej krzywiźnie jaka jest w danym momencie adekwatna, a tu zbyt "oporny" (zbyt zimny olej bo noc i poranek chłodne, zbyt gęsty olej czy - o ile ktoś taki ma - nastawy oporu z poprzedniego dnia za mocno zakręcone) amorek wprowadza cię na łuk, o jakim nawet nie marzyłeś że nim pojedziesz, i dzwon mortas ante portas... :(  :( Wiem co piszę bo miałem w/w problem przy wyjeździe z osiedla na powiatówkę - zamiast tam, gdzie planowałem, czyli na swoim pasie, przez zbyt oporny amort. o mało nie skończyłem na skrajni przeciwnego pasa, dobrze że z przeciwka nic tym pasem nie jechało... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.