Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

FJR vs fazer 1000


Erniok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mój styl jazdy to, częste trasy Katowice Wrocław, w łikendy traski po 300-400 km,

Raz w roku zdarza się przynajmniej jedna wyprawa wakacyjna powyżej 5 tyś km w jedną stronę. Jazda przeważnie z plecaczkiem i bagażami. Rzadko latam tak sobie pomieście, żeby tylko pojeździć.

Czyli 70% turystyka 30% miasto i jazda głównie z pasażerką.

 

 

Mam do wyboru:

 

1)      Yamaha FJR 1300 z 2001 roku. Z przebiegiem rzekomo 58 tyś. Bez kufrów. Możliwe że sprzedający doda mi do niej Wingrack, to zależy jak się dogadamy. Cena wstępna 12500 zł, do negocjacji.

 

2)      Yamaha Fazer 1000 z 2003 roku. Z kompletem 3’ech kufrów i stelażem, z przebiegiem 57 tyś. Cena 12500 zł do negocjacji.

 

Stan techniczny obu motocykli pozwala na zakup. Co byście polecili ?

Czy ten fazer z tego rocznika, jest może na wtrysku, i czy ma ABS lub kontrolę trakcji, bo FJR’a chyba ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś identyczny dylemat :)

 

FZ1 GT czy FJR i wybrałem FJR z 2001r.

 

Przysiadłem się do FZ1 - przy moim wzroście i mojej wadze wyglądam na tym moto "śmiesznie" i wydawał mi się mały jak dla mnie.

Przysiadłem się do FJR - wiedziałem, że to moto dla mnie , wygodna pozycja , duża maszyna i w ogóle mmmrrrrrrr :)

 

FJR mogę ze spokojnym sumieniem polecić na takie długie trasy + plecak będzie zadowolony z wygodnej pozycji i dużej kanapy :)

Jeżeli Twoje możliwości finansowe na to pozwolą poszukaj modelu z 2 kuframi bocznymi w oryginale :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że  ciągnie mnie bardziej włśnie w tą stronę :)

Tzn w stronę FJR, tylko wadą w tej opcji jest to że FJR jest goła bez kufrów, a ponieważ ja głównie jeźdzę turystycznie. To kupując fazera (w cenie gołej FJR'y) mam już pełen zestaw, tzn moto z kuframi, mogę się pakowac i jechać, co też jest kuszące.

 

W fazie mimo że sprzedający nie ma nic do ukrycia, i nie stwarza problemu by podjechać z Fazerem  na serwis, to jest jedna dziwna rzecz. Ponoć błotnik pod siedzeniem był spawany. Sprzedawca mówi ze tak kupił i nie zna przyczyny pęknięcia. W XJ'cie pod siedzeniem mam też błotnik, i jest to kawał grubego plastiku, tak łatwo to raczej nie pęka.

 

Druga rzecz to sprawa ekonomiczna, o ile FJRy trzymają jakoś cenę, o tyle nie wiem jak jest z Fazerem. Ja np kupiłem swoją XJ'tę 4 lata temu, i od tego czasu cena Xj't mocno spadła , prawie 3 tyś

Czy z Fazerem może byćpodobnie ?

Ja też śmigam z żoną i kupiłem golasa bez kufrów w celach turystycznych.Kufry dobra rzecz na pewno ładnie wyglądają na fjr ale są mało pojemne ciężko się dobrze spakować na wakacje jak bym latał sam to może bym wszystkie  potrzebne rzeczy zapakował,więc dokupiłem sakwy boczne duże może ładnie nie wyglądają ale pakujemy wszystko co nam potrzebne i nie ma problemu.Fazer  to ładna maszyna chyba nie jest wygodniejsza od fjry.Co do pękniętego błotnika ciekawa rzecz że był robiony może ktoś mu z tyłu wjechał z tego te pęknięcie gość nie wymienił tylko połatał plastik jest dość twardy  i ciężko go uszkodzić przez jakąś pomyłkowy demontaż..Fjra mało nie pali FRr trzyma się w cenie a fazer raczej oszczędniejszy twoja kasa twój wybór ty będziesz na tym śmigał udanego zakupu pozdro MIKOŁAJ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja opinia jako uzytkownika FJR bedzie dosyc subiektywna :) ale naprawde z czystym sumieniem polecam "FuJaRe"

motocykl jest genialnym turystykiem, nie zgodze sie ze orginalne kufry sa zbyt male, ja na tygodniowe wakacje z plecaczkiem bez problemu sie mieszcze tzn ona zajmuje jeden boczny i centralny kufer mi zostaje jeden boczny hehe

naped walem kardana suuuper sprawa nie pieprzysz sie z smarownia lancucha i wogole

regulowana szyba regulowana wysokosc siedzenia nie wiem jak jest w poprzednich modelach ja mam 2007 rok to jest mozliwosc regulacji kierownicy nie tylko wysokosci ale takze rozchylenia raczek 

moto bardzo wygodne plecak bedzie zadowolony i Ty takze

moto turystyczne ale dysponuje swietnymi osiagami i niejeden sport mu nie daje rady hehe

jedyny minus to apetyt na paliwo tzn jak sie jedzie normalnie to pali normalnie ale jak zaczniesz latac z 2 z przodu na blacie to spalanie tez bedziesz mial dwucyfrowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze skoro wszyscy mówią że lepiej i FJR'e kupić, musi coś w tym być :)

 

Tu nie chodzi o to, że coś musi być :)

Wsiądź z Żoną na kilofaze i sprawdź czy będzie Wam wygodnie :)

A później zrób to samo z FJRką i porównaj sobie sam.

 

Kto wie... może lepiej będzie Wam na FZ1 :P ( ale jakoś śmiem wątpić :P )

 

W razie czego pisz PW i postaram się jakoś pomóc z przymiarką do FJR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W razie czego pisz PW i postaram się jakoś pomóc z przymiarką do FJR.

Dzięki  :rolleyes:

Jak tak sobie czytam o FJR z 2001 roku:

http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_fjr_1300_2001.php

 

to tam jest napisane fuel system: injection - czyli wtrysk.

 

Więc ile to może spalić na setkę, przy jeździe 120-130 km/h na trasie z dziwczyną i z bagażami, a ile jak śmigam sam po mieście bez kuferków  też bez szaleństw normalny ruch miejski 80-90 na godzinę? 

Na pewno model z tego roku nie ma jeszcze ABS'u  :( ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od rocznika 2003 FJR 1300  ma ABS.Na temat FJR nie slyszalem  

negatywnych opinji.Znajomek lata modelem 2001 :)  do dzisiaj nie narzeka.Przy okolo 160.000km wymienil  

zawory i profilaktycznie lancuch rozrzadu.Skrzynia,sprzeglo,tylna przekladnia (kardan) itd. nie ruszane.

Acha,W lutym na budziku mial  ponad 220.000km. a z pewnoscia do dzisiaj pare tysiecy doszlo.Sprzet godny polecenia,no ale Twoj wybor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest napisane fuel system: injection - czyli wtrysk.

tam tez jest napisane max predksc to 260 km/h a w mojej ksiazeczce obslugi widnieje wartosc 250

no chyba producent wie lepiej ile to jedzie

tez bym sie sklanial ku wartosci 250 bo wydaje mi sie ze tam jest jakis elektroniczny ogrnicznik predkosci czy cus ale to ttrzeba by madrzejszego zapytac

ja jak jade z taka predoscia to koncentruje uwage na drodze a nie na liczniku

nie wiem ile biegow ma fazer ale fjr ma skrzynie 5 biegowa co uwazam za mankament

czuc brak 6 biegu kiedy sie leci autostradowymi predkosciami

gdyby byla "szostka " to bylyby nizsze obroty i spalanie nizsze i troche ciszej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja aukrat jestem niski i fazer wydaje misię ciut wiekszy od FJRy tzn nie chodzi mi o masę tylko o wysokość

Wg opisu wysokość siedzenia w Fazie to 825mm

http://www.mbike.com/yamaha/fzs1000/2003

 

FJR jest o 2 cm niższa wysokość siedzenia to 805 mm

http://www.mbike.com/yamaha/fjr1300/2005

 

No i fazer 1000 ma właśnie ten 6'y bieg, a FJR tylko 5'ć, nie wiem na ile to będzie przeszkadzać w trasie bo to motocykl turystyczny, i dziwi mnie że tak to skośnoocy zaprojektowali. Ja zamierzam jeździć max do 150-170 km/h czy brak 6'ki będzie mi przeszkadzał ?

 

I w Fazerze kusi mnie to że w cenie  mam już zestaw z kuframi,a  po zakupie FJR'y będe musiałał dopiero szukać kufrów na allegro 

No i ten wygląd fazera jest taki bardziej agresywny, co też mi się podoba. Nie wiem jak będzie fazer się spisywał na trasie, bo ta jego przednia szybka jest troszkę mizerna i może być tak że powyżej 120km/h wiatr będzie mnie zdmuchiwał z motocykla co na dłuższej trasie było by dosyć uciążliwe.

 

Z drugiej strony FJRA'a na pewno daje wiekszy komfort jazdy, już sama rególowana przednia szyba jest dużym plusem, no i to jest wtrysk, a fazer ma gaźniki.

 

Który z tych motocykli będzie lepiej zbierał się od dołu ?

Jakiego spalania spodziewać sie w Fazie a jakiego w FJR, chyba powinny palić podobnie ?

 

Ciężko się zdecydować oba motocykle są fajne , może jeszcze by wypowiedział sie ktoś kto śmiga bądź smigał na Fazerze 1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erniok...

 

 

Miałem podobny dylemta Fazer w litrze czy Fujara 1300

 

O parametrach technicznych poczytasz sobie w necie wiec nie bede wszystkich przytaczał. 

 

Pytasz ktore moto lepiej ciagnie z doły FJR zdecydowanie, roznica 30 Nm daje o sobie znac.

Osłona przed wiatrem też duzo lepsza w FJR niz w litrowej fazie.

 

Gazniki w FZS1000 nie sprawiaja zadnych problemow - zwykle czyszczenie i synchro. Osłona przed wiatrem w fazie przy standardowej szybie jest słaba.... turystyczna szyba troszeczke to poprawia.

 

Elastycznosc motocykli jest podobna  czy 6 czy 5 skrzynia  nie ma jakiejs specjalnej roznicy   nie umiem znależć przełozen skrzyn biegow zeby stwierdzic czy 6 w fazerze ma inne przełozenie niz 5 w fjr - wydaje mi sie ze przełozenia głowne sa podobne. 

Fjr chodzi na nizszych predkosciach obrotowych na 5 biegu przy 100km/h niz fazer na 6 przy tej samej predkosci wiec spalanie podobne.

 

Fazer potrafi przy bardzo dynamicznej jezdzie spalic ilosci dwucyfrowe fjr pewnie też jakiś drastycznych roznic nie bedzie w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erniok...

 

 

Miałem podobny dylemta Fazer w litrze czy Fujara 1300

 

O parametrach technicznych poczytasz sobie w necie wiec nie bede wszystkich przytaczał. 

 

Pytasz ktore moto lepiej ciagnie z doły FJR zdecydowanie, roznica 30 Nm daje o sobie znac.

Osłona przed wiatrem też duzo lepsza w FJR niz w litrowej fazie.

 

Gazniki w FZS1000 nie sprawiaja zadnych problemow - zwykle czyszczenie i synchro. Osłona przed wiatrem w fazie przy standardowej szybie jest słaba.... turystyczna szyba troszeczke to poprawia.

 

Elastycznosc motocykli jest podobna  czy 6 czy 5 skrzynia  nie ma jakiejs specjalnej roznicy   nie umiem znależć przełozen skrzyn biegow zeby stwierdzic czy 6 w fazerze ma inne przełozenie niz 5 w fjr - wydaje mi sie ze przełozenia głowne sa podobne. 

Fjr chodzi na nizszych predkosciach obrotowych na 5 biegu przy 100km/h niz fazer na 6 przy tej samej predkosci wiec spalanie podobne.

 

Fazer potrafi przy bardzo dynamicznej jezdzie spalic ilosci dwucyfrowe fjr pewnie też jakiś drastycznych roznic nie bedzie w spalaniu.

Popieram twoją wypowiedź zgadzam się z tobą  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maiłem FJR przez 1,5 roku, miałem też krótko Fazera

Najpierw fakty:

- przy tych rocznikach - FJR to wtrysk (od pierwszej wyprodukowanej sztuki), fazer - gaźnik

- ABS - jak już ktoś pisał - w FJR opcjonalnie od 2003

- FJR kardan, fazer - łańcuch

- masa na korzyść fazera

- ochrona przed wiatrem na korzyść FJR (plus bardzo praktyczna elektrycznie podnoszona szyba)

Przy 70 - 30 trasa - miasto zdecydowanie wybrałbym FJR. Zresztą przy odwrotnym stosunku - też :D W zasadzie tylko większa masa (odczuwalne tylko przy... przetaczaniu motocykla) i brak szóstki to jakieś tam wady w stosunku do FZ1

Spalanie - nie udało mi się w FJR spalić więcej niż 6,5 ale ja spokojny jestem. Na trasie z prędkościami do 140 (średnio ok. 120) (6 tys km autostradami praktycznie samymi) spaliła... 5 litrów. Załadowana!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arthurr nie wiem jakie Ty tabletki uspakajace bierzesz ale bierz polowe hehe

nigdy fjr nie spalila Ci wiecej niz 6,5 litra kurcze wez czasem wrzuc dwojke i wyprzez tira i rowerzyste

wracajac do tematu ilosci biegow to a fachowcem nie jestem ale spece z yamahy napewno maja jakies uzasadnienie dlaczego fjr ma skrzynie 5 i nawet wypuszczona nowa generacja fjr nadal nie ma 6

wspominales ze siedzenie w fazerze jest wyzsze od 2 cm

pamietaj ze fjr ma regulacje wysokosci siedzenia

i jeszcze jedna rzecz fjr jest obszerniejszym motocyklem wiec siedzisz na niej bardziej ze tak powiem okraczajac

a zatem masz jakby krotsza noge

kurcze ciezko mi to opisac ale napewno rozumiecie o co chodzi

ja mam troche ponad 190 cm wzrostu i bez problemu jestem wstane zajac odpowiednia pozycje i wygodna pozycje za sterami fjr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.