Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Kontrolka FI i błąd c28 Suzuki GSR 600


dragon005

Rekomendowane odpowiedzi

witam, nie mogę ogarnąć mojego GSR, motocykl pali i jeździ ale tylko w systemie awaryjnym, na postoju wkręca się do końca ale podczas jazdy tylko do 4000 obr/min, jeśli na chwile jakimś cudem po odpaleniu nie pali się czerwona kontrolka FI to moto podczas jezdy normalnie kręci się do końca ale jak po kilku km znów zapali się FI to znów idzię w awaryjnym. Po podłączeniu wyświetla błąd c28- wtórny zawór przepustnicy (STVA). Czytałem forum GSR i inne i dużo ludzi miało problem z kontrolką FI ale nic przydatnego dla mnie tam nie znalazłem, ustawaiłem czujnik położenia przepustnicy, sprawdzałem klapke w wydechu, oczywiscie kable i kostki wszystko dobrze podłączone.

 

Jakieś pomysły???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C28 - SECONDARY THROTTLE VALVE ACTUATOR

Jest to czujnik z prawej strony gardzieli najwieksza kwadratowa kostka z kilkoma przewodami,
zdemontuj ją na wylaczonym zaplonie i mając w rece sprawdź czy pracuje jak nalezy.
Po przekreceniu kluczyka z pozycji pol otwartej powinien w pelni zamknac nastepnie otworzyc i wrocic do pozycji pol otwartej.
Jesli nie dziala trzeba sprawdzic przewody rozowy i szary podac + i - na przemian przy  czujniku jesli sie nie otwiera lub otwiera sie tylko w jedna strone nalezy wymienic czujnik 
Czy kreska przy C28 jest na środku czy ponizej/powyżej? sprawdź sobie także przykręcenie przewodów na akumulatorze.
Wszystkie gixy maja dokładnie te same jazdy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejo, temat narazie dalej otwarty bo moto dalej chodzi w awaryjnym, wymienił czujnik położenia przepustnicy i zero różnicy, dalej to samo, exupa niby tam niemam, już się męczylismy z tym moto z całym sztabem ogarniętych motocyklistów ale ostatecznie motor został w garażu a ja poszedłem pojeździć na plecaka :wacko: 

 

dziś oddałem go do elektronika niby najlepszego w okolicy więc dam znać o efektach lub ich braku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GSR znów żyje  :D elektronik się spisał, problemem byl elektroniczny silniczek krokowy (duża kostka obok czujnika położenia przepustnicy), a też go wymieniłem razem z czujnikiem położenia przepustnicy ale kupiłem używany i widocznie również zepsuty  :wacko:

koszt naprawy 150zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GSR znów żyje  :D elektronik się spisał, problemem byl elektroniczny silniczek krokowy (duża kostka obok czujnika położenia przepustnicy), a też go wymieniłem razem z czujnikiem położenia przepustnicy ale kupiłem używany i widocznie również zepsuty  :wacko:

koszt naprawy 150zł

dopiero wtorek, gdzie tam do soboty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.