Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Pierwszy motocykl typu chooper, cruiser


Walgav

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie

 

Jestem nowy na forum, mam na imię Paweł, mam 30 lat i mieszkam w Skoczowie koło Bielska-Białej. Moja przygoda z motocyklami dopiero się zaczyna więc postanowiłem poprosić znawców o poradę przy zakupie pierwszej maszyny.

A więc tak, jestem ogromnym zwolennikiem chooperów i cruiserów, motocykl będzie mi głównie służył do jazdy wycieczkowej (długie trasy weekendowo, zaś w tygodniu objazdówki) z moją drugą połówką :) Mam 183cm wzrostu i ważę 85kg, Anastazja 153cm i 46kg. Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na zakup samego motocykla to ok 15000zł.

Co moglibyście polecić w takim przedziale cenowym?

Czy są w Bielsku jakieś dobre komisy gdzie można by się przejechać lub chociaż dopasować do kilku maszyn?

Na co zwracać uwagę przy oględzinach danej maszyny?

 

Bardzo proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przeglądam fora i szukam czegoś odpowiedniego i mam dwa typy Honda Shadow VT750 (najlepiej C2) lub Suzuki Marauder VZ800 (ma jeden minus - łańcuch). Proszę o wypowiedź osób które posiadają takie maszyny, czy są wygodne do jazdy w dwie osoby, jakie mają mankamenty i czułe punkty, na co zwracać uwagę przy zakupie (no chyba, że będę kupował u DANVIELDa :)) itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na shadowce plecaczek ma wygodnie, jedyny minus to przybijanie dzięcioła o kask kierowcy przy zmianie biegów ;) Przy tak filigranowej aparycji kobietki raczej nie odczujesz zbytniej różnicy przy jeździe z pasażerem i samemu, dlatego będziesz musiał uważać żeby jej nie zgubić gdzieś po drodze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DANVIELD jak dobrze, że jesteś blisko :) Piękne maszyny, jak już będzie kasa w kieszeni to na pewno przyjadę :)

Twoim zdaniem Honda Shadow lub Kawasaki Vulcan nadają się na pierwszy motocykl?

kupilem nowego VN900 2 lata temu na pierwszy motor, poniewaz tez tak jak Ty bylem "wielkim milosnikiem choperow". Bylem nim,poniewaz wczesniej na nich nie jezdzilem. Po roku okazało sie iz jedynie wydawało mi sie ze jestem zwolennikiem choperow. VNa sprzedałem po roku, i obecnie mam nakeda.

Jesli planujesz dlugie trasy to wybrałes sobie motocykle niewygodne,ciezkie,z bardzo słabymi silnikami i fatalnie hamujące.

Z dwojki zlego lepszy bedzie VN bo jest nieco mocniejszy.Shadow przyspiesza jak skoda kombi w dieslu , jak dodatkowo posadzisz tam pasazerke i bagaż to spod swiateł beda Was odstawiać skutery,zaleta shadow to kardan długowiecznosc i niezawodność.

To sie zawsze tak wydaje na poczatek ze parametry sie nie liczą i motor nie musi przyspieszać, po paru tysiacach na ogol okazuje sie ze moto musi i skrecac,i hamować, i przyspieszać, no i byc wygodne. Jak planujesz długie trasy z pasażerką to jest cała masa naprawde wygodnych motocykli z silnikiem rozsądnej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem masz sporo racji dlatego jak ktos planuje zakup choppera to powinien byc swiadom ze "prawdziwa" jazda zaczyna sie sprzetem powyżej litra.
sam mam 1,6 i jestem usatysfakcjonowany momentem obrotowym. Hamulce w wielu modelach sa słaabsze w porównaniu z innymi typami motocykli.
Na początek  i do lekkich wypraw starcza przedział 800.
Sam dosiadałem vn750, potem zaczałem bajke z harleyami od sportstera 1200 a "wygoda" to termin znany mi dopiero od "big twina"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że cruiser lub chopper to motor nie dla wszystkich i dosyć "kłopotliwy" ale cóż mam poradzić na to, że inne maszyny mi się nie podobają? Jeszcze powiedzmy duży naked jest w miarę ok ale już motocykle typu szosowo-turystyczne lub jakiekolwiek ścigacze są całkowicie poza kręgiem moich zainteresowań. Zresztą lubię spokojna jazdę i nie jestem typem samca, który zawsze i wszystkim musi udowodnić, że jest lepszy, szybszy i bardziej doświadczony.  Dziękuję Ci mamamadzi za zainteresowanie i za fachową radę a jeśli chodzi o nakedy to co byś mi polecił bo przyznam się, że nigdy za specjalnie nie szukałem takiej maszyny dla siebie. A jeśli chodzi o litraż cruisera to sam chciałbym coś powyżej litra (np. Marauder 1600S) ale na początek nie wiem czy takie rozwiązanie jest ok. Niby mam kolegę, który swoją pierwszą maszynę kupił z silnikiem ponad 1500ccm i stwierdził, że "na takiej najlepiej się uczy" ale jakoś nie jestem do tego przekonany. Choć może faktycznie się obawiam a nie wiem co mówię :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denvield dobrze radzi, mala V2 jest słaba, jak juz V2 to koniecznie 1200 w gore.

Poczatkujacemu nie bedzie przeszkadzal nadmiar mocy,dylko jej brak (np przy wyprzedzaniu), a to co poczatkujacemu przeszkadza najbardziej to moto ciezkie i malo posluszne,wiem to po sobie.

Natomiast co bym Ci polecał z nakedow? Rowniez sprzety powyzej litra albo okolo litra.

Ja jezdze na tym.honda Cb1100,

2013-honda-cb1100-6_800x0w.jpg

 

moc i moment wystarczajace, moto wygodne,klasyczne,posluszne w prowadzeniu, przyspieszenie ok ale zaden demon, ot taki zwykly sprzet.

Fajna jest starsza honda CB1300 (wuiecej mocy), Suzuki Bandit 1250, Yamaha Fazer (litrowa - 150 konikow :) , - sa to motocykle wygodne w trase.

Z cruizero-choperow szukałbym HD z silnikiem 1.6 (taki jak ma Danvield) albo yamahy z 1300 chklodzonym ciecza badz chlodzonym powietrzem 1670. POnizej litra nic bym nie brał bo słabe i mulate.Koniec kropka.Moto ma przyspieszać lepiej od skody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehehe jak się tak zastanowić to naprawdę są smoki ale trzeba zaufać doświadczeniu przedmówców i skoro mówią, że chooper poniżej litra nie jeździ to na pewno tak jest. Zresztą po to są właśnie takie fora i po to zakłada się takie tematy żeby nie popełnić jakiegoś błędu bo gdyby nie odpowiedzi ludzi w tym wątku to na pewno nadal rozglądałbym się za maszyną o pojemności 700-800ccm i miałbym później problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie z tym nie zgodze. Moim zdaniem pierwszy motocykl powinien miec umiarkowana moc i byc latwy w opanowaniu na parkingu. Albo lekka 500-600, albo wlasnie chopper, zwlaszcza jesli kogos kreca te klimaty.

Oczywiscie z perspektywy czasu wszystkie poprzednie motorki "nie jechaly", ale pozwolily mi na wyrobienie nawykow prowadzenia motocykla, opanowania rowniez na parkingu miejscami wysypanym lekkim piaskiem itp itd

Choppery/cruisery z racji nisko polozonego siodla i srodka ciezkosci sa bajecznie proste do opanowania przy manewrach parkingowych, w przeciwienstwie do 250kg litrowych nakedow. Wiem to swietnie po sobie. Gdybym wzial jako pierwsze moto FJR, na pewno nie obeszloby sie bez otarc itp. Na dzisiaj wszystkie paciaki zaliczylem na mniejszych sprzetach... Ale wybor nalezy do Ciebie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaaa, i oczywiscie Yamaha XJR 1300 zaaajebista maszyna, rowniez prosty klasyczny silnik chlodzony powietrzem i olejem, ma niezlego kopa

Yamaha_XJR1300_RHF.jpg

 

Doceniam twoją troske o kolege ale XJRy sie nie proponuje,przy tym wyborze trzeba wiedzieć czego sie chce i pragnie :) ,niech sobie kupi jakiś kredens i ma,to nie jest jakiś tam motór to lokomotywa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doceniam twoją troske o kolege ale XJRy sie nie proponuje,przy tym wyborze trzeba wiedzieć czego sie chce i pragnie :) ,niech sobie kupi jakiś kredens i ma,to nie jest jakiś tam motór to lokomotywa :P

 

Hehehehe dobre :) oczywiście nie jestem szaleńcem który jako pierwszy moto kupuje XJR 1300 :) zresztą nie jest w moim "typie" :) Ale jeśli chodzi o choppera to chyba faktycznie będę szukał coś powyżej litra ale tak delikatnie ;) Skorpionica Virago mi się nie podoba :) A Ty już w końcu coś dla siebie wybrałaś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam na 1sze moto choppera z poj powyżej 800ccm.. ponieważ walka z masa i wiekszymi zjawiskami fizycznymi raczej spowoduje Twój wstret do motocykla aniżeli frajde z jazdy.
Niestety ale każdy gabarytowo wiekszy motocykl trzeba czasu i aklimatyzacji wtedy zaczynasz jeździc ze świadomościa wiekszej masy motocykla
jak i min. że nie skreca od tak tylko dobrze jest "zaplanowac" zakret wczesniej.

http://otomoto.pl/suzuki-vz-vz-800-marauder-M3878810.html
http://allegro.pl/harley-davidson-sportster-xl1200-cena-i3966204964.html




 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.