Jump to content
Sign in to follow this  
mat-maj352

Regulacja powietrza honda cb650 rc03

Recommended Posts

Witam wszystkich . Czy ktos wie jak i gdzie wyregulowac powietrze w Honda cb650 rc03 motorek max kreci sie do 8 tys a po

czesciowym przytkaniu filtra kreci do konca filtr oryg. z góry dziekuje ja podpowiedzi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz u siebie gaźniki podcisnieniowe? To gumy łaczace filtr powietrza z gaźnikami musza  być szczelne (załozone)
To samo tyczy sie nieszczelności filtra powietrza, lub jeżeli załozysz niewłasciwy filtr powietrza (np gsx750 do 600f)
Jezlei masz nieoryginalny filtr powietrza np stozki to sa źle dobrane (za duża przepustowośc najczęściej)
DSC_1917.JPG
Zmierz z ciekawosci kompresje. sprawdź po ciemku kable WN/fajki 

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey to pokolei sprawdź sobie wałki rozrzadu i współpracujące elementy czy sa nie zuzyte.

Sprawdź aparat zapłonowy i najlepiej byłoby sprawdzic ustawienie zapłonu,
Mozliwe że ktos zdejmował płytke bez zaznaczenia w jakiej pozycji była i zapłon jest "inny" od fabrycznego
ignition.jpg
sprawdź tez mechanizm przyspieszacza
H8ZRPGHJSYDL.jpg

tutaj masz wycinek z manuala z "nastawami"
http://cosky1.tripod.com/id1.html
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapłon i aparat są ok motorek był w piwnicy z racji mrozu na jałowym kreci się do 11 po wczorajszej jeździe próbnej na biegach dobrze ciągnie do 5,6 tyś trzymając się w tym zakresie ciągnie dobrze jest żywy na każdym biegu niestety po wyżej tego zakresu brakuje mu mocy . Może jeszcze raz zdemntować gażnik być może coś przegapiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obejzyj krućce ssace, teraz tak naprawde jest to zabawa we wrózkę.
Często mozna cos zasugerowac a tak naprawde problem może okazac sie prosty.
No niestety jak nie rozbierzesz i nie obejzysz po kolei to się nie dowiesz.
Czyli przed zima motocykl normalnie jeździł bezproblemowo?
Kozystasz z manuala i gaźniki wyczyściłeś i ustawiłes wg danych?
Zasugerowałes  w jednym  z pierwszych postów że jak przydławisz filtr powietrza to kręci na max,
czy jestes w stanie przydławic filtr np cienka szmatka na czas jazdy?
Jezeli wtedy chodzi ok i nie muli + schodzi  z obrotów to masz zły filtr powietrza.

P.s. sproboj tez zaznaczyc sobie położenie płyteczki z czujnikami w aparacie zapłonowym
i troszeczke ją przekrecic w jedna i druga w celu zobaczenia rezultatów(zawsze możesz wrócic do "poczatku")
Na wielu forach USA pisza że za problem z obrotami odpowiadał zapłon.

http://allegro.pl/gaznik-kompletny-honda-cb-650-sl-i3926639733.html
tylko zapytaj o średnice wpustu mocującego  gaźnika do krócca, żeby się średnice zgadzały(powinny pasowac naprzemiennie)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasugerowałes  w jednym  z pierwszych postów że jak przydławisz filtr powietrza to kręci na max,

czy jestes w stanie przydławic filtr np cienka szmatka na czas jazdy?

Jezeli wtedy chodzi ok i nie muli + schodzi  z obrotów to masz zły filtr powietrza.

Nie, filtr powietrza ma większą przepustowość niż potrzebuje silnik. Zatykanie szmatką świadczy o zbyt ubogiej mieszance - lewe powietrze. Można wziąć Bremsreiniger/samostart i w czasie pracy popsikać koło króćców, podobno można też mgłą wodną. Wtedy powinny wzrosnąć obroty, bo zamiast fałszywego powietrza dostanie mieszankę palną..

Share this post


Link to post
Share on other sites

króćce szczelne psikałem i zero reakcji a czy ktoś by mi powiedział w czym lepsze sa takie podciśnieniowe gażniki od tłoczkowych bo jezeli to by mi sprawe załatwilo to bym je zakupił 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A membrany masz w całości, nie zacinają się i sprężyny też OK?

Może sprężyny zaworowe są słabe i nie domykają zaworów przy tych obrotach? Świece? Spadek wysokiego napięcia wraz ze wzrostem obrotów i przestaje iskra przeskakiwać na świecach? Przytkane dysze główne paliwa lub całe gaźniki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaźnik mam tłoczkowy a nie podciśnieniowy . sprężyny zaworowe sadze ze są ok bo na jałowym kreci do końca nie dłógdo kupie nowe świece może to pomrze chodź stare maja dobra iskrę sprawdzę jeszcze dół gaźnika i napięcie na wysokich obrotach może traci  

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziś opuściłem pływaki w gaźnikach i motor na biegach kreci się do 9 .10 tys lecz nadal opornie mu to idzie nie ma takiej mocy przy tych obrotach tyle ze jedzie czy ktoś wie jakie powinien mieć dysze ten motorek i w jakim położeniu powinny być iglice niestety w serwisuwce tego nie widziałem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak opuściłeś pływaki, to masz niższy poziom w komorze pływakowej, a co za tym idzie i uboższą mieszankę. Powinno być gorzej :).

Myślisz, że ktoś dłubał w gaźnikach? To rzeczywiście trzeba się "przejść" po całym motorku (prąd, paliwo). Banalne pytanie: a nie masz zatkanego kranika lub filtra paliwa? (nie wiem, czy już nie padło?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dane serwisowe, poziom pływaka 15,5mm
Idle 1050 +100obr
śruba składu 2 obr
dysza główna 95
iglica12S

wytnij sobie szablonik na 16 mm i zrób tak jak na fotografi (wtedy zaworek za posrednictwem pływaka zamyka dostep paliwa)
77CB400Four-559.jpg
pływaki ustawiasz doginając lub odginając glaszke pływaka na której "wisi" zaworek iglicowy
(prawidłowo zamiast szablonu mozna uzyc suwmiarki)

Nastepnie jak poskładasz, ustaw gaźniki tak jak w pozycji roboczej,
napełnij je paliwem podłaczając duża strzykawke pod przewód palliwowy
i zobacz czy w pewnym momencie przestana pobierac paliwo
i czy poziom paliwa w strzykawce sie nie zmienił przez  ok 2 min.

IMG-20130607-00019_zps309f3ff0.jpg
Nastepnie jak podkładasz, weź połacz 4 wezyki z spustami komór pływakowych
i ustaw jak na fotografi, dobrze ustawione gaźniki maja praktycznie jednakowy poziom w przewodach.

P.s. nie zapomnij na koniec wykonac synchronizacje przepustnic

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no własnie filtr nowy bak czyszczony opuściłem jak był do góry nogami he czyli podniosłem poziom sory za błąd no własnie prąd tez ok aparat zapłonowy ok cewki ok jutro wymienie jeszcze świece nie wiem czy ktos grzebal bo motor przywiozłem z niemiec gaźnik był zasyfiały ta pompka wtryskująca paliwo nie chodziła porobiłem to motor ładnie odpala na wolnych chodzi bez zarzutu i na tym momęcie stanolem moze sa inne dysze albo iglice nie w tym miejscu dlatego o to pytałem po podniesieniu pływaków kreci do wyszych obrotów tak jak pisałem wyżej ale i tak nie ta moc na dane obroty brak mi juz koncepcji zawory ustawiłlem i przerwy na świecach oraz zapłon według serwisówki nie mam poęcia co mogę jeszcze zrobić a nie ukrywam chciał bym go dopracowac i nim pojezdzic bo mi sie motorek podoba xd)) a niestety na mechanika brak tym czasowo funduszu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.