Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Szukam dla siebie motocykla typu Chopper


Skorpionica

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Taaaa pierwsza zasada kulturystyki najpierw masa potem rzeźba. To tak w ramach diety.

A pro po siły to nic na siłę wszystko młotkiem. Jak już będzie siła to pozostaje jeszcze zapewnić moment. W celu uzyskania właściwego momentu należy skorzystać ze wzoru.

Moment=siła*gwałt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DANVIELD dzięki za info ufff a ja się tam w sobotę chciałam wybrać żeby poprzymierzać się na jakimś moto.

Ps. Skąd niby masz moje zdjęcie (ja osobiście chyba nie miałam okazji cię poznać ;) )

A słyszeliście o jakimś komisie w Pilchowicach? jak tak to proszę o info  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scorpionica,-accord ma 100% racji.

Szukaj czegos co jezdzi.Powiem tak, zaczynalem od kawasaki VN900 i tez myslalem ze to jezdzi, ale jak przejechalem sie nakedem, a potem BMW GS1150,- nowy sprzet(VN) poszedł do Zyda, i i stwierdziłem -  teraz czas na motocykl ktoren jezdzi a przede wszystkim hamuje.

Czopery maja swoich zwolennikow ale wbrew ich opinia wcale nie sa to motocykle bezpieczne, to ze srednio przyspieszaja i osiagaja srednie predkosci nie czyni ich bezpiecznymi. Zazwyczaj sa to sprzety kiepsko hamujace, słabo manewrowne,kiepskie w winklach, i w razie awaryjnego hamowania żyją swoim życiem.Co do wygody i ergonomi mimo wiekich siodeł-tez nie jest dobrze.

Na Twoim miejscu szukal bym czegos co podchodzi pod tzw "uniwersalny motocykl japonski" czyli rozne hodny CB, moze jakis bandit, badz koledzy poleca cos innego. Ja mialem VN900 nowego,teraz mam CB1100 i moge smialo powiedziec ze wygoda, ergonomia,latwosc prowadzenia,frajda z jazdy - wszystko jest na korzysc CB, roznica jest olbrzymia.

zobacz sobie cos takiego:

http://otomoto.pl/honda-cb-600-hornet-fz6-fazer-gsr-M3873381.html

-male zwinne szybkie,wygodne i zajebiscie manewrowne,swietnie hamuje,

albo:

http://otomoto.pl/honda-cb-750-seven-fifty-M2813173.html

nieco mniej usportowione-ale wygodniejsze,

http://otomoto.pl/honda-cbf-600-n-igla-xj6-gsr-gsf-650-fz-M3536687.html

ja na Twoimm miejscu szukal bym czegos takiego, lekkie latwe w prowadzeniu i wygodne, ale musisz sie to tego przysiasc i sie przekonac ze to fajne moto:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz cb750 waży z 230 kg,.R6 ok190kg,Masa może być problemem w różnych sytuacjach dla tego producenci klepia er5 er6 gladiusy itp.Choper jest cięższy ale ma inny rozkład masy dosyć przyjazny można go w koło ogmolować pół chałupy w sakwy zapakujesz.Nikt jej nie każe nim jeździć do końca życia.Na nakecie większość ekip już zapierdala.Więc może lepiej po woli się wdrożyć w życie.Wybór jest tak kolosalny że trzeba sobie samemu odpowiedzieć co się chce bo przecież można i kupić bardzo fajną kawę 250.A jak coś nie pasuje to www allegro i żegnaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamamadzi dobrze prawi !!

Po długiej przerwie z motocyklami wsiadłem na Hondę Shadow 750, piękny motocykl.

Wkurzałem się jak mi ludzie mówili że jeżdżę taczką, niestety mieli rację.

Od tej pory dosiadałem różnych sprzętów i stwierdziłem że Hondą się woziłem

a na innych sprzetach zacząłem jeździć.

Faktem jest że spakowanie się na sporta wymaga trochę fantazji :P

ale ile razy jeździmy objuczeni bagażami !?

Coś za coś :)

 

nfs , przesiadanie się z 650 na 250 to nie jest najlepszy pomysł 

poza tym sprzedać 250 to wbrew pozorom nie jest łatwa sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak koledzy accord i mamamadzi  pisża wcześniej. Kto jeździł tylko  chopperami będzie sobie chwalił i nie mozna mu tego zabronić jeśłi lubi ale prawda jest taka, ze te sprzety należy zostawić ich miłośnikom. accord dobrze mówi - chopperem się wozi a na innych sprzetach jeździ i nie ma sie co na to obrażać bo w jednym i drugim każdy znajdzie coś fajnego.

 

Jest to prawda absolutna, że  może i pozornie łątwo jest przez niskie siodło  utrzymać często duzo większa masę choppera na postoju ale już niekoniecznie podczas jazdy a to chyba jest mimo wszystko kluczowe i najważniejsze. Pewnie narażam się na ostracyzm, ale jeśłi ktoś szuka moto, które będzie się go słuchało, będzie się dobrze prowadziło w zakrętach i miało niezłe hamulce to niech poszuka lepiej coś innego niż chopper. Moc i przyspieszenie to jedynei kwestia wyobraźni i rozwagi

 

Druga sprawa, ze wbrew pozorom choppery wcale nie sa jakimiś superturystycznymi motocyklami w które zapakuje się tonę rzeczy na wyjazd. Zwykły turystyk - naked itp z akcesoryjnymi kuframi odpinanymi w 1 sekunde na kluczyk bije na głowe wszelkie sakwy, frędzle, skóry, piórmniki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nfs, z przyjasnym rozkladem w cruizerach/choperach jest wlasnie tak jak powiedzial cannibalus.

Tam jest po prostu niski srodek ciezkosci, nisko siedlo, i jest to nisko zawieszone.Taki moto wydaje sie stabilniejszy dla niskiej osoby ale tylko na postoju np na swiatlach, a i to nie zawsze bo jak za bardzo go przechylisz to sie wali.Masa swoje robi. Natomiast jak juz jedziesz to przewaga nakeda jest przeogromna, zwlaszcza przy naglym hamowaniu albo koniecznosci naglego skretu,uniku-kiedy puszka zajedzie droge,wymusi.Choper jest tu bezradny i trzeba miec sporo wyczucia, przez swoja mase i bezwladnosc jak i gowniana cienka opone z przodu i slabe hamulce-czesto masz uslizg i awaryjne hamowanie konczy sie tym ze moto sunie bokiem i jedziesz przeciwskretem jak na zużlu, wlasnie takie akcje mialem 2 razy na VNnie...., Roznica wobec mojego obecnego moto jest tak ogromna, ze majac wtedy ta honde spokojnie bym wyhamowal i jeszcze z zapasem.Kosmiczna roznica w bezpieczenstwie jazdy.

Nia mam jakiejs misji walczenia z choperami, i nie pisze tego ze te moto mi sie nie podobaja czy nie lubie wlascicieli-wszystko tutaj jest ok.

Po prostu jesli moge sie wypowiedziec to te moto odradzam jako niebezpieczne w naglych sytuacjach, wszelkie sporty,nakedy, itp. zachowuja sie na drodze o niebo lepiej i jest nad nimi dobra kontrola, a czesc tych sprzetow do tego jest bardzo wygodna i ergonomiczna, daja bardziej naturalona pozycje za kierownica,nie dretwieja nogi ani tylek. Na VN nie musialem robic przerwy co ok, godzine,dwie, na CB jade np na wegry 5-6 godzin i zlaze z moto bez swedzenia tylka,bolu kregoslupa itp.To jest tez wazne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie bierzecie wszyscy pod uwagę jednej zasadniczej rzeczy.........

 

Zarówno sporty, nakedy, turystyki, funbiki, czy supermoto.......... nie mają jednego.......... istotnego atutu. Nie czerpią z legendy easy ridera, nie są spadkobiercami tego mitu o wolności. Nir to co HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy lubi  to co lubi, dlatego też  ja pisże jedynie o wartościach czysto uzytkowych jesli moto przeznaczony jest do jazdy.

 

Napisąłem przecie że choppery dla miłośniów chopperów (legendy, izirajdera, frędzli, lisiej kitki, brody i wszystkiego tego co dla każdego  jest najfajniejsze w chopperach). Jeśłi ktoś lubi  nikt go nie zmusza do kupna czegoś innego, ale warto znac za i przeciw, szczegolnie jak się nie objeżdzało wielu maszyn i niekoniecznie jest się chopperowym maniakiem który po prostu nie chce nic innego i ma do tego oczywiscie prawo

 

W moim garażu stoi też Savage żony, czesto sobie na nim jeżdze w okolo komina, zakłądam wtedy otwarty kask i mam z tego frajdę. Fajny megaprosty sprzęt o zajebistym gangu duzego singla  ale w dłuższa trasę i codzienne jeżdzenie w ruchu ulicznym nie chciałbym takiego i ogólnie chopperowatego motocykla nigdy. Jako dugie moto - fajna sprawa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie idealnym ;) połączeniem większości cech byłoby to:

Przednie zawieszenie i hamulce z R1, a silnik chłodzony powietrzem.

 

W sumie wszystko zostało już napisane. Zgadzam się z tym co powiedzieli accord, mamamadzi i cannibalus.

Ale motocykl przede wszystkim powinien się Tobie podobać. W temacie jest napisane że ma być chopper.

Niemniej jednak przy wyborze weź pod uwagę porady kolegów, a najlepiej przejedź się jakimś nakedowo-sportowym modelem w tym samym zakresie cenowym żeby samej się przekonać i ocenić co dla Ciebie ważniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak koledzy :P 
Byłam dziś w Podolszu poprzymierzać się na różnych sprzętach i powiem tak:
1. Suzuki Intruder 800 fajny ale trochę się musiałam wysilić żeby go postawić
2. Drag Star 650 fajny ale też trochę ciężki
3. Suzuki Maruder 800 ten chyba najbardziej mi leżał, ale ma duży bak (chyba że kwestia przyzwyczajenia savage jest bardziej zgrabny) . Przejechałam się na nim i jechało się dobrze. No i co myślicie o tym przednim kole czy lepiej szukać coś z wąskim kołem? 

I co powiecie na te modele które wymieniłam a najbardziej chodzi mi o Marudera  ^_^ 

http://otomoto.pl/suzuki-marauder-vz800-vz-800-marauder-M3863156.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem Ci o marauderze ale jak zwykle mnie nigdy nikt nie bierze pod uwage.. chyba dlatego ze mały i niepozorny jestem  :lol:

Nie ma się czemu dziwić, tego że pta człowieka osra, albo wdepnie się w gówno tez nie bierze się pod uwagę............ od taki los.

Ja bym brał Intruza. Wiem, wiem masa, ale za 2 miesiące się przyzwyczaisz i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.