Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

problem z stacyjką YAMAHA FAZER 600 FZ


yamaha-sija

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z stacyjką. Yamaha Fazer 600 ma coś takiego, aby przekręcić kluczyk w stacyjce trzeba go lekko popchnąć na dół i przekręcić i jest wszystko ok tak mają te modele, ale nie mogę przekręcić kluczyka w przeciwnym kierunku do blokady kierownicy i włącznika świateł postojowych. Próbowałam czyścić stacyjkę spirytusem było trochę brudu, ale to nic nie dało, popsikałam również kluczyk WD40 i kręciłam w stacyjce i to również nic nie dało, czy pozostaje tylko wymiana stacyjki, czy ktoś miał taki problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinuj. Na centralkę, docisnąć tył, żeby przednie koło w powietrze dźwignąć, kierownica do oporu w lewo i powinno zadziałać - minimalne ruchy kierownicą mogą być potrzebne. A pozycyjne  potem włączasz już bez wciskania kluczyka głebiej, tylko przekręcasz normalnie jeszcze dalej w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to chyba typowa przypadłość w Yamahach która występuje nie tylko w moim Fazerku z 2003r gdzie stacyjka ma prawo być wyrobiona ale również w znacznie młodszej i rzadziej używanej R1. Radzę sobie z tym wykonując energiczne ruchy kluczykiem w jedną i drugą stronę do momentu aż się przekręci.Smarowałem kluczyk olejem, pryskałem WD40 i zmieniałem kluczyki myśląc że się ,,coś wyrobiło'' ale bez efektu. Motocykle trochę postoją to problem powraca.Podejrzewam że ten typ tak ma i powodem nie jest zamek ani stacyjka lecz blokada kierownicy która na skutek wyrobienia się zacina, im rzadziej kręcimy kluczykiem tym problem częściej występuje.  Żółty człowiek nie dopracował... :):ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę kombinować, próbowałam juz na wszystkie sposoby, motocykl na centralnej i kręcenie kluczykiem wraz z delikatnymi ruchami kierownicy, próbowałam również ruszać kluczykiem w górę i w dół przy jednoczesnym kręceniu go w lewo i w prawo i tak jak by ząbek nie chciał zaskoczyć. No nic będę jutro próbować na razie mi sie nie spieszy, ale chciałbym mieć sprawną blokadę w przyszłym sezonie, ewentualnie będę rozbierać stacyjkę i próbować na inne sposoby. heheh Gorzej jak zdemontuję rozbiore i nie będę umieć złożyć :D kobieta potrafi :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj w ten sposób - siądź na motocyklu, kierownica do końca w lewo, potem ciągniesz kluczyk w lewo i jednocześnie o kilka mm przekręcasz kierownicą w prawą strone - powinno zaskoczyć. W niektórych moto jest to łatwe, w innych trzeba wyczucia żeby się udało, potem już z górki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozbierałem jeszcze stacyjki więc powinnaś zapytać np Danvielda czy jest to w ogóle możliwe. Podejrzewam że problemem będzie już zdemontowanie ustrojstwa a co dopiero jego rozbiórka...W razie czego wymiana nie powinna być zbyt kosztowna bo Fazerek niema immobilizera. :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic będę probować rozwiązać to polubownie akurat mam resztki urlopu i troche wolnego czasu, lubie spędzać czas z moim "maleństwem" ewentualnie moze jakbym zdemontowałą stacyjkę to moglabym zanies ją do kogoś kto się na tym znać np. dorabia klucze do zamków czy coś takiego, jeśli to nie wypali kupię stacyjkę. nie powinno się tak dziać blokada powinna naturalnie działać zawsze kiedy potrzeba, prowizoryczne zabezpieczenia ale zawsze bo jedyne.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stacyjka niestety bedzie do wymiany prawdopodobnie cos sie wytarło,
po WD 40 możesz ja wyrzucic, z doświadczenia po wd 40 wszystko rdzewieje.
Możesz ewentualnie teraz zakonserwowac jakims olejem minerlanym;
wrzecionowy etc(nie syntetyczny - wyparuje)
Jeżlei jakakolwiek stacyjka zacyzna szwankowac przy przekrecaniu
to pierwsze co spojżec na klucyzk jezeli nie jest wytarty wyrobiony
to poszła stacyjka, w innym wypadku nalezy kluczyk dorobic wg zapasowego niezuzytego wzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety byłam dziś w garażu, posmarowałam kluczyk olejem do zamków wsadziłam do stacyjki kręciłam, kręciłam i znacznie lepiej przekręca się w pozycje zapłon, ale do blokady nie da sie przekręcić, tylko do połowy i tak jak by kierownica się zablokowała, ale kluczyka nie da się ani wyciągnąć ani przekręcić dalej w prawo na wszelkie sposoby próbowałam, można tylko powrócić do pozycji zapłon. Chyba czeka mnie wymiana stacyjki, z tego co patrzałam aby zdemontować stacyjkę trzeba się troche nagimnastykowac, czy to takie trudne jak wygląda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.