Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Prośba o pomoc w przymiarce do motocykla


Rudaa

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

mam do Was pytanie i prośbę za razem. Otóż planuję w najbliższym czasie zakup nowego motocykla (2006/7 R6, 2006/7/8 GSX-R 600, 2008 CBR 600 RR). Duże znaczenie ma dla mnie jednak wysokość motocykla, ponieważ najwyraźniej nie stałam w kolejce po wzrost ;) W związku z tym chciałam zapytać czy ktoś z Was, będący w posiadaniu któregoś z powyższych modeli byłby w stanie pozwolić mi przymierzyć się do swojego motocykla, żeby mieć jasność w który model celować. Bez żadnych odpalań silników, przejażdżek itp. Zdaję sobię sprawę, że to Wasze cudeńka i na pewno nie każdemu pasuje, że jakaś obca osoba je dosiądzie, choćby na 30 sekund, dlatego nie oczekuję grona osób chętnych, ale mimo wszystko nie zaszkodzi zapytać. ;) 

Odrazu mówię, że zdaję sobie sprawę z istnienia zestawów obniżających itp, jednakże po pierwsze - wolałabym nie ingerować w zawieszenie motocykla, a po drugie - każdy centymetr się liczy.

 

Gdyby ktoś z Was był tak miły i pomógł mi w tej sprawie, proszę o kontakt na priv lub w temacie.

 

Dziękuję i pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Niestety mało adekwatne do stanu faktycznego :P

Czy ja wiem kwestia odpowiedniego ustawienia i pomiarów, ale raczej działa prawidłowo. Owszem wyznacznikiem być nie może ale na tyle na ile zaocznie można się dopasować do moto. Weź też pod uwagę że nawet jak siądziesz na moto to to będzie inna pozycja niż podczas jazdy. Niestety czasem dopiero po parudziesięciu km człowiek może stwierdzić czy moto mu leży i nie męczy czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, zdaję sobie sprawę, że tak często się zdarza. Pomiary mogą być prawidłowe, ale przedstawiona zostaje typowa sylwetka i czasami nie da się odzwierciedlić dokładnych wymiarów, nawet mając do wyboru kilka ustawień. Mimo wszystko stronka jest dość fajna, dla osób, które kompletnie nie mają gdzie się przymierzyć. Pozycja podczas jazdy to jedno, myślę, że w moim wypadku przesiadając się z nakeda to kwestia przyzwyczajenia. Równie ważne jest, żeby czuć się pewnie trzymając stopy na ziemi, a chyba jednak najlepiej jest to sprawdzić na żywo w miarę możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, w gsx-r 600 k 6-8 siedzenie masz na wysokości 810 mm, śmiało możesz go obniżać (z każdych tych modeli jest to możliwe). Ja mam akurat gsx-r 600 k3 i jest na wysokości niewiele wyższej bo na 830 mm. Jeśli chcesz możesz śmiało wpaść i się przymierzyć :) nie wiem jakiego wzrostu jesteś ale osoba o wzroście 172 cm bez problemu sięga nogami do podłoża. Osoba o wysokości 164 cm ma problemy by stać na całych stopach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R6 od 2006 ma siodło na wysokości 850mm. Sam nie należę do wyrośniętych (170cm może nawet nie całe) ale spokojnie daję radę dostać nogami do ziemi może nie całą stopą ale akurat mnie to nie przeszkadza- kwestia przyzwyczajenia. Znajomy mojego wzrostu spuścił swoja R6 (2010) z przodu na lagach i z tyłu skręcając tylną sprężynę ale nie wiem jak się to zachowuje podczas jazdy. Jeśli go spotkam w weekend na "patelniach" to zapytam i na pewno opiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

 

A dlaczego bierzesz pod uwagę tylko ścigi?

Były nakedy, czas na zmiany, pojawiła się koncepcja na ścigi.
 

Siema, jeżeli nadal szukasz sprzętu do przymiarki to zapraszam,R6 z 2006 roku :)

Bardzo Ci dziękuję, za propozycję, jednak udało mi się już przysiąść właśnie do takiej R6. Wygodna pozycja, dosięgam nogami do ziemi z tym, że przymierzałam się w trampkach, więc w butach motocyklowych będzie jeszcze z 1 cm ekstra ;)
 

R6 od 2006 ma siodło na wysokości 850mm. Sam nie należę do wyrośniętych (170cm może nawet nie całe) ale spokojnie daję radę dostać nogami do ziemi może nie całą stopą ale akurat mnie to nie przeszkadza- kwestia przyzwyczajenia. Znajomy mojego wzrostu spuścił swoja R6 (2010) z przodu na lagach i z tyłu skręcając tylną sprężynę ale nie wiem jak się to zachowuje podczas jazdy. Jeśli go spotkam w weekend na "patelniach" to zapytam i na pewno opiszę.

Super, w takim razie będę czekać na opinię z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego bierzesz pod uwagę tylko ścigi?

 

Maru bo wbrew opinia sa to swietne motocykle do podrozy :D ja w tym roku zrobilam trase 1700 km w kasku i jestem mega zadowolona. Poza tym one maja cos w sobie taki pazur i daja dreszczyk emocji :) w miescie nie poskaczesz sobie swobodnie pomiedzy autkami chopperem lub duzym turystykiem a scigiem jest to mozliwe :D jak ci sie znudzi normalnie zawsze idzie przerobic w stunt psiaczka i sie bawic :) popatrz na Joonan Vatanen'a - chopaczek jest boooski a jego gsx-r bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej mogę udostępnić Ci przymiarkę do mojej Yamahy R6 z 2007r. Sprzęt obecnie stoi w dzielnicy Murcki, więc jak co to pisz.

Hej, bardzo dziękuję, ale jak już pisałam wcześniej, zdążyłam się już przymierzyć do Yamahy. Ale miło mi, że zaproponowałeś pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R6 od 2006 ma siodło na wysokości 850mm. Sam nie należę do wyrośniętych (170cm może nawet nie całe) ale spokojnie daję radę dostać nogami do ziemi może nie całą stopą ale akurat mnie to nie przeszkadza- kwestia przyzwyczajenia. Znajomy mojego wzrostu spuścił swoja R6 (2010) z przodu na lagach i z tyłu skręcając tylną sprężynę ale nie wiem jak się to zachowuje podczas jazdy. Jeśli go spotkam w weekend na "patelniach" to zapytam i na pewno opiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile cm znajomy opscil na lagach ? :D jedyne co mozesz zrobic to zamowic specialne nizsze siedzenie, tak ma znajoma w fazerce. sam smigam na r6 i jest za mala dla mnie (191cm wzrostu) a jest najmniejsza z tych co dosiadalem.

Powodzenia!

Nie wiem ile spuścił bo nie wchodziłem w szczegóły. wiem że są specjalne zestawy do opuszczania moto, też mu tak powiedziałem, na to odpowiedział ze spuścił "troche" lagi w półkach i skręcił tylną sprężynę... Co do siedzenia w r6 nie słyszałem zeby byly jakies akcesoryjne. Seryjne siodło i tak jużś jest mega cienkie. Sam sie przymierzam do R6 ale nie starszej niż 2008 lecz nie zamierzam kombinować przy zawieszeniu. Na seryjnym ustawieniu dostaję do ziemi więc nie widzę potrzeby opuszczania. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

 

Były nakedy, czas na zmiany, pojawiła się koncepcja na ścigi.

 

Bardzo Ci dziękuję, za propozycję, jednak udało mi się już przysiąść właśnie do takiej R6. Wygodna pozycja, dosięgam nogami do ziemi z tym, że przymierzałam się w trampkach, więc w butach motocyklowych będzie jeszcze z 1 cm ekstra ;)

 

Super, w takim razie będę czekać na opinię z autopsji.

 

Dziękuję za odpowiedzi.

 

Były nakedy, czas na zmiany, pojawiła się koncepcja na ścigi.

 

Bardzo Ci dziękuję, za propozycję, jednak udało mi się już przysiąść właśnie do takiej R6. Wygodna pozycja, dosięgam nogami do ziemi z tym, że przymierzałam się w trampkach, więc w butach motocyklowych będzie jeszcze z 1 cm ekstra ;)

 

Super, w takim razie będę czekać na opinię z autopsji.

Hej. Właśnie wróciłem z Obidowej;) Jak obiecałem wypytałem znajomego o temat tego obniżenia R6 domowym sposobem. Przód spuścił na pułkach 2 cm tylną sprężynę skręcił. W jeździe (z jego sprawozdania) Tył sztywny, twardy z przodem ok tylko podobno shimmy łatwiej teraz łapie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zwracam honor. Tak czy inaczej te skutki uboczne mogą być naprawdę uciążliwe w mniejszym czy większym stopniu. Warto się w tym momencie zastanowić czy bawić się w ogóle w jakiekolwiek obniżanie a nie kupić wyższych butów... :P

Albo zakupić model R6 z poprzedniej generacji. Jest niższy i o wiele wygodniejszy, tyle że to nie jest już ten piękny wygląd co obecna generacja;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualna linia R6 / R1 jest moim zdaniem bliska perfekcji w kwestii wyglądu, ale to oczywiście rzecz gustu ;) Wszystko wyjdzie w praniu. To pewnie będzie też sprawa wyczucia nowego sprzętu i przyzwyczajenia się. Co nie zmienia faktu, że trzeba wybrać model z rozwagą.

Obecna generacja R6 prowadzi się bajkowo. Miałem okazję nią pojeździć;) Rozważałem zakup nowej CBR 600rr ale jednak pozostanę wierny Yamasze z prostego powodu- zakochałem się;) Uważaj na modele 06 i 07 podobno silniki z tych roczników miały jakaś fabryczna usterkę (coś z korbami). od 2008 Yamaha poprawiła silnik i z tego co mówił mój znajomy mechanik, który zęby na Yamahach zjadł owe usterki już nie występowały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.