Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Problem naprawa


CegLa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam skuter ventus modo 1 4t z 2007r i mam kilka problemow. Skuter stal ok 3 lat bez odpalania i innych rzeczy.
Mam problem ze skuter wolno przyspiesza i jego predkosc tez jest slaba. Po normalnej drodze prostej nie jedzie wiecej niz 30-40 ale z gorki jedzie normalnie tak kolo 70 ale potem zas zwalnia do 30-40. A jak postawie go na stopce i jak dam ful gaz to zbytnio szybko sie kolo nie kreci czyli nie ma takich obrotow mocy. Moze rolki poszly?? Jeszcze mam tak czasami ze nie chce odpalic i musze w bak dmuchnac i pozniej odpala. Moze pompka poszla?Posiadam 1 oryginalny gaznik i mam jeszcze jeden od kolegi. I jak z kolega wyczyscilem ten jego gaznik i zamontowalem to jest problem ze same obroty sie zwiekszaja i spadaja albo pracuje na wysokich obrotach juz nie wiem co tam bylo dokladnie ale te 2 sytuacje mialem a regulacja obrotow ta sruba nic nie daje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam wchodzi na obroty to jest nieszczelność i ciagnie lewe poaietrze.

 

Skuter jakiej pojemnosci ?? 50-ka ??

 Blokady zdjete??

 

jak nie wchodzi na pełne obroty i nie che zapalic to poprostu paliwa nie dostaje gdzieś przewod zagiety albo zasyfiony, gaznik rowniez nie bedzie czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyda Ci sie,
Wyczyśc ładnie wszystkie dysze plus sprawdź czy odkrecajac gaz pompka przyspieszacza podaje paliwo przez dysze do gardzieli.
Zawory ustawiane były wogóle? Nastepnie ustaw gaźnik bokiem i kołysajac go lekko góra dół, zobacz jak otwiera sie i zamyka pływak,
czy jego dolna krawedź w momencie zamkniecia jest równoległa z połowica gaźnika(komory pływakowej.)
Jezeli jest równoległa to masz dobry poziom paliwa, jezeli schodzi za głeboko lub za nisko to  bedzie go zalewac lub za mało paliwa.
Potem ustaw sobie śrubke od obrotów tak zeby na stopce lekko kreciło sie koło podczas pracy silnika ,
i sruba regulacji dawki od pozycji wyjściowej 1 obr, delikastnie wykrecaj do momentu  
w którym silnik sam wchodzi na wyzsz eobroty, wg mnie wartośc nie powinna przekroczyć 1,75 obr (wykrecenia)
po tym zabiegu obniz obroty do momentu  wktórym koło przestaje sie krecic i sprawdź osiągi.

Po tej zabawie skuter bez blokad osiąga 55-60km/h w zaleznosci od stanu silnika i jego dotarcia.

 

Zmierz kompresje i nie zapomnij o oleju silnikowym, bo jego niski poziom w tych silnikach (139QMB) powoduje spadek kompresji.

P.s. sprawdź czy membrana dźwiga sie całkowicie do góry, jezeli nie usuń z pokrywy membrany cypel ograniczający wysokośc.

514-blokada-gaznika-139qmb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.