Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

regeneracja, prostowanie tarczy


stempas

Rekomendowane odpowiedzi

Nie opłaca Ci sie? Żebys potem Ty nie był "lekko skrzywiony" .

Kto Ci naopowiadał głupot o prostowaniu? Tarcza nawet jak Ci ktos wyprostuje to przy pierwszym hamowaniu i obciązeniu termicznym wróci do swej krzywizny!!
Kupuj tarcze bez 2ch zdań na tym sie nie oszczędza. TarcZ sie nie prostuje!

P.s. zrób sobie z tej tarczy zegarek na ściane i szanuj zdrowie i bezpieczeństwo własne
168740_187456374617605_149901111706465_5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest bardzo lekko skrzywiona to nie wiem czy nie mozna tej setnej czesci milimetra utoczyć, ale szczerze mowiac wydaje mi sie ze gra nie jest warta świeczki, od biedy mozesz kupić jakaś uzywana tarcze (pewnie wyjdzie taniej niz toczenie), z tym ze tez nie ma pewnosci czy bedzie prosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie na klamce, po prostu dojeżdżając do skrzyżowania naciskając ciągle taką samą siłą raz mocniej zahamuje raz słabiej. Czyli tam gdzie krzywiej to mocniej tam gdzie normalnie to słabiej. A przy większych prędkościach czuje wibracje podczas hamowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już koledzy piszą - tarcz się nie prostuje. Piszesz tarcze mają 4mm - a ile wynosi minimalna grubość tarczy TDM? - powinien być znacznik na wieńcu tarczy. Tarcze zużyte o grubości poniżej tego minimum będą miały o wiele większą tendencję do odkształcania się podczas pracy i obciążenia termicznego. Warto pomyśleć o zmianie. Tu chodzi przede wszystkim o Twoje własne bezpieczeństwo.

 

Według mnie to, że masz uczucie falowania przy nowych klockach - można się tego spodziewać. Po pierwsze klocki muszą się dotrzeć i dopasować do chropowatej, wyrobionej powierzchni tarczy. Trzeba trochę pojeździć, zanim się klocki hamulcowe "ułożą".

 

A po drugie przy zmianie klocków należało by odpylić zaciski i odtłuścić obie tarcze. 

 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcza się dosyć szybko obraca więc te zmiany mocy hamowania tez powinny być proporcjonalnie szybkie, a wibracje mogą rownie dobrze być od śle wyważonej felgi,

 

z drugiej strony mowisz ze sam uszkodziles tarczę, wiec zakladam ze wiesz co mowisz :) jezeli nie jest to jakos drastycznie wyczuwalne to ja bym poki co olał sprawę (ewentualnie wymienił tę tarczę), być moze ze jest to bardzo słaby efekt a Ty go wyczuwasz bo jesteś na to wyczulony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.