Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Honda Deauville dobry wybór?


goldi87

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszedł czas wymienić moto co prawda jeździłem na razie na 50 ccm przez pół roku na 110 ccm przez 1.5 roku, no i teraz przez kolejne pół na kursie na 125 ccm. W sumie przejechałem jakieś 12 000 km na 2oo. Przed zimą udało mi się jeszcze wksoczyć na suzuki intrudera 1800 ccm jak wyczytałem w internecie to było to 114 KM (frajda z jazdy była niezemska). Pojeździłem na dużym moto z 30 minut i w mojej ocenie, nie miałem problemów, aby radzić sobie z tego typu motocykle. Nie byłem przerażony jeździło się świetnie.

 

Teraz druga część opowieści, od zawsze podobała mi się honda Deauville ( goldwing tez). Myślę że na lato będę wstanie wydać te 8000 zł. No i tutaj pytanie do was czy to będzie dobry wybór? Może ktoś ma diabełka i doradzi co boli te motorki, a przedewszystkim czemu jest taki rozrzut cennowy, modeli z podobnych lat.

 

Mam okazje jeszcze kupić kawasaki Er5 też fajny motocykl, ale szukam moto do jazdy w trase dalekie i krótkie jak i do jazdy codziennej, jasne że er 5 też można zapakować i wyposażyć w kufry, no ale praktyczność posiadania przy sobie na codzien zgrabnego i zamykanego kufra coś w sobie ma.

 

W skrócie oczekuje od was porady jakie są koszty utrzymania takiego motocykla jak honda deauville, jakieś naprawy, serwis eksploatacyjny, mankamenty które występują w tym modelu?

 

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem ani jednego z tych motocykli na własność lecz miałem okazję przejechać się i Devilkiem i Er-5. 

 

Jedno i drugie mało pali. Zupełnie inaczej się na nich jeździ. Devil nie dość że jest dosyć ciężki to ma dosyć wysoko jeszcze ten ciężar osadzony, ale jeździ nim się bardzo przyjemnie, byłem zaskoczony że to tak fajnie skręca. Ochrona przed pędem powietrza ok (nie to co CBR XX ale miliard razy lepiej od er-5) nie jest to rakieta, nie wiem czy się mylę ale to jest chyba ten sam silnik co kiedyś w jakimś choperku był montowany i to czuć. Generalnie jako pomykadełko turystyczno-codzienne super sprawa.

 

Er-5 to golas. Ludzie chwalą te silniki (mi nie podobał się świszczącą gwizdająca pykający dźwięk wydobywający się z tłumika). Największym problemem w tym modelu jest rdza (bak, rama). Na trasę nie nadaje się za bardzo (nawet z szybką). Zabawna historia z Er-5 zdarzyła się kiedy znajomy poprosił żebym się tym moto przejechał bo wydawało mu się że ściąga i w ogóle jakoś tak telepie motocyklem. No to na koń, łycha i... kurde nic... Okazało się potem że z powodów było kilka: braku szybki, przy większych prędkościach niedoświadczony kolega nie składał się tylko jak żagiel twardo jechał wyprostowany.

 

Jak planujesz jeździć dalej w weekendy to bierz devilkę (sprawdź czy ktoś nie zakatował wału, czy moto jest proste i czy nie miało jakiejś przygody) bo generalnie moto chwalone.

 

Jak chcesz latać głównie po mieście i do okoła komina to bierz Er-5 (sprawdzaj to samo poza wałem bo Erka ma tradycyjnie łańcuch)

 

Są to moje opinie, nie jestem ekspertem i może poczekaj na opinie innych ludzi z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno będzie znaleźć motocykl który nie miał jakiejś przygody, zresztą szlif to nie taka straszna rzecz przynajmniej tak mi się wydaje, bo motocykl odrazu jeśli chodzi o deauville jest wyposażony w crashpady. Co do er5 nie wiedziałem że rdzewieje :D. Co do tego czy motocykl jest prosty to chyba wyczuje się odrazu podczas pierwszej jazdy czy nie ściąga na którąś stronę, zresztą nie mam zamiaru jechać sam po moto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadaj na http://www.hondantv.pl/forum/ i zadawaj pytań do woli . Nie znany jest przypadek wykończenia wału. Czy to Deauvillem czy ER5 zajedziesz w te same miejsca tylko

Dla ciekawostki, podam picase użytkownika Hondy NTV (Deauville bez plastików), który wraz z kumplem na ER5 przemierzali Amerykę.

 

https://picasaweb.google.com/110087535148997557022/MotoAmerykaAktI

 

https://picasaweb.google.com/110087535148997557022/MotoAmerykaAktII?authuser=0&feat=directlink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem Deauville 650 z szerokimi kuframi.

Minusy

- kufry żle się pakuje, nie są odpinane.

-  Znam dwa przypadki (jeden u mnie) zawieszania sie pompki paliwa

- hamulce nie powalają

- cięzko postawić na centralce

 

Wszystkie te słabostki sa wyeliminowane w nowej 700cc ale za 8 tysi nie dostaniesz

 

Ja osobiście polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kufrów zawsze można wstawić małe torby względnie reklamówki :D

Co do pompy paliwa to już temat znam, zarejestrowałem się na NTV forum, byłem na spotakniu i mam obczaskane.

Co do hamulców pierwszy raz słysze o tym.

Co do stawiania na centralną hmm na kursie uczyli, było też wspomniane, że jak się umie to każdy moto się stawia lekko.

 

W zasadzie to już decyzje podjąłem nawet sztuke znalazłem czekam tylko na tę wiosnę, aby jechać po nią i obejrzeć moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.