Skocz do zawartości
jetboy

kawasaki Z750 -opinie,porady

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym poznać opinie na temat Kawki Z750 w dwóch różnych budach,bo jeszcze nie wiem jaką zakupię.Interesują mnie roczniki 2004-2010.Proszę użytkowników o kilka sugestii,spostrzeżeń,rad odnośnie zakupu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Posiadam nową maszynkie od tegpo roku, poprzednio uzywałem Hondę CBF 500, opisze róznicę i spostrzeżenia:

pozycja siedzenia - początkowo bardzo twarde siedzenie z czasem jednak poddało się i obecnie nie odczuwał różnicy w stosunku do Hondy, sama pozycja równiez bez uwag

silnik- do 5 tys. obrotów silnik się męczy, powyżej 7 tys. bardzo wysoka kultura pracy i dobre przyspieszenie,nawet trudno porównać do Hondy. Motor nie nadaje się do wolnej jazdy tu zdecydowanie lepiej wypada Honda, przy wolnych prędkościach dochodzi nawet do podniesienia się temperetury cieczy w chłodnicy

skrzynia biegów- właściwie wystarczą dwa biegi ( prędkość max na jedynce 110, na dwójce 150 - bez osiągania czerwonego pola na obrotomierzu) bieg trzeci ewentualnie jako nadbieg ( prędkość max 180), precyzja pracy zdecydowanie lepsza niż w Hondzie

zachowanie na zakręcie- sztywnośc i stabilność na zakrętach jest zdecydowanie lepsza niż w Hondzie,

drobiazgi-widoczność w lusterkach jest gorsza niz w Hondzie, brakuje wskaźnika biegu choć ostatnio mniej używam biegów pow trójki,

hamulce- staram się nie sprawdzać ich granicznych mozliwość dlatego nie mam zdania w tej sprawie

podsumowanie- nie jestem zawodowcem, jak dla mnie to mozliwość, osiagi maszynki sa tak wysokie, że zanim je wykorzystam to minie pewnie jeszcze ze dwa sezony, Ograniczeniem możliwości są równiez oczywiscie nasze drogi.

Pozdrawiam sympatyków KAWA

Andrzej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wow,no to pięknie,z tymi biegami,to mnie nieźle zaskoczyłeś,ja w mojej XJ900 wrzucałem 5 bieg przy 70km/h,ale wiadomo-inna specyfika tych motocykli.Bardzo dziękuję z odpowiedź.Jak mógłbyś mi przybliżyć kwestię apetytu Twojego moto na paliwko. Masz wersję z ABS-em?Jak to się sprawuje?I jeszcze takie osobiste pytanie,hehe,jak mogę wiedzieć ile masz wzrostu,bo ja mam 189,ale za to chudy ze mnie zwierz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

trochę ogranicza mnie budżet rzędu 15000,mam całą zimę na szukanie,a może coś innego fajnego ktoś na forum będzie chciał sprzedać,choć zeta mi najbardziej podchodzi:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wow,no to pięknie,z tymi biegami,to mnie nieźle zaskoczyłeś,ja w mojej XJ900 wrzucałem 5 bieg przy 70km/h,ale wiadomo-inna specyfika tych motocykli.Bardzo dziękuję z odpowiedź.Jak mógłbyś mi przybliżyć kwestię apetytu Twojego moto na paliwko. Masz wersję z ABS-em?Jak to się sprawuje?I jeszcze takie osobiste pytanie,hehe,jak mogę wiedzieć ile masz wzrostu,bo ja mam 189,ale za to chudy ze mnie zwierz.

Mój wzrost to 182 cm, zużycie paliwa około 6 litrów bez dokładnego pomiaru, mam wersję bez ABS,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witka,mam pytanie dotyczące rur wylotowych od kolektora w zetce.Otóż zwróćcie uwagę na aukcje poniżej.Pierwsza zetka ma licznikowo ponad 18000 km przebiegu i rury są ładne,srebrne,błyszczące http://otomoto.pl/kawasaki-z-750-duzy-wybor-M3477408.html ,na pozostałych aukcjach te modele nawet z niższym przebiegiem (licznikowo) mają owe rury powypalane ,np.ta sztuka z Tychów http://allegro.pl/kawasaki-z-750-2007-rok-slask-od-osoby-prywatnej-i2880593055.html Pytanie brzmi,czy ta pierwsza ma autentyczny przebieg i rurki są ładne,czy po prostu była strzelona w ryja i są wymienione? Jeszcze jedno:Co sądzicie o zakupie takiego moto,w którym należy pomalować elementy widoczne na zdjęciach i ile trzeba w to włożyć,żeby wyglądało fabrycznie :)http://otomoto.pl/kawasaki-z-750-2009r-M3441812.html Zajrzyjcie i pomóżcie proszę,bo mnie już głowa od allegro boli,hehe.

 

PS:Dodam,że sprzedałem swoją XJ900 z przebiegiem 63000,który był na 100% autentyczny,bo zakupiłem od Austriaka,który kiedyś latał na tym moto,a potem stało w szopie kilka lat i tam te rury były jak lustro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... dziwna sprawa. Wszystkie foty używanych Zetek pokazują kolektor już zmatowiony. Należałoby sądzić, że są zrobione z takiej a nie innej stali i się przebarwiają. Wprawdzie jeżdżę Suzuki ale ma w tej chwili zbliżony przebieg (pod 20 tys km) i ma matowe rurki. Zresztą były już takie gdy go kupowałem z przebiegiem 6 tys km. Nie podoba mi się ten dziwnie wykrzywiony titek, powinien być skierowany centralnie do przodu a nie w bok. Ale najbardziej mnie zastanawia srebrna rama. Nie umiem znaleźć innego Zeta z 2008 ze srebrną ramą, wszystkie są czarne. To wszystko mnie skłania ku wnioskowi, że to składak.

Jeżeli plastiki są tylko porysowane a nie popękane to koszty nie są duże. Trudno mi to wycenić bo nie jestem lakiernikiem ale takie przytarcie osłony chłodnicy jak ma sztuka z Tychów nie powinno kosztować więcej niż 150-200 zł. Dobrze zrobione jest nie do odróżnienia od oryginału. Musisz w takich przypadkach dobrze się przyjżeć czy nie są pourywane haczyki do mocowania plastików do ramy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem dlaczego,ale w jednych lagi były srebrne w innych czarne,a jeśli chodzi o malowanie,to chodziło mi o białego,bo czarny,to tam pikuś z tą przetartą osłoną.Ktoś ma może namiar na jakiś katalog z wersjami kolorystycznymi w danych rocznikach?

Ujek!Ale ja w żadnym z nich nie widzę srebrnej ramy,o którego Ci chodzi (nie denerwuj się,jestem niedoświadczony jeśli chodzi o rozpoznawanie moto:) ).W sumie na zdjęciach 3 różne wersje:czarny silnik i wypełnienie,pół srebrnego silnika i wypełnienie,oraz samo wypełnienie srebrne...Pomóżcie:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

srebrna rama jest w tym czarnym z Działoszyna (na tym białym zresztą też ale on jest z 2009 a tu już można spotkać srebrne ramy). Chodzi mi o fragment konstrukcji do którego przymontowane są podnóżki kierowcy i wahacz. A dodatkowo w tym czarnym z Działoszyna dopiero teraz zauważyłem że blok silnika jest czarny a osłona cylindrów i pokrywa zaworów (to chyba jest osłona choć może i już odlew silnika) są srebrne. Bardzo podejrzane!

Rysy na tym białym w sumie na pierwszy rzut oka też nie są straszne; dwie/trzy stówki powinny wystarczyć. No chyba że to jakiś perłowy kolor to może być drożej. Moto leżało do góry nogami, ścięło mu lusterka, siedzenie (ma akcesoryjne) i poharatało zadupek. Trzeba zdjąć zic i sprawdzić czy się coś nie pourywało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No ten z Działoszyna aż za bardzo idealny mi się wydaje,a te wersje kolorystyczne przy silniku też są różne dlatego warto byłoby wiedzieć który rocznik w jakiej wersji wychodził,chyba,że da się to wybadać po Vin-ie.Biały mi się bardzo podoba,ale teraz mnie uświadomiłeś, że nie ma lusterek,hehe,ale mimo to,myślę,że w dalszym ciągu są to uszkodzenia kosmetyczne i można by go doprowadzić do ładnego stanu.Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź i czekam na więcej komentów dotyczących tych moto(szczególnie czarnego z Działoszyna)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

kiedyś łatwo można było obadać wersje kolorystyczne na stronce http://www.bikepics.com/ bo były foty katalogowe. Ale w tej chwili jest tam masa fotek prywatnych i ciężko namierzyć.Aczkolwiek nadal jest podział naroczniki. Jeżeli ktoś znajdzie lepsze źródło niech wrzuca linka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję zrobić rundkę Z750s z bodajże 2004 roku. Prowadzi się to jak rower, wygodne, ładnie brzmi, biegi lekko wchodzą. Moto generalnie bardzo fajne ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Żółwik ja chce sprzedać swoją Zetę, ale mam ją z 2005 roku jeśli taki rocznik Cię interesuje to mogę podesłać Ci zdjęcia i jakiś opis, bo jeszcze jej nigdzie nie wystawiłem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kiedys mialem wlasnie taka Kawke z 2006 roku. Modele z 2007 sa nieco slabsze, maja zdaje sie 105 KM. Ogolnie motor byl dobry, prowadzil sie calkiem fajnie. Zakrety w zaleznosci od marki opon tez mozna bylo zbierac na kancie. Dosyc wygodny.......nawet dla pasazera. W moim zamontowalem owiewke (Puig) Moge polecic, duzo daje przy jezdzie na autostradzie. Przez ten maly kawalek plastiku osiaglem szybkosc maksymalna 262 km/h. Zmienilem tez wydech z oginalnego na Hurric i zalozylem K&N Filtr powietrza. Motor mial fajny basowy klang.

Co do tej Kawy na Otomoto to wydaje mi sie ze wlasciciel po prostu dal wypolerowac kolektor. Felgi tez sa srebrne.......wypolerowane. Orginalnie zawsze sa czarne a kolektor fabrycznie jest w kolorze khaki. Musialbys popatrzec jak wyglada kolektor przy samym cylindrze. Przy mocnym hajcowaniu rury zmieniaja kolor na niebieski.

Ogolnie to Z750 moge polecic!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No już się nakręciłem na ten model (ewentualnie FZ1-obserwuję też gsxr-y)i na pewno od 2007 (także Ricoo dzięki,ale szukam tego w nowszej budzie).Miałem okazję jechać na takim kawałek,bo byłem na jeździe próbnej,ale ten okazał się być szrotem,z resztą nadal wisi na allegro( aukcję wrzuciłem do odpowiedniego działu naszego forum),faktycznie jeździ się jak na rowerze w porównaniu do xj900,która była konkretną lochą.Pozycja pasażera średnio mnie interesuje,bo im niewygodniej,tym lepiej,nie będę miał nikogo na plecach,haha.Co do felg,to nie wiedziałem,że tylko w czarnym kolorze wychodziły,a stronę podaną przez kolegę wyżej uważnie przejrzę,także dziękuję i nadal czekam na Wasze porady.Pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tako gupio szychta. Czsami mom "dwunastka" od 8-20 a czasami nocka 20-8. Spać nie moga dosłownie. Jako inżynier do spraw wsparcia technicznego robia więc cało noc na nogach. Samo radość. :ph34r: Człowiek widmo :P:P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Żółw, rurami z kolektora nie bardzo jest się co sugerować, gdyż jak kto dba tak ma. Jak kupiłem sprzęta to za cel wziąłem sobie wypolerowanie tych że właśnie rurek. Po kilku godzinach pracy świeciły się jak psu jajca, po czym po kilkuset kilometrach zaczynały już szarzeć, fakt że wystarczyło później tylko troszkę popracować i znowu się świeciło, ale z czasem olałem sprawe bo za dużo z tym jebania było.

Podsumowując, kup wypoleruj i też będziesz miał jak nówka.

a tutaj jeszcze artykuł o sprzecichu:

http://www.scigacz.pl/Kawasaki,Z800,skazany,na,sukces,19674.html

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mroczny raczej gixa nie kupię,chyba,że naprawdę trafi się okazja,czy coś mi do łba strzeli.Na 98% jestem za zetką.Co do kolektorów to w mojej Wisience błyszczały z przebiegiem 63000,a przejechałem je od czasu do czasu ścierą i tyle z mojego dbania dlatego mnie zastanawia czemu to tak wygląda w tych motórach i mam trcohę obawę co do tego z Działoszyna,że są po prostu wymienione po bitce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zecior kupiony.Już nie mogę się doczekać śmigania na nim.Pytanie jeszcze mam do Was Panowie,jaki mam olej do niego wlewać,podobno moto ma jeszcze fabryczny,stało przez rok czasu i ma najechane trochę ponad 4000.Tutaj fotka sprzęta http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec1350050a3a4e3.html

Mroczny nic nie bój,polatamy razem i skoczymy na wrzos na soczek,hehe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×