Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Aprilia RSV 1000 Mille


sabek_d

Rekomendowane odpowiedzi

To oczywiście niewykluczone. Autora spytać nie można, ale:

1) wady są dość detalicznie opisane, także przyczyny i sposoby ich wyeliminowania (zmiana mocowań silnika)

2) obiegowa opinia nie bierze się z mitów. Autorytetu tej miary też nie buduje się na powtarzaniu legend, czy jednostkowych przypadków.

Możliwy jest np. wariant trzeci. Sporo wadliwych egzemplarzy opisane awarie zdążyły wyeliminować z rynku. To co jeździ to po prostu dobre lub zadbane egzemplarze.

Tak czy inaczej z zainteresowaniem przeczytałem ten artykuł. Zakup mojego kolejnego motocykla z pewnością poprzedzą oględziny zaufanego mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej skłaniam się ku wariantowi nr 3, ale mimo wszystko heblem bym nie nazwał tego sprzętu ;)

Np. w przypadku Caponorda(praktycznie identyczny silnik)nie zdarzały się takie przypadki, ale faktem jest że pierwsze serie weszły na rynek bodajże w 2001 roku, więc może to już silniki pozbawione wad wymienionych w artykule.

Jak już wspomniałem wcześniej te silniki są jednymi z trwalszych jednostek napędowych, Największą bolączką jest osprzęt elektryczno-elektroniczny. Nie wiem jak Mille, ale Capo obsługiwane jest osprzętem Sagem'a i to jest dosyć poważne nieporozumienie. Na szczęście, łatwe do opanowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby ten silnik był taki wytrzymały bo dostępność ich jest zerowa.Dodatkowo allegro-dział silnik i osprzęt cała jedna strona pierdół .A co jak to łożysko rzeczywiście wybije ramę? Motocykl jest piękny i oby nic w nim nie padło bo wtedy wyrazy współczucia dla właściciela.To jest sport i np 2005 rok oznacza że 11 sezonów w dupe dostawał.

Jakieś 20 lat temu wyszedł pierwszy polski katalog motocykli.Kto był redaktorem ?Kwas.

Tak z ciekawości ile kosztuje w mille wymiana rozrządu części z robocizną?

To jest ten silniczek? :)  Aprilia-RSV4-Factory_3.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrzad? heh... dyskusja trochę wybiegła , ale chetnie wrzuce swoje 3 grosze. Miałem chwile czasu na ,,obmacanie,, wybranki dogłębnie i moge stwierdziec, że sam łańcuch jest nie do zabicia, przynajmniej do przebiegu 150-170 tysi,napinacze i ślizgi to inna bajka ,ale też bez walki nie polegną.  Samymi magistraalami olejowymi i panewkami sie poprostu nie interesowałem -do spuszczenia oleju, okazalo sie ze opilki są magnetyczne i poprostu wypierdala sie sprzegilko rozrusznika(tez nie tanie). Jeżeli chodzi o samą kulture pracy to juz przywyklem - chodzi jak rozjebana sieczkarnia z kilogrmem gwozdzi, sprzegło zostawia wiele do życzenia, tylnego hamulca nie ma, a elektownia wymaga głębszych przemyślen i poprostu przeprojektowania bo sie pierdoli na potęge.Motocykl sam w sobie genialnie sie prowadzi, hamowanie silnikiem rekompensuje brak tylnego hamulca, zawieszenie jest w pełni regulowane i równiez jest pancerne. Wygląd wyglądem, każdy ma swoj gust. Miałem sporo japonczykow i dopiero na tym motocyklu poczułem co to znaczy precyzyjne cięcie ;) Prowadzzi sie naprawde rewelacyjnie, moment jest dostepny od samego dołu( czasami sie zapominam i odwijam przy 3 tys , co skutkuje trzeęsieniem ,,ziemi,,- plomby wyppadają .Napęd leci w mgnieniu oka u boku opon... To inna bajka jak japonce. Kupuując kierowałem sie tym, że ,,sam zrobie,, dostep do czesci jest wiec czemi nie? Temu , że powinienem tak naprawde miec drugi motocykl do jazdy chcąc kożystać z walorów leciwej aprilki . No ale nie poddaje sie, dzisiaj zwalczyłem kolejny problem na liście i pomalutku zblizamy się do początku sezonu- jak przebiegnie?Mysle ze przygtowałem moto jak się nalezy, ale głowy nie daje ,że nie bede musiał kupic czegosc na ,, zastepczaka,,. Moze moje to poprotu ruina ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nfs napisał:

Oby ten silnik był taki wytrzymały bo dostępność ich jest zerowa.Dodatkowo allegro-dział silnik i osprzęt cała jedna strona pierdół .A co jak to łożysko rzeczywiście wybije ramę? Motocykl jest piękny i oby nic w nim nie padło bo wtedy wyrazy współczucia dla właściciela.To jest sport i np 2005 rok oznacza że 11 sezonów w dupe dostawał.

Jakieś 20 lat temu wyszedł pierwszy polski katalog motocykli.Kto był redaktorem ?Kwas.

Tak z ciekawości ile kosztuje w mille wymiana rozrządu części z robocizną?

To jest ten silniczek? :)  Aprilia-RSV4-Factory_3.jpg

 

To nie jest r990, to serduszko z RSV4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W R990 "sprawdzenie" łańcuchów wymagane jest przy przebiegu 120tkm. Nie wiem jaki jest koszt, kiedyś pytałem w serwisie aprilli tak z ciekawości, ale nie były to kwoty jakoś mocno odbiegające od cen robocizny w konkurencyjnych v-kach.

2 godziny temu, nfs napisał:

A co jak to łożysko rzeczywiście wybije ramę?

Żyjemy w 21 wieku, chcemy kolonizować Marsa, więc naprawa ramy przez profesjonalną firmę to pikuś, a jest takich kilka w Polsce, więc nie wiem o co chodzi :D

Tutaj masz przykład jak można odtworzyć główkę ramy w Etv1000 Caponord.

http://motogarage.com.pl/pl/realizacje/aprilia-caponord-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Oszaleje.... udało mi się uporać z ładowaniem(stator+regulator napiecia), zrobilem sprzegielko rozrusznika do porządku, tarczki, przekladki i sprężynki  sprzęgła, olej filtry... I kolejne przygody po rowno 600km... Padł przekaźnik rozrusznika, na wahaczu pojawił sie spory luz no i... moto przerywa ....:( Nie ma reguły czy mocno rozgrzane czy zimne, czy jade po prostej czy po  dziurach podczas mocniejszego przyspieszania(nie zależnie na którym biegu) wypada zapłon, obrotomierz spada do 0 i nastepuje dopalenie mieszanki w wydechu(strzał). Przepatrzylem kill switch, zmostkowalem czujnik stopki,czujnik wywrotki, sprawdzilem czy sterownik nie pływa i brakuje mi juz pomysłów.. Macie jakieś opcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w "majlu" będzie tak samo, ale przekaźnik rozrusznika powinien pasować od Virago 535. Wypadanie zapłonów, to może być wina cewek. Duże prawdopodobieństwo, że z Renault podejdą o ile masz osprzęt Sagema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki ok,okzalo sie ze IAT dał ciała, dzisiaj wyskoczylo EFI i dotarlem o co kaman... przekaźniik swoja drogą- z yamahy zaloze, na ta chwile srubokręt. najgorsze jest to ze chyba nowy akumultor daje dupska...nładowanie w normie po modach a rano było pchanie.... oszaleje. załozyłem youhse 14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Coś ci kradnie prąd...

 

Przegrzeb instalację.

 

Dodatkowe gniazdko, może regulator nie odłącza, stacyjka? Jakieś lekkie zwarcie? Podłącz amperomierz szeregowo i zobacz na zgaszonym ile prądu bierze.

Powinno to być max kilka mA. Najczęściej do pracy zegara w liczniku.

 

 

Żużu '77, Cieszyn, R12RT '05

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
3 godziny temu, TURBO1000 napisał:

Ty też dorosłes do prawdziwych motocykli??

Ciężko stwierdzić. Włoskie motocykle bardzo grają na moich uczuciach. Byłem bardzo zadowolony z Caponorda, ale wiem, że moi koledzy borykali się z wieloma fochami tych motocykli. 

Zapewne te obecne są lepsze, doskonalsze,ale nie są wolne od jakichś niedociągnięć, tak samo jak maszyny innych producentów ;)

Miałem kupić austriaka, ale coś mnie pchnęło ku chomdzie i nie ukrywam, że nie jestem zadowolony z tego wyboru :)

Jednak miałem posłuchać głosu serca, zamiast kierować się rozsądkiem. 

Jak tylko uda mi się sprzedać ten japoński odkurzacz, to będę myślał czy Austriak czy Włoch ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam koledzy o błagam o pomoc. Zakupiłem aprilie tuono 1000 2006r zrobiłem może 1tys kilometrów . Lądowanie zanikło . Okazało się ze regulator uszkodzony i jedna z faz statora uszkodzona. Stator nowy (nie przewijany) regulator nowy za prawie 500zl . Było dobrze do pierwszej przejażdżki . Gdy tylko mocniej zagrzeje się regulator , zanika napięcie. Ze statora oporności wychodzą ok. Przypominam ze regulator ma za sobą 50km . Słyszałem ze zakładali regulatory od hołd winga co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.