Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Aprilia RSV 1000 Mille


sabek_d

Rekomendowane odpowiedzi

Ciężka sprawa. Lokalnych na Apriliach widuję mało.

Generalnie sprzęt wart grzechu, na Rotaxie się nie zawiedziesz,zawiechy również solidne i trwałe.

Jak każda włoszczyzna może mieć swoje kaprysy, chociaż ja nie narzekam ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Nabijam posty, a zapomniałem napisać co mnie głównie interesuje ,,,,

 

Zapomniałem zapytać jak z serwisami u nas na śląsku ? jakiś polecany dla Aprili ?? , któryś ma możliwość podłączenia kompa do diagnostyki i ew odczytów błędów ? Wicher możesz coś polecić, ew czego unikać ?

 

Wiem, że ważne to dobry olej, często zmieniane płyny DOT 5.1 oraz ogólna dbałość o elektrykę, a po za tym mechaniczne elementy chyba trwałe ...

 

Jak tam z wibracjami V-ki oraz ochroną przed wiatrem ? ? Wcześniej jeździłem rzędówką i nie mam za dużego porównania ...

 

Przesiadka z rzędowej benzynki na "diesel" V-ka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabijam posty, a zapomniałem napisać co mnie głównie interesuje ,,,,

 

Zapomniałem zapytać jak z serwisami u nas na śląsku ? jakiś polecany dla Aprili ?? , któryś ma możliwość podłączenia kompa do diagnostyki i ew odczytów błędów ? Wicher możesz coś polecić, ew czego unikać ?

 

Wiem, że ważne to dobry olej, często zmieniane płyny DOT 5.1 oraz ogólna dbałość o elektrykę, a po za tym mechaniczne elementy chyba trwałe ...

 

Jak tam z wibracjami V-ki oraz ochroną przed wiatrem ? ? Wcześniej jeździłem rzędówką i nie mam za dużego porównania ...

 

Przesiadka z rzędowej benzynki na "diesel" V-ka :)

Jeżeli chodzi o serwis Aprilii na śląsku, to przyznam szczerze, że nie wiem gdzie obsłużą dobrze tą markę.

Większość znanych serwisów na śląsku nawet nie chciała wyregulować luzów zaworowych. O synchronizacji przepustnic, czy podłączeniu pod kompa nie było mowy.

Skorzystałem z usług Krakowskiego serwisu Bravados.

Mechanicy tam pracujący, to maniacy włoszczyzny i nie miałem żadnych uwag, co do pracy jaką wykonali.

Motocykl odżył i wstąpił w niego nowy duch :)Ceny również bardzo atrakcyjne(rabat forumowy).

Nie wiem jak teraz tam sytuacja wygląda, bo mieli jakieś rewolucje.

Wiem, że mechanik(Łukasz), który robił mojego Capo otworzył swój warsztat.

Firma nazywa się Mottech(www.piaggio.cba.pl) i z tego co słyszałem ma kompa do diagnostyki włoszczyzny. W Bravadosie korzystali z Axona.

Na forum aprilii skontaktuj się z użytkownikiem Whiplash. O ile dobrze pamiętam śmiga RSV-ką i dosyć sporo przy nich dłubie, więc pewnie ci pomoże lub doradzi.

 

Co do odczytów kodów błędów, to w ETV 1000 robiłem to sam. W starszych RSV chyba też. Trzeba zewrzeć dwa piny w złączu diagnostycznym i kody błędów wywala z automatu na wyświetlaczu - tutaj przyda się lektura forum aprilii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli chodzi o serwis Aprilii na śląsku, to przyznam szczerze, że nie wiem gdzie obsłużą dobrze tą markę.

Większość znanych serwisów na śląsku nawet nie chciała wyregulować luzów zaworowych. O synchronizacji przepustnic, czy podłączeniu pod kompa nie było mowy.

Skorzystałem z usług Krakowskiego serwisu Bravados.

Mechanicy tam pracujący, to maniacy włoszczyzny i nie miałem żadnych uwag, co do pracy jaką wykonali.

Motocykl odżył i wstąpił w niego nowy duch :)Ceny również bardzo atrakcyjne(rabat forumowy).

Nie wiem jak teraz tam sytuacja wygląda, bo mieli jakieś rewolucje.

Wiem, że mechanik(Łukasz), który robił mojego Capo otworzył swój warsztat.

Firma nazywa się Mottech(www.piaggio.cba.pl) i z tego co słyszałem ma kompa do diagnostyki włoszczyzny. W Bravadosie korzystali z Axona.

Na forum aprilii skontaktuj się z użytkownikiem Whiplash. O ile dobrze pamiętam śmiga RSV-ką i dosyć sporo przy nich dłubie, więc pewnie ci pomoże lub doradzi.

 

Co do odczytów kodów błędów, to w ETV 1000 robiłem to sam. W starszych RSV chyba też. Trzeba zewrzeć dwa piny w złączu diagnostycznym i kody błędów wywala z automatu na wyświetlaczu - tutaj przyda się lektura forum aprilii.

No to włoszczyzna zagościła i u mnie, koniec z seryjnymi japońskimi przecinakami :)

 

Tuno, czeka na nowe płyny a do Krakowa się przejadę w sezonie na oględziny.

 

Co do forum aprilis to faktycznie sporo wiadomości i jak piszesz Wishplash się udziela więc pewno chłopak nie raz rozkręcił swój sprzęt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

No to włoszczyzna zagościła i u mnie, koniec z seryjnymi japońskimi przecinakami :)

 

Tuno, czeka na nowe płyny a do Krakowa się przejadę w sezonie na oględziny.

 

Co do forum aprilis to faktycznie sporo wiadomości i jak piszesz Wishplash się udziela więc pewno chłopak nie raz rozkręcił swój sprzęt

Hhe

ja mam swoja juz 3 lata rsv mille z 2000 roku , forum aprili przydatne ,jest duzo wiadomosci i goscie wiedzą co pisza ,sam tam jestem:>

do sprawdzenia błędów nie potrzbujesz kompa :P

masz go w moto a wtyczka w zadupku którą trzeba połączyc :>

http://www.apriliaforum.org/

sprzet niezawodny i kopliwy ja amam wersje 118 koni ale masakra jest:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Dnia 2.07.2012 o 15:28, Wicher napisał:

Ciężka sprawa. Lokalnych na Apriliach widuję mało.

Generalnie sprzęt wart grzechu, na Rotaxie się nie zawiedziesz,zawiechy również solidne i trwałe.

Jak każda włoszczyzna może mieć swoje kaprysy, chociaż ja nie narzekam ^_^

Aprilia fatycznie ma swoje odpały ale broni się całą masą zalet . Od kąd jestem w posiadaniu nie spotkalem takiego modelu na drodze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Z tego co koledzy (wlasciciele) mille  mowia (pisza).
Sprzęgło Mille może wytrzymać tylko olej mineralny lub półsyntetycznego. Na drodze nie ma problemu z olejem w pełni syntetycznym, jednak  przy palowaniu czy na torze sprzęgło wypalisz.Polecany olej Belray 20W50 Mineralny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co udało mi sie wywnioskoac z wypowiedzi na aprilia.org to 20W50 może okazac się zbyt gęsty na początku pracy przy naszych tempreraturach i moze to kosztowac naprwe panwewek  i wymiane wałków. Poprzedni wlasciciel lał 10W40 ,ale faktycznie jeździł spokojniej. Ja mam uślizgi od 7tys na 4 begu na całym gwizdku i tak do 6. Myślałem ze to tarczki i przekładki ale zaryzykuje wymiane oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co obtaksowalem na innych forach mille i z tego co zaleca polo,louis  to jest 15W50 Miner.albo 20 W50 Uzytkownicy Aprilia odradzaja motul,Ja w mojej kawie tez nie bylem zadowolony z Motula,no ale Twoj  motek i Twoj wybor.

Ps.W niemczech tez nie jest lepsza temperaturowo  pogoda,a raczej gorsza :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Koledzy, dlaczego skupiacie uwagę na mało ważnych rzeczach dotyczących oleju?

 

Parametry xWxx dotyczą zakresu temperatur i w naszym klimacie trzymałbym się zaleceń producenta motocykla. Chyba, że planujecie wyjazd w rejony odbiegające średnią temperaturą od naszej. Zimniej-mniejsza lepkość, cieplej-wyższa.

 

 

Dużo ważniejszą kwestią jest -jak widzę tu pomijana - klasa jakościowa oleju (SJ, SG, SH...).

 

Wg niej olejów z pewnych klas nie można bezkarnie lać do naszych silników. I na tym przy wyborze należy się skupić bardziej.

 

 

Trzecią sprawą jest zawartość dodatków do właściwej pracy sprzegieł "mokrych" (JASO MA, MA2, MB).

 

 

Turbo, twój olej z postu #19, wg info z linku "przewyższa parametry normy MA"... To norma, która obowiązywała do 2006 roku...

 

Może czas poszukać oleju z JASO MA2?

 

 

Do poczytania, żeby zrozumieć o czym mówię:

 

https://forumsmarowe.pl/oznaczenia-olejow/

Poza tym uważam, że do jednostek wysilonych, jakimi są silniki motocyklowe, powinno się stosować oleje jak najlepszych parametrów.

5c169583cbada415aad9ebbff6923f75.jpg

Wnętrze mojego silnika po przebiegu ponad 150 tys km. Jest czysty. Żadnych osadów. Żadnych opiłków.

Leję tylko i wyłącznie olej syntetyczny.

 

 

 

Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cechy produktu:

  • mieszanka PAO i Estrów zapewnia maksymalną ochronę w czasie pracy w wysokich temperaturach, zapewniając przy tym doskonałe osiągi;
  • pakiet FULL ZINC+ zapewnia dodatkową ochronę przeciw zużywaniu się elementów silnika;
  • formuła SHEAR FREE ( pełna odporność na ścinanie) – gwarantuje utrzymanie lepkości oleju przez cały okres jego użytkowania , nawet podczas użytkowania w warunkach ekstremalnych obciążeń;
  • przewyższa wymagania normy API SN oraz JASO MA;
  • zapewnia maksymalną ochroną przeciw zużywaniu się silnika, ogranicza do minimum gromadzenie się osadów oraz depozytów na tłokach, tworzących się zwykle w warunkach pracy w wysokich temperaturach;
  • wzmacnia moc silnika oraz przyspieszenie;
  • przetestowany w warunkach rajdowych ( Penrite Honda Racing Team);
  • chroni przeciw ślizganiu się sprzęgła, w motocyklach z mokrym sprzęgłem.

Czyli nie nada sie do RSV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.