Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Motocykle zabytkowe - czyli wszystko co można rozumieć pod tym pojęciem :)


Marcepan

Rekomendowane odpowiedzi

no więc maszyna jest z salonu. prawie.

oryginalny przebieg gdy go kupiłem miał 228km. teraz jest kilkanaście więcej. nigdy nie był rejestrowany-musiałem chwilę pokombinować żeby kwity zrobić. tabliczkę ma małą-motorowerową.

oczywiście był zdewastowany, miał nieoryginalny zbiornik, połamany tylny błotnik, drobne braki.

palić pali, jezdzić jezdzi. nawet jadu ma więcej niż nowoczesne 4t50ccm.

ale od wieloletniego stania ktoreś łożysko dostało raka co słychać podczas pracy silnika. trzeba to bedzie rozdłubać i zlokalizować

mam jeszcze motorynkę romet pony klasyczną. ale chwilowo jest w rekultywacji bo młoda zakatowała silnik i peknięcia na ramie się pokazały typowe przy głowce i pod siodłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

jak sie tak ladnie chwalimy to u mnie tez stoi Pony, ale nie wiem M-2 czy M-3, bo była rownoległa produkcja z tego co wiem przez kilka lat, a nie wiem czym sie różnią.

na chodzie, dzieciaki mają frajdę i ja czasem jak do sklepu podskocze. oryginalna w 100%, z zieloną tablicą, ale bez papierów. gdzies się pałętają u tescia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde dziwie ci sie czesław ze sie pozbyles tego bmw. piekny jest..... znaczy był.

ja obecnie jezdze honda 650 z 1981 roku, fakt ze czasem cos trzeba grzebnąć w gaźnikach, dosmarować linki i tym podobne pierdoły, ale ciężko mi sie jej pozbyć. chyba ze zamiana na SR500.

inna sprawa, że w podróż 500-600 km bym sie raczej nie wybrał tak ot po prostu z marszu, ale po sprawdzeniu tego i owego czemu nie? w koncu 20 lat temu jezdziło sie MZ'150 nad morze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie utrzymanie jej w stanie "palisz i jedziesz nad morze" mnie pokonało dlugofalowo. przy przebiegu grubo przekraczającym setkę trzeba czasem coś wymienić. suma tematów które należało ruszyć za gruba się uzbierała. sprzęgło, rozrząd, dyfer, klawiatury, jakieś uszczelnienia po drodze. wychodziło ponad czwórkę w częściach. po raz kolejny. odpuściłem.

aczkolwiek nigdy nie zawiodła w drodze. ani razu.

natomiast to trudny motor. fajnie się prowadzi, dobrze manewruje, głęboko składa w winkle ale...hamuje jak wszystko z lat 80tych mimo nowych tarcz, wypasionych klocków i przewodów w oplocie. zmiana biegów jak w ciężarówce. kto jezdził ruskiem ten wie o co cho. a do sprzęgła trzeba mieć łapę jak kafar na dłuższej trasie. nie można takiego bmw porównać z japończykiem z podobnych lat w którym wszystko działa lekko, bez zacięć i jednym palcem.

to wszystko powoduje, że taki motor mimo swoich 50koni zaczyna odstawać w grupie na długim przelocie. bo męczy. bo wolniej hamuje, bo wolniej się rozpędza, bo cośtam cośtam.

wizerunkowo, hobbystycznie, kolekcjonersko super. ale użytkowo już jaj nie urywa.

miałem transalpa wczesnego, z 89roku. tam wszystko działało na jedne palec bez najmniejszego wysiłku. jak chcesz jechać takim sprzętem codziennie do roboty to robi różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojciech z tego co widze w necie to te parady cos w okolicach 11 wrzesnia sie odbywaly. ale jak mowisz ze kolo 20 to moze tak być :) po zdjeciach widac ze tam sa juz powaznie stare zabytki ;)..no ale w sumie jak sprzet bede mial juz sprawny to czemu by i nie mozemy pojechać..zwlaszcza ze wszystkie znaki prowadzą na Bytom :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok :) to jak cos bedziesz wiedzial to pisz. w sumie na bytom to mam blizej przez gliwice do gliwic mam 20km ;)..w czwartek sie postaram dojechac na chudow to sie bedziem widzieć i dogadamy co i jak i moze ktoś jeszcze pojedzie..chyba ze znow wystąpią inne czynniki losowe (awaria) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojciech ale fotki :D, oprawic w ramke i postawic na półce. ja jutro/pojutrze biore sie za te ładowanie zeby na czwartek smignąc. a przy okazji juz znalazlem kolesia w necie co sprowadza VAPE (powerdynamo) do mz es/ts itd na 6 lub 12v 100/150W i chyba za miesiąc już kupuje prądnice daje na półke i zakładam ten alternator ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo, wczesniej nie dam rady bo jestem w robocie, dzisiaj caly dzien z ladowaniem i paroma duperelami walczylem, zakonczylo sie tak ze laduje jak ladowal czyli albo laduje albo nie ;) do tego pare rys na zbiorniku przez lampe na magnesach ktora bez zastanowienia przylozylem zeby nie spadla.. ogolnie jak by to powiedzial slynny poeta ..."a idz pan w h**" z taką robotą , powoli mam ochote wywieź tego hebla na skup zlomu ;) chyba ze predzej kupie ten zestaw z vape i dam mu szanse.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.