Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

łożyska


stempas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Muszę wymienić łożyska w mojej hondzie nighthawk 750 rok 99. Wyrobiły się jest luz jest shima. Rozkręcam to wszystko patrze, a tam łożyska kulkowe a ja mam wałkowe... Będzie pasić? Mój kumpel powiedział mi (mechanik) że tak nie może być, musze mieć kulkowe. Nie mogę znaleźć kulkowych na allegro, a od innego znajomego się dowiedziałem, że kulkowe zakładają tylko w fabryce potem to już tylko wałkowe się zakłada. Co o tym wszystkim sądzicie?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałkowe łożyska wytrzymuj większe obciążenia ale niższe obroty

Do motocykla to bym Ci radził zdecydowanie kulkowe i to z luzem C3

Pisz mi na PW albo GG jakie masz nr tego łożyska albo wymiary to ci napisze czy mam takie na sklepie i ile kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ja już mam te wałkowe kupione. Nie chce drugich kupować. Mam takie właśnie zapytanie czy mechanik mój mówi prawde, czy szło by na tym jeździć, bo różne opinie słyszałem. Chce to wymienić zlikwidować luz, shime i sprzedać motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj się dowiedziałem, że te łożyska wałkowe są wyższe od tych moich kulkowych i że to nie osiądzie tak jak powinno. Powiedzcie mi jak to w końcu może być. Bo już nie wiem co mam robić, jak wybijemy stare i wbijemy nowe i nie przypasi to co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pokombinujesz bo przecież główki w ramie nie będziesz frezował/rozwiercał. O ile te łożyska są wyższe? O milimetr czy więcej? Zobacz przy nakrętkach czy masz na tyle gwintu aby zamontować ciut wyższe łożyska. Jeśli jednak są wyższe niż te 1-2mm to ja bym sobie odpuścił bo tak pewnie tego nie poskładasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle jak można to poproszę aby ktoś mi w pod punktach opisał jak to się wymienia i robi. A i czy te łożyska są wyższe to może da się coś zrobić by weszły niżej czy coś tam pokombinować. Proszę o pomoc.

Zaczne od tego, ze lozyskowanie glowki ramy ma duzy wplyw na prowadzenie motocykla i montaz musi byc przeprowadzony zgodnie ze sztuka.

Jesli nie jestes pewien tego co robisz to lepiej zlec to komus kto ma o tym pojecie.

1. rozkrecic

2. wybic bieznie z gniazd w glowce

3.zdemontowacv bieznie ze sztycy (tutaj mozesz miec ciezko bez odpowiednich narzedzi.

4.zdemontowac uszczelke antypylowa.

5. wprasowac bieznie w glowke ramy

6.wprasowac przeciwpylke i bieznie na sztyce

7.nasmarowac i skrecic (tutaj wazny jest moment z jakim to dokrecisz) jak bedzie za mocno, moto ciezko bedzie wchodzilo w winkle i ciezko bedzie je prostowac, jak bedzie za lekko moga wystapic drgania kiery i ogolnie moto kiepsko bedzie sie prowadzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.