stempas Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Witam!Muszę wymienić łożyska w mojej hondzie nighthawk 750 rok 99. Wyrobiły się jest luz jest shima. Rozkręcam to wszystko patrze, a tam łożyska kulkowe a ja mam wałkowe... Będzie pasić? Mój kumpel powiedział mi (mechanik) że tak nie może być, musze mieć kulkowe. Nie mogę znaleźć kulkowych na allegro, a od innego znajomego się dowiedziałem, że kulkowe zakładają tylko w fabryce potem to już tylko wałkowe się zakłada. Co o tym wszystkim sądzicie?Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskanio Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Wałkowe łożyska wytrzymuj większe obciążenia ale niższe obrotyDo motocykla to bym Ci radził zdecydowanie kulkowe i to z luzem C3Pisz mi na PW albo GG jakie masz nr tego łożyska albo wymiary to ci napisze czy mam takie na sklepie i ile kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempas Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Tylko, że ja już mam te wałkowe kupione. Nie chce drugich kupować. Mam takie właśnie zapytanie czy mechanik mój mówi prawde, czy szło by na tym jeździć, bo różne opinie słyszałem. Chce to wymienić zlikwidować luz, shime i sprzedać motocykl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TMK Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Mogą być walcowe, kulki przeważnie są fabryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 A ten kolega, to jest mechanikiem motocyklowym, że takie brednie wygaduje ?W przypadku łożyska główki ramy łożyska rolkowe są zdecydowanie lepsze od kulkowych. Aż dziw bierze, że producenci motocykli nie stosują takich na pierwszy montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempas Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 no tak słyszałem właśnie potem. Jak go rozkręciliśmy i zobaczyliśmy, że są kulki a ja mam wałki to powiedział, że mam złe łożyska i to nie da rady i skręciliśmy z powrotem xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempas Opublikowano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 Wczoraj się dowiedziałem, że te łożyska wałkowe są wyższe od tych moich kulkowych i że to nie osiądzie tak jak powinno. Powiedzcie mi jak to w końcu może być. Bo już nie wiem co mam robić, jak wybijemy stare i wbijemy nowe i nie przypasi to co wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempas Opublikowano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 W ogóle jak można to poproszę aby ktoś mi w pod punktach opisał jak to się wymienia i robi. A i czy te łożyska są wyższe to może da się coś zrobić by weszły niżej czy coś tam pokombinować. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok79 Opublikowano 22 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 Nic nie pokombinujesz bo przecież główki w ramie nie będziesz frezował/rozwiercał. O ile te łożyska są wyższe? O milimetr czy więcej? Zobacz przy nakrętkach czy masz na tyle gwintu aby zamontować ciut wyższe łożyska. Jeśli jednak są wyższe niż te 1-2mm to ja bym sobie odpuścił bo tak pewnie tego nie poskładasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 22 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 Jeśli kupiłeś łożyska dedykowane do swojego motocykla, to na 100% będą pasować.Chyba, że kupiłeś nie wiadomo co.A nawet jak nie będą pasować to przecież można je zdemontować, tak jak te stare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 22 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 W ogóle jak można to poproszę aby ktoś mi w pod punktach opisał jak to się wymienia i robi. A i czy te łożyska są wyższe to może da się coś zrobić by weszły niżej czy coś tam pokombinować. Proszę o pomoc.Zaczne od tego, ze lozyskowanie glowki ramy ma duzy wplyw na prowadzenie motocykla i montaz musi byc przeprowadzony zgodnie ze sztuka.Jesli nie jestes pewien tego co robisz to lepiej zlec to komus kto ma o tym pojecie.1. rozkrecic2. wybic bieznie z gniazd w glowce3.zdemontowacv bieznie ze sztycy (tutaj mozesz miec ciezko bez odpowiednich narzedzi.4.zdemontowac uszczelke antypylowa.5. wprasowac bieznie w glowke ramy6.wprasowac przeciwpylke i bieznie na sztyce7.nasmarowac i skrecic (tutaj wazny jest moment z jakim to dokrecisz) jak bedzie za mocno, moto ciezko bedzie wchodzilo w winkle i ciezko bedzie je prostowac, jak bedzie za lekko moga wystapic drgania kiery i ogolnie moto kiepsko bedzie sie prowadzil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempas Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 ok. Zobaczymy może jeszcze raz to rozkręcimy i wtedy powiem co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.