Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Wymiana łożyska główki ramy + olej w lagach f2


leymann

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do wymiany łożyska główki ramy i wymiany oleju w lagach w związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy do wymiany łożyska, będzie mi potrzebny jakichś z kluczy, które honda daje w zestawie z motocyklem? Pytam, bo takowego nie posiadam, a słyszałem, ze podobno jest potrzebny, dlatego pytam.

2. Czy są tam może jakieś inne klucze "specjalne"?

3. Jakieś porady, na co uważać, żeby mi nie wypadło, nie zepsuło się, przy wyciąganiu starego, zakłądaniu nowego łożyska?

4. Chcę wymienić olej w lagach. Uszczelniacze mam dobre, nic nie cieknie. Gdzie spuścić owy olej, a którędy go wlać?

5. Olej o jakim oznaczeniu powinien być wlany i jaka ilość?

Pozdrawiam i dzieki z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden z kluczy się nie przyda ze zestawu.

Trzeba mieć

- ściągacz łożysk, albo młot i przecinak (jeśli "na kowala")

- należy mieć prasę do złożenia łożyska, albo rurę i młot (jeśli na kowala)

- trzeba nabijać symetrycznie, bo łożyska będą do kosza się nadawać

- potrzebna jest nasadka do nakrętki sztycy, albo młot i przecinak

-

...długo by tak pisać jeszce, ale jeśli takich podstaw się nie zna jakie narzędzia mieć, to nie wspominam o tym na co uważać, aby nie zepsuć i ostatecznie wyjdzie drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przymierzam się do wymiany łożyska główki ramy i wymiany oleju w lagach w związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy do wymiany łożyska, będzie mi potrzebny jakichś z kluczy, które honda daje w zestawie z motocyklem? Pytam, bo takowego nie posiadam, a słyszałem, ze podobno jest potrzebny, dlatego pytam.

2. Czy są tam może jakieś inne klucze "specjalne"?

3. Jakieś porady, na co uważać, żeby mi nie wypadło, nie zepsuło się, przy wyciąganiu starego, zakłądaniu nowego łożyska?

4. Chcę wymienić olej w lagach. Uszczelniacze mam dobre, nic nie cieknie. Gdzie spuścić owy olej, a którędy go wlać?

5. Olej o jakim oznaczeniu powinien być wlany i jaka ilość?

Pozdrawiam i dzieki z góry za pomoc

kolego nie siej herezji, w dobrej serwisówce znajdziesz wszystkie rzeczy, jak wymienic lozysko tez.

1. jest specjalny klucz nasadowy (hakowy) którym skreca sie nakrętke na sztycy. w ostateczności mlotek i pobijak.

2. oprocz tego wyzej to normalne klucze do rozkrecenia polek, lag itp

3, zmierz sobie ile wystaja rury lag z połek by włożyć tak samo, dobrze podstawic motocykl, bo przy uderzeniach w lagi łatwo przewrocic.

4. w hondzie wyciagasz oske koła i od spodu powinna byc sruba na imbus, wlewasz korkami od góry.

5. lepskosc i ilosc podaje serwisówka, najczesciej leje sie 10w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. w hondzie wyciagasz oske koła i od spodu powinna byc sruba na imbus, wlewasz korkami od góry.

Jak nie chcesz sobie narobić dodatkowej roboty to proponuję zostawić tą śrubę w spokoju, a olej wylać przez górny korek.

Do wymiany łożyska i tak rozbierasz cały przód, więc wyjęcie lag z półek to nie problem.

Ta śruba skręca cały amortyzator.

Do jego ponownego skręcenia stosuje się dwie metody:

1. Albo potrzebujesz specjalny długi klucz którym przytrzymujesz bebechy od środka.

2. Albo potrzebujesz pneumatyczny klucz udarowy. Przy jego pomocy możliwe jest skręcenie amortyzatora bez klucza z pierwszej metody.

Więc jeśli wymieniasz tylko olej bez uszczelniaczy, to najszybsza i najłatwiejsza metoda to wyjęcie lag i wylanie oleju przez górny korek.

Niewiele jest motocykli, które mają w amortyzatorach korek służący tylko do spuszczenia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam.

odświeżam temat, żeby nie zakładac nowego, ze wszystkim sobie poradziłem, wystarczył młotek i długi śrubokręt do wyciągnięcia łożysk i bieżni, ale mam inny problem, a w sumie pytanie. Jestem na etapie zakładania łożyska do głowki ramy, mam kupione nowe łożyska stożkowe/rolkowe jak kto woli. Powiedzcie mi jakim smarem mam je posmarować, dysponuje smarem do łożysk i smarem grafitowym. Logicznie rzecz biorąc, główka ramy, będize mi się troszke nagrzewać od silnika i nie wiem, czy tego smaru do łożysk nie wytopi się, bo ten grafitowy jest odporny na wyższe temperatury, ale zkolei grafitowy ma w sobie grafit, który jest co prawda bardzo miękki i nic nie powinno się stać, ale czytałem opinie na internecie, że może uszkodzieć łożysko, prowadząc do powstania nierówności na bieżni i samych łożyskach.

Ma ktoś pomysł jak ściągnąc tą bieżnie starego łożyska, ze sztycy? bo coś mi to nie idzie :)

ale mam pomysł, żeby zagrzać to palnikiem do lutowania/opalarką w ostateczności kątówka i trochę ją naciąć, a raczej poszlifować, tym sposobem się nagrzeje i mam nadzieję puści :D

Zakładakąc nowe łożysko mogę je podgrzać? Bo gdzieś czytałem w jakimś poradniku, że rolkowych łożysk, nie należy podgrzewać wkładające je na sztyce.

Więc sam już nie wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

palnikiem trzeba uwazac. najlepsza metoda jest nacięcie kontówka tylko samej bierzni do odpowiedniego momentu i szeroki srubokret który wchodzi tylko czubkiem,

lekkie stukniecie młotkiem i bierznia sama peknie i zejdzie.

Smar daj ŁT4S lub jak Cie 'stać" to polecam smar

Mobilgrease XHP 220

Castrol Molub alloy 777

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie. Zlewałem olej z lag i jak na moje oko jest go troch mało, mniej więcej 0,75l a powinno być 1l w sumie z jednej i z drugiej lagi. Motocykl kupiłem rok temu i przy zakupie jak i w trakcie użytkowania motocykla nie zauważyłem nigdy, żeby uszczelniacze sie pociły, albo tryskał z nich olej, więc mam pytanie, czy mozliwe jest, żę poprzedniemu właścicielowi olej wyciekł do pewnego poziomu i lagi były suche? Czy też jeśli uszczelniacze byłyby nieszczelne, to olej cały czas by wyciekał z lag, aż do wyczerpania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.