Jump to content
ksiezyc42

smarowanie lancucha

Recommended Posts

witam grono jednosladowcow-mam takie pytanko doradzcie mi czym smarowac lancuch ,mam biale otoki na oponach i w zeszlym sezonie uzywalem co tylko sie pokazalo na rynku-zlote medale na wystawach smary spraye nie brudzace czy z castrola czy juz nie pamietam nazw-----wiadomo ze o lancuch trza dbac-ale czym w taki sposob zeby nie ufajdalo opony razem z felga,,,,za wszelkie doradztwo-spasiba......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja robię tak na przemian: spray i hipol, ale olej syfi jeszcze bardziej. Rozluźnia trochę gnój syfowo-smarowy i łatwiej zlata, więc jedynie ułatwi czyszczenie otoku. Estetyki się nie spodziewaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślę ze po kazdym sprayu bedzie cos uwalone, ja smaruje castrolem ale zostawiam moto potem przynajmniej na 12h do wyschniecia. gdy chowam moto do garazu po przejazdzce, i na drugi dzien dopiero jade.

jesli chcesz miec estetycznie a i smarowanie dobre to tylko scottoiler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wystarczyło zakryć czymś oponkę :) Ipone jest dobry , jedni dawają tylne koło do góry wrzucają jedynke i rura a jedni kręcą....każda metoda bedzie dobra tylko trzeba odizolować gumę od naszego smarowidła.....Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapomniałem tez dodać żeby nie przesadzać ze smarowaniem , możemy wtedy nieświadomie chlapać smarowidłem po oponce kiedy to smaru jest za dużo na naszym łańcuchu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, dopiero wczoraj kupiłem swoje pierwsze moto, i czytając ostatnią odpowiedź zastanawiam się, po czym poznać że łańcuch jest przesmarowany??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, dopiero wczoraj kupiłem swoje pierwsze moto, i czytając ostatnią odpowiedź zastanawiam się, po czym poznać że łańcuch jest przesmarowany??

Kolego nie inaczej jak tylko wizualnie.

Trzeba zachować zdrowy rozsądek. Podczas smarowania sprayem (mają dodatek silikonu czy coś) widać gdzie już nasmarowałeś łańcuch bo robi sie tam biaława powłoka i tak po całej długości równomiernie.

Nabierzesz wprawy i będzie git.

Powodzenie.

Pozdrawiam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to jest łańcuch :D mówicie o rozrządzie :P

o takiej blokadzie co umożliwia przywiązanie motonga do drzewa -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

DZIEKUJE WSZYSTKIM OBECNYM NA TEMACIE-smarowidla uzywalem ina zimna kiete jaki na ciepla-wkurzalo mnie ze zaraz ten smarowidelko wykazywalo sie na oponie jak i na feldze-wymienilem naped na did zrobilem teraz 800km i na feldze jak i oponie nie widac syfu---to ??????? jest temat tabu co oni uzywaja fabrycznie to smarowania ze nie syfi----wiem ze lancuch ma swoj urok-mnie az to az tak nie razi-no ALE-chodzi mi glownie o to zeby az tak nie syfic opony....za wszelkie wypowiedzi dziekuje- ze podjeliscie temat---lewa w gore...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawne nasmarowanie łańcucha to sztuka.

Jak brzmiał klasyk: Łańcuch ma być nasmarowany jak karabin; nie może się zacinać, ale i piach ma się nie przykleić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motul jak i wurth to dobre firmy powinienes wybrac ten ktory bardziej bedzie Ci pasowac (styl jazdy) to zalezne czy to enduro czy sport lub cruiser lub inne h-d podobne ,czasem fajnie gdy smar dlugo trzyma ale jezeli chcemy go zmyc i zastapic zaczynaja sie schody (przypadek lepkich smarow) najlepiej trafic w srodek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napewno jest dobry, ale ja po kupnie suchego teflonowego nigdy nie wiedziałem czy łańcuch jest nasmarowany czy nie. Nie widać go w ogóle na łańcuchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

by smar nie brudził opony/felgi:

- przed każdym smarowaniem dokładnie umyj łańcuch z całego brudu i wysusz

- nasmaruj (tak by nic poza łańcuchem nie pobrudzić) i pozostaw na noc moto by smar wysechł

Jakikolwiek tłusty smar w nadmiarze (lub po kilku smarowaniach bez mycia łańcucha) łapie brud i to właśnie ten brud z powietrza/drogi odrywa się od łańcucha i brudzi co ma do pobrudzenia. Każdy smar ma nośnik (który jest rozpuszczalnikiem i rozrzedza smar by był rzadki i wszędzie dotarł) który rozpuszcza również ten stary smarobrud i jeśli pojedziesz z takim rozpuszczonym ustrojstwem (nie poczekasz aż wyschnie) to masz pewną przeróbkę wizualną okolic łańcucha i nie tylko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.