syku Opublikowano 19 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 dzięki wszystkim za udział w dyskusjimam już wyrobiony pogląd zabieram się za kompletowanie częścico wyszło mi z dyskusji:1. zbiornik ursus2. odcięcie elektrozaworem LPG3. regulacja zaworek CO2 akwarystyczny4. wężyki przeźroczyste - zapewne takie jak do spryskiwaczy samochodowych5. końcówka - rurka mosiężna fi ok 2mm - zalutowana na końcu i przewiercona wiertłem 0,5mm celem zmniejszenia wylotusterowanie:1. czujnik na zębatce (magnesy + hallotron)2. w okolicy kierownicy wyświetlacz LCD - 2 wiersze po 8 znaków, w górnym czas dozowania (w sekundach), w dolnym odległość w km do kolejnego smarowania.3. przyciski do konfiguracji: a ) zwiększenie czasu dozowania, b ) zmniejszenie czasu dozowania, c ) dozuj natychmiast, d ) opcja deszcz (częstsze dozowanie)konfiguracja:1. po ustawieniu konfiguracji trzeba będzie potwierdzić przejechanie 1km (aby układ zapamiętał ile ma obrotów zębatki na 1 km)2. ustalenie co ile km ma być dozowanie w opcji normal3. ustalenie co ile km ma być dozowanie w opcji deszczdziałanie przerywane gdy prędkość pojazdu spadnie poniżej jakiejś sensownej prędkości np 10km/h wszystko zasilane z lampy świateł (aby nie trzeba było włączać)Postaram się podczas tworzenia przygotowywać pełną dokumentację - może komuś się to przyda w przyszłości. Zapewne w tej sprawie jeszcze się odezwę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzydyn Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Witam,zaprojektowałem i wykonałem podobne urządzenie.Aktualnie przechodzi końcowe testy eksploatacyjne.Układ składa się z: zbiorniczka, elektrozaworu typu NZ, wężyków toru olejowego, końcówki z rurki miedzianejoraz sterownika elektrozaworu, który otwiera go co regulowany odstęp czasu (od 10s sekund do 70s).Czas otwarcia jest stały i wynosi ok 0.8s (dobrany do oleju przekładniowego Hipol)Za kilka dni dodam więcej szczegółów jeśli kogoś sprawa interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Wracam do tematu.Koncepcyjnie dużo się pozmieniało. Kupiłem Zbiornik z Ursusa, elektrozawór, regulator do OC i ....doszedłem do wnosku że mam włączony komplikator (to takie coś co się czasami włącza u kobiet i nie wiadomo dlaczego się włączyło, w jakim celu i kiedy się wyłączy - takie seksistowskie stwierdzenie - ale nie mogłem się opanować)1) zbiornik się nie zmieścił mi pod siedzeniem 2) wymyśliłem coś innego strzykawkę 100ml i sterowanie serwemi oczywiście inne problemy - jak upchać strzykawkę 100ml pod kanapąstrzykawka się zmieściła - ale złożona - jak tłok wyciągnięty to już nie.Dzisiaj mnie oświeciło - należy wykorzystać dwie strzykawki. Dużą 100ml jako zbiornik - nie potrzebuje odpowietrznika bo pobierany olej wciąga tłok do środka ( i sam tłok może zostać skrócony do minimum - tak aby nie wystawał jak strzykawka jest pełna). Druga pełni rolę pompy. Potrzebuje tylko do drugiej strzykawki podpiąć trójnik i wstawić dwa zaworki zwrotne akwarystyczne wg układu duża strzykawka -> zaworek zwrotny -> trójnik -> do strzykawki sterującej, oraz druga część trójnika do kolejnego zaworka zwrotnego i dalej do dyszy. W ten sposób druga mała strzykawka pracuje jako pompa olejowa. Sterowanie pompy poprzez serwomechanizm.Teraz pytanie do tych co mają takie ustrojstwo. JAKIE JEST ZUŻYCIE OLEJU DO SMAROWANIA np na 1000 km.Muszę dobrać małą strzykawkę, najlepiej tak aby jednej ruch pompy był na jedno dozowanie (mam skok z serwa ok 3 cm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorier Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Ok. 10ml/1000km przy suchej nawierzchni drogi. Strasznie kombinujesz z tą olejarką. O ile dobrze zrozumiem to próbujesz zrobić pompę impulsową (lub elektromagnetyczną, zależnie od nazewnictwa). Takie pompy są stosowane we włoskich i japońskich skuterach dwusuwowych do podawania oleju smarującego silnik. Kup używkę, dorób sterownik, a będziesz miał mniej robot i większą niezawodność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Wielkie dzięki.fakt - ma to być pompa tłokowa.Spojrzałem na alledrogo - tam w dziale motocykle były tylko 4 trafienia na "pompa", i nic konkretnego wewnątrz. "dozownik" nie znalazł nic.Moim problemem jest brak placu pod siedzeniem. Tam się po prostu mało co mieści. Pomysłów miałem sporo - ale problem z placem załatwiał temat. Teraz nadszedł czas prototypu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olaff Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Ciekaw jestem jak Ci to wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Olaff - o ile zwiększa się olejenie podczas jazdy w deszczu?Zamierzam zliczać kilometry i oliwić załóżmy co 50 km po 0,5 ml.Jeżeli przy jeździe w deszczu wymagane jest trzykrotny wzrost to oznacza że 1 km w deszczu powinien być traktowany jako zwykłe 3 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorier Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Zamierzam zliczać kilometry i oliwić załóżmy co 50 km po 0,5 ml.To nie tak działa. Nie zapominaj, że smarujesz zwykłym olejem, który ma dość marna przyczepność do łańcucha, a dodatkowo siła odśrodkowa próbuje go zrzucić z niego. Maksymalna ilość oleju który pozostanie na łańcuchu jest zawsze taka sama, niezależnie od ilości podanego oleju nadmiar zawsze spłynie z niego. Cała filozofia w tym aby podawać często, za to minimalne ilości oleju. Jeżeli będziesz podawał olej co np 50km, wtedy sumaryczna ilość zapewniająca dobre smarowanie może się bardzo różnić od 1ml/100km, bo część z tego 0,5 ml od razu spłynie z łańcucha i nie będzie brała udziału w smarowaniu przez kolejne 49km. Musisz to dobrać doswiadczalnie.PS. Scottoiler podawał kiedyś 5-6ml/100km. Nie wiem skąd wzięli tak astronomiczne ilości... Moze to z powodu ich "wodnistego" oleju który najlepiej smarował opone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 czyli rozumiem że podstawowa zasada to dozowanie ciągłe o średniej wydajności 1ml/100km, a jeżeli pada to nadal mam dozowanie ciągłe ale o zwiększonej wydajności średniej typu 5ml/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorier Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Sugeruje takie rozwiązanie: Zbuduj sterownik który będzie otwierał elektrozawór na czas potrzebny do spłynięcia jednej kropli oleju, co pewien odcinek drogi. Jeżeli założymy dla przykładu że kropla ma 0,02ml, wymagana wydajność 1ml/100km, a czas "kapnięcia" jednej kropli to 2sek. , to elektrozawór powinien być otwierany na 2sek co 2km drogi. Oczywiście sterownik musi uwzględniać zmianę czasu "kapnięci" na skutek zmian temperatury (to chyba nie problem dla elektronika) tak by zawsze była to jedna kropla co przykładowe 2km. Potrzebny tylko czujnik temperatury (najlepiej oleju) i czujnik obrotów koła.Co do smarowania w deszczu, to zaobserwowałem że nie ma sensu zwiększanie wydajności olejarki gdy jedziemy w ulewie. Ciśnienie z jakim woda spryskuje łańcuch jest tak duże, ze żaden olej się nie utrzyma. Za to bardzo ważne jest duże zwiększenie smarowania (nawet kilkunastokrotne) na parę km jazdy zaraz po ustaniu deszczu, po to by uzupełnić zmyty olej na łańcuchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorier Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Syku jak tam twoja superolejarka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 odświerze temat z pytaniem: jaki olej wlewacie do olejarki?oryginalny ze scottoilera niebieczki lub czerwony? czy coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorier Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Najlepsze co można wlać do olejarki Do scotta też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro2222 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 witam, ja znalazlem dzis taką olejarke.Co myślicie?http://papciakpiotr.wix.com/ppmotodevice#!automatyczna-olejarka-acucha/cwl9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stronk Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Witam obecnie jestem na etapie budowy olejereczki polaczonej z woltomierzem i czujnikiem temp plus oczywiscie wyświetlacz. Do podawania oleju zastosowałem dozownik z jakiegoś skuta lepsze rozwiazanie od elrktrozaworu bo ponpka tloczy olej a nie ścieka on grawitacyjnie czas podawania steruje potencjometrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nelson71 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Zimą też zrobiłem coś takiego.Zdecydowałem się na pompkę 2T (używaną) + timer 555.Wzorowałem się na tym temacie:http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/oliwiarka-wlasnej-roboty,831-375.htmlElektronikę trochę przerobiłem, płytka zrobiona metodą żelazkową.Koszt - około 50 zł.Dozowanie skokowe, 3 pozycyjne z blokadą na postoju po N.Pozycja 0 - 30sPozycja I - 15sPozycja II - 0,5s (odpowietrzanie)Wydajność pompy w/g producenta: 0.00664 ml / suw pracyCzasy regulowanie dwoma opornikami przylutowanymi do przełącznika, w celu szybkiej wymiany, gdyby się okazało, że należy je zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 witam, ja znalazlem dzis taką olejarke.Co myślicie?http://papciakpiotr.wix.com/ppmotodevice#!automatyczna-olejarka-acucha/cwl9o kurdelebelek, cenę mają ładną jak na dozownik na elektrozaworze - zapomniałem już o tym pościePo wyprowadzce do Wawy rzadziej tu zaglądam ale Zacząłem testy olejary kolejnej wersji (w wersji pierwszej włączył mi się zbyt duży komplikator ale trzy sezony działczy)Nowy projekt oczywiście na dozowniku z dwutaktuDozowanie 0,0 - 9,9 ml/100km z precyzją 0,1ml/100km na nastawnikachautomatyczne zwiększanie dozowania x2 podczas deszczu (czujnik deszczu)jeżeli kogoś interesuje projekt to na PW - udostępnię (warunek do użytku własnego)Układ zbudowany na atmega8 ale w smd więc wprawa w lutowaniu potrzebnaPrzygotowywany pod bandziora (ale wejście przebiegu można obsłużyć hallotronem, kontraktronem, czujnikiem indukcyjnym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REDS Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 Nelson i tu błąd w montażu iglicy dozującej na łańcuch.Powinna być pezed ogniwami a nie z boku na żebatkę bo to z celem sie mija.Łańcuch jest uszczelniony oringami a z boku to nie smaruje łańcucha tylko wyrzuca go na felge.Łańcuch powinien być czysty jak łza swiecący jak dasz dozownik w przodu wtedy olej leci na zębatkę i łańcuch tak jak to powinno być.Pozdro Bart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nelson71 Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 No nie wiem czy to jest błąd w montażu. Jest dokładnie tak jak na poniższym rysunku.http://rigsville.com/scottoiler/?wppa-occur=1&wppa-slide&wppa-album=10&wppa-photo=85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu64 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 No nie wiem czy to jest błąd w montażu.Jest dokładnie tak jak na poniższym rysunku.http://rigsville.com/scottoiler/?wppa-occur=1&wppa-slide&wppa-album=10&wppa-photo=85Chyba nie zauważyłeś tego zdęjcia - jest tuż przed zębatką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nelson71 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Ale na tych rysunkach jest dalej.http://www.scottoiler.com.pl/Images/mocowanie.gifByć może nie ma to specjalnego znaczenia.U mnie kropla porywana jest przez wew. ogniwo łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu64 Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 Ale na tych rysunkach jest dalej.http://www.scottoiler.com.pl/Images/mocowanie.gifByć może nie ma to specjalnego znaczenia.U mnie kropla porywana jest przez wew. ogniwo łańcucha.Przypuszczam ( nie znam się na tym), że bardziej chodzi o smarowanie rolki na styku z zębatką niż samych ogniw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nelson71 Opublikowano 16 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2015 Moim zdaniem, tak rozumiem z rysunków, chodzi o kapilarne podciąganie oleju. Dlatego dysza powinna być umieszczona nad wewnętrznym ogniwem, w bezpośredniej bliskości zębatki aby w miarę symetrycznie rozprowadzać olej na lewą i prawą stronę tego środkowego ogniwa. Dodatkowo siła odśrodkowa rozprowadzi olej poprzez zębatkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 18 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 wydaje mi się że opanowałem problem podwójnych dysz i kapaniadysze wykonałem z dwóch rurek - zewnętrzna mosiężna (3mm zewn/2,1mm wewnątrz)a w środku dałem rurkę miedzianą o średnicy wewnętrznej 0,6 mmnajpierw na końcu dyszy wywierciłem poprzeczny otwór 0,5mmpotem zalutowałem odpływ który był pierwotniea na całość poszła rurka silikonowa o otworze 1mm (rurka miedziana ma średnicę zewnętrzną 1,8mm)z tym że takie dysze można stosować gdy dozowanie oleju następuje dozownikiem oleju z "dwutaktu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.