Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Bandit nie chce zapalić co robić?


Elvis101

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z odpaleniem motorku, po dłuższym postoju ok 10 miesięcy nie mogę odpalić motoru ;) ,zakupiłem go od poprzedniego właściciela ale też nie palił bo uszkodzeniu uległ impulsator,teraz gdy wszystko jest jest ok nie chce zapalić,jeśli chodzi o układ zapłonowy to świece mam nowe,przewody też iskra jak najbardziej normalna,gaźniki wyczyszczone z zebranego syfu,dysze przedmuchane,paliwo świeże w komorze pływakowej,świece po kręceniu rozrusznikiem jak i na popych są mokre czyi paliwo dostaje chodź nie chce zapalić tylko strzela z tłumika i próbuje złapać ale nic.co jeszcze może być nie tak?pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może skończył się filtr powietrza, nie dostaje powietrza i zalewa a strzał w wydech to właśnie objaw zalania i przeważnie słabych iskier lub braku powietrza. Iskra na oko może być ok, ale może nie wytrzymywać ciśnienia i znika a jak już zalałeś te nowe świece to być może będziesz musiał kupić drugie bo są wrażliwe na tym punkcie. Przez filtr przystawiony do żarówki powinno wyraźnie przenikać światło a jeśli tak nie jest to go wymień. Przy takich niedomaganiach dołóż prądu kablami rozruchowymi z samochodowego aku bo po dłuższym kręceniu może być za mało prądu na zapłon, więc dużo prądu to podstawa. Jeśli filtr jest w miarę ok to spróbuj wysuszyć świece na ogniu (może coś z nich jeszcze będzie) i próbuj odpalać z mniejszym ssaniem lub bez ssania i z malutkim gazem. U mnie dla przykładu łatwiej odpala ze ssaniem ustawionym na 2/3 niż na max. Jak znowu strzeli to chyba czas na nowe świece...

Kurde...aż się zmęczyłem od tego pisania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

gsf 400 bardzo czesto padaja moduły zapłonowe. Iskra nawet jak jest cienka to jest ok(ten typ tak ma)

Silniki w 400 niestety sa czesto zaniedbywane bo kupuja je młodzi i zapominaja o konieczności serwisowania.

Powiem tak, w najlepszym przypadku masz zawory do wyregulowania i lata, w najgorszym - głowica do zdjęcia i oględziny gniazd zaworowych/ zaworów.

Tak czy siak, sciągałbym głowice i dotarł zawory bo podejżewam ze zanim "stało' sie 5 barów, ktos na tym jeszcze jeździł więc mógł nadpalic zawory, gniazda.

a tak wygląda głowica po pewnym czasie jazdy jak zapomniało sie o luzach zaworowych

fabia-1-2-wypalony-zawar.jpg

wypalone gniazdo zaworowe

922e6417_large.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam wszystkich po urlopie,wczoraj pół dnia spędziłem przy motorku i nie ma ciekawych wieści,zmierzyłem jeszcze raz kompresje w dwóch etapach na sucho i z olejem,na sucho pomiar na wszystkich cylindrach nie przekroczył 5 bar zaś na oleju już podskoczyło ponad 8;/ podejrzewam zapieczenie się pierścionków na tłoku w wyniku stania motocyklu rok,co polecacie bym teraz zrobił?wiem że muszę zdjąć głowice i cylindry by sprawdzić ale z dostaniem pierścieni może być problem,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.