Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

"INTELIGENTNA SYGNALIZACJA ŚWIETLNA"


MarcinMRC

moto-akcesoria.pl we Wrocławiu!!  

3 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy lokalizacja na północy Wrocławia, przy wylocie na Poznań (krajowa trasa 5), a dokładnie Sułowska 7 jest odpowiednia?

    • Tak
      1
    • Nie
      2


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Tez nie raz nie dwa spotkalam sie z taka sygnalizacyja. Na przyklad aleja Walentego rodzienskiego lewoskret w strone sosnowca.. o tu http://maps.google.pl/maps?q=50.262097,19.035337&hl=pl&sll=50.264892,19.023782&sspn=0.11419,0.256119&num=1&vpsrc=0&gl=pl&t=m&z=18

Bardziej mnie zastanawia inna sprawa ,. Na jozefowskiej w Katowicach tez jest zamontowana tego typu sygnalizacja przy przejsciu dla pieszych ,kawaleczek przed skretem w sloneczna.. Dlaczego tam ona dziala wlasciwie?! Dojezdzajac czy to osobowka ,czy moto swiatlo zmienia sie na zielone,nie ma koniecznosci zatrzymywania sie... wszytko gra , system widzi nas.

Wiecej takich skrzyzowan ,nie znam. Ale jesli w jednym miejscu potrafi to zarzad drog zrobic wlasciwie to dlaczego w innych nie?!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Gdybym został przyłapany na przejechaniu na czerwonym (pomimo oczekiwania na zmianę) przez szeryfów to pewnie na nic zdałoby się moje tłumaczenie i musiałbym uiścić opłatę na rachunek Wojewódzkiej Komendy Policji.

Kiedyś gdzieś tam przez oczy mi przeleciało ze jeśli na takich światłach czekamy uporczywie na czerwonym świetle to można przejechać takowe skrzyżowanie na czerwonym świetle traktując je jak ze znakiem STOP...

Chyba ze to jakieś brednie ale zdarza mi sie tak uczynić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzisiaj zrobiłem podsumowanie tematu. Napisałem tekst, który rozesłałem do wydziałów ruchu drogowego odpowiednich komend policji jak również urzędów miast i gmin. Wysłałem go także do portali zajmujących się tematyką motocyklową i regionalnych mediów. Teraz poczekam na odpowiedzi (jeśli takowe będą).

Załączam pisemko, z którym każdy może się zapoznać.

Sygnalizacja świetlna nie reagująca na motocykle.pdf

Dziękuję za udział w ankiecie i temacie.

O dalszych losach akcji będę informował gdy tylko coś się wydarzy.

Sygnalizacja świetlna nie reagująca na motocykle.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam pierwsza taka sygnalizacje założono X lat temu w Poznaniu i już wtedy mieli z nią problemy motocykliści .Zapewne jeśli ktoś ma stare numery Świata Motocykli znajdzie tam artykuł o niej .Osobiście powiem wam jedno JA MAM JA GŁĘBOKO W DUPIE JEŚLI NIE ZNAM DANEGO ODCINKA DROGI STOJĘ GRZECZNIE ale liczyć umiem i jeśli stoję, a już 2 razy zmieniły się światła z innego kierunku natychmiast ruszam dalej w drogę .Na śląsku w miejscach gdzie wiem ze taka sygnalizacja jest traktuje ja jak ustąp pierwszeństwa .a Paly jak się czepia to akurat w tej sytuacji będą mnie musiały złapać .jestem użytkownikiem drogi i place za nią, a skoro przez tyle lat nie potrafi nasze państwo usunąć problemu to niech się dymają ..END

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam stopnia ale chyba komendant policji wydział drogowy w Katowicach Włodzimierz Mogiła poradził mi bym po prostu omijał takie sygnalizacje świetlne! Pytałem go parę razy na antenie radia Katowice gdzie w poniedziałek rano czasami można mu zadawać pytania. Tak mnie zatkało tą odpowiedzią, że już więcej do niego nie dzwoniłem bo to niema sensu. Powiedział też, że mam na nich stać do czasu zmiany na zielone gdyż niemożna przejechać przez skrzyżowanie na czerwonym świetle. Na pytanie czy w czasie czekania na te zielone światło mogę postawić motocykl na stopce i usiąść na trawce powtórzył swoją poprzednią odpowiedź że wolno na zielonym a na czerwonym...

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,10827519,Motocyklisci__inteligentne_swiatla_nas_nie_widza_.html

brawo dla Marcina Wróbel, Motocyklisty z Rybnika.

kto wie o takim skrzyżowaniu które go ignoruje niech od razu wysyła mejla do:

[email protected]

[email protected]

proszę podać jeszcze inne sensowne miejsca gdzie można wysyłać informację o takowych skrzyżowaniach, bo jeśli oni o tym nie będą wiedzieć, to na pewno nic nie zrobią. A nic nie robienie i biadolenie na forum zostawmy innym.

Nie wiem czy taki mejl wystarczy jednak wysyłany raz w miesiącu może poskutkować:

Sygnalizacja świetlna w mieście ................ na skrzyżowaniu ulic .......................................... mnie ignoruje.

Pozdrawiam Motocyklista

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

99% sygnalizacji świetlnych zainstalowanych w Katowicach wyposażona jest w czujniki w postaci pętli indukcyjnych wyciętych w warstwie ścieralnej (ta po której jeździmy - wtedy też widać ślady w postaci prostokąta) lub we wiążącej (wtedy nie widać tego nacięcia). Oprócz tradycyjnych pętli spotkać można kamery zainstalowane na masztach, wysięgnikach, bramach. Służą do wykrywania pojazdów, wydłużania sygnału zielonego. Nie są wykorzystywane do wykrywania przejazdu na czerwonym świetle, pomiaru prędkości czy wyłapywania kierowców rozmawiających przez telefon.

Niestety w praktyce nie ma jeszcze idealnego systemu wykrywania pojazdów takich jak motocykl czy rower. Wiąże się to z tym że pętla indukcyjna działa na zasadzie przyrostu indukcyjności w obszarze gdzie jest zainstalowana. Pojazdy jednośladowe ze względu na małą 'masę wzbudzeniową' nie zawsze są w stanie wzbudzić czujnik. Na niektórych skrzyżowaniach docina się dodatkowo mniejsze pętle o większej ilości zwojów (pętla to zwykły przewód miedziany w formie zwoju) które są bardziej czułe od tradycyjnych dużych pętli obecności. Niestety nie każdy projektant przewiduje takie rozwiązanie, a dodatkowo niektóre sterowniki sygnalizacji świetlnej nie działają poprawnie z takim czymś.

Wracając do pętli indukcyjnych mogę dać kilka rad jak jeździć by prawdopodobienstwo wykrycia było większe.

- jeżeli pas ruchu jest pusty i jest możliwość starajcie się nie jeździć tuż przy krawędzi chodnika ponieważ możecie całkiem ominąć czujnik. Ponadto często obserwuje (choć to częściej u kierowców samochodów) że zatrzymują się np. 5 m przed linią zatrzymania nie dojeżdzajac np. wogole do czujnika. Dlatego znowu w miarę możliwości starajcie się dojeżdzac blizej do linii zatrzymania.

Kolejnym problemem jest coraz częściej (w zasadzie już praktycznie jest to reguła) stosowanie specjalnej siatki która ma wzmocnić nawierzchnie jezdni. Plusem niewątpliwie jest wzmocniona konstrukcja nawierzchni jednak coś za coś i tu kolejna zła wiadomość - z racji tego że jest to metalowa siatka wpływa ona na zmniejszenie czułości pętli.

Z racji tego że pracuje w firmie konserwującej sygnalizację swietlną na terenie Katowic i kilku osciennych miast) postaram się w miarę możliwości pomóc Wam. Niestety możliwości firmy konserwującej sygnalizacje są mocno ograniczone - nie my zarządzamy sygnalizacją swietlna i nie decydujemy co poprawić, na co przeznaczyc pieniądze itd. Nasza rola sprowadza się do utrzymania ich w ruchu, w ramach tego możemy sprawdzić gdzie da się podnieść czułość detektorów, sprawdzić ich działanie. Jeszcze raz podkreślam - nie wszędzie będziemy mogli rozwiązać problem.

Dlatego tutaj prośba do Was. O nieprawidłowym działaniu informujcie nas, jesli nie dostaliście zielonego światła opiszcie jakie to skrzyżowanie którym pasem jechaliscie, gdzie probowaliscie skręcić, czy oprócz jednosladu był też inny pojazd w pobliżu linii zatrzymania. Takie informacje będą dla nas bardzo przydatne. W razie jakiś sugestii, pytań dotyczących sygnalizacji, sterowania ruchem, konkretnych skrzyżowań zapraszam do kontaktu, można pisać @ na adres [email protected] lub na adres firmy [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesamowite coś drgnęło. Dzięki Marcin.

A swoją drogą zastanawiam się jaki poziom zakłóceń musiałby być aby taką "działającą" pętlę wzbudzić.

Z jednej strony wytworzenie pola magnetycznego nie jest specjalnie wielkim problemem, z drugiej strony wożenie dodatkowego żelastwa w formie elektromagnesu jest chyba przegięciem. w końcu są też inne formy badania ruchu (czujniki mikrofalowe, czy kamery które się już wcześniej pojawiły). Coś mam wrażenie że jeżeli jest opcja że mogą podkręcić czułość to to zrobią, w pozostałych przypadkach nas oleją. Przydałaby się chociaż tabliczka na semaforze "nie działa na motongi" ;) przynajmniej człowiek by nie czekał. Ja się przyznaję że jeszcze nie trafiłem na taką sygnalizację (może miałem szczęście że puszki były za mną). Swoją drogą, kiedyś w Szymocicach dróżnik miał taki zwyczaj że zamykał szlaban i szedł spać. Kumpel o 2 w nocy podjechał pod przejazd i zjechał z niego pół godziny później, Dróżnik nie reagował nawet na klakson. Dopiero jak się zaczął dobijać do jego stróżówki to się szlabany podniosły. Mnie się zdarzyło dwa razy jechać przez przejazd w Kleszczowie (też nie mam pojęcia czemu go zamykają). Kilka klaksonów spowodowało że szlabany poszły w górę (ale w lusterkach widziałem jak znowu opadały). Stałem tam obydwa razy po około 10 minut. Ale warto tamtędy jechać - bo dróżka bardzo przyjemna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z wielkim zadowoleniem obserwuję to co dzieje się w naszej sprawie. Wielkie podziękowania dla GW (Jacek Madeja) za zainteresowanie tematem ;)

Ubolewam tylko nad tym, że aktywność pozostałych odresatów jest bliska zeru.

KMP Pszyczyna przekazała informacje GDDKiA.

KMP Jastrzębie odpowiedziało, że UWAGA !!! Informacja jest NIECZYTELNA !!! :):):)

Natomiast ani jeden UM czy gminy nie raczył odpowiedzieć. Pozostałe KMP także milczą.

Tym bardziej cieszy mnie fakt reakcji ze strony GW :)

Sądzę, że temat jeszcze trochę pożyje bo sprawa jeszcze się nie zdezaktualizowała.

Pozdrawiam wszystkich zachęcając do powiększania ilości wpisów w temacie.

LWG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inżynier Marian Krzywoń z Zakładu Inżynierii Ruchu w Bytomiu, jednej z największych polskich firm, która specjalizuje się w projektowaniu i budowie sygnalizacji świetlnych, zachęca, żeby motocykliści kontaktowali się mejlowo z ZIR (adres: [email protected]) i zgłaszali przypadki sygnalizatorów, które nie widzą motorów. - Do nas należy nadzór nad skrzyżowaniami m.in. w Bytomiu, Zabrzu, Chorzowie i większości dróg wojewódzkich w regionie. Rzeczywiście, najczęściej wystarczy tylko zwiększyć czułość urządzenia - potwierdza inżynier Krzywoń.

i to fakt potwierdzony jest przez kumpla który obsługuje sygnalizacje świetlne i w tej firmie pracuje... mały ruch na sterownikach i po sprawie...

ale i tak to mają w DUPIE..

:unsure: :unsure::unsure:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Historii o inteligentnej sygnalizacji świetlnej ciąg dalszy.

Chciałem poinformować i przedstawić jednocześnie odpowiedzi jakie uzyskałem po wysłaniu petycji.

Pierwsza otrzymana od MZUiM Katowice

Ciekawostką jest fakt, że niby wszytsko było ok, ale i tak poprawili ;) Teraz to będzie lux ;)

Drugą otrzymałem z UM Bytom.

oto jej treść:

"Witam!

W odpowiedzi na Pana petycję z dnia 12 grudnia br. uprzejmie informuję, że sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Celna - Obwodnica w Bytomiu została wyregulowana jeszcze w okresie letnim pod kątem przejazdu motocykli. Według zapewnień jakie otrzymałem od Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, nie ma już w Bytomiu sygnalizacji, która nie wychwytywałyby motocykli.

Serdecznie pozdrawiam

oraz Do Siego Roku!

insp. Tomasz Kukułka

Referat Inżynierii Komunalnej i Transportu

Urzędu Miejskiego w Bytomiu"

W związku z tym chciałbym aby osoby bywające na wspomnianych krzyżówkach zwróciły uwagę na to czy rzeczywiście juz wszystko gra. Proszę więc o pamięć w nowym sezonie.

Pozdrawiam i życzę wszyskiego najlepszego w Nowym roku (również braku takich sygnalizacji na naszych drogach)

odpowiedź MZUiM.pdf

odpowiedź MZUiM.pdf

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.