Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Triumph przed 1988r


marcelsr

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Zapraszam wszystkich do wymiany informacji i wrazen dot. uzytkowania klasycznych modeli triumpha.

Jestem od kilku dni szczesliwym posiadaczem wymarzonego Bonnevill'a Les Harris T140 z roku 1987. Dla mniej wtajemniczonych nakresle krotko historie:

Kiedy 1983r. przedsiebiorstwo Triumph oglosilo bankructwo, marke oraz zapasy magazynowe wykupil znany przedsiebiorca zajmujacy sie miedzyinnymi sprzedaza czesci do motocykli kalsycznych Les Harris. Zdecydowal sie na uruchomienie niewielkiej produkcji Bonnevill'a bazujac na fabrycznych zapasach i kilku renomowanych poddostawcach czesci. Ogolem produkcja trwala od 1985r. jeszcze do roku 1988 i zamknela sie liczba okolo 1.300 sztuk (jedni twierdza ze bylo ich nieco mniej a inni ze wiecej (?)). Motocykl bazowal na silniku 750 z modeli montowanych w latach 70tych i poczatku 80tych jednak Harris jako znawca tematu nie pozostawil go bez drobnych modyfikacji. Silnik wiec otrzymal m. inn. elektroniczny zaplon. Motocykl wyposazyl w 3 tarczowe chmulce Brembo, oraz przednie zawieszenie Paioli co znacznie poprawilo wlasciwosci uzutkowe i trakcyjne.

Moj egzemplarz wymaga nieco pracy, jest kompletny w 98% i sprawny. Przebieg ok 20.000km, Pochodzi z serii 20 sztuk ktore trafily na rynek norweski. Stal dlugo na wolnym powietrzy i widac slady korozji, no coz bedzie co robic...

jednak co mnie najbardziej cieszy - jest to jeden z ostatnich prawdziwych klasykow ze wszystkimi swoimi wadami i zaletami. Uniwersalny, ponadczasowy, bardzo szybki... zreszta zobaczcie sami co mowia znawcy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Zapraszam wszystkich do wymiany informacji i wrazen dot. uzytkowania klasycznych modeli triumpha.

Jestem od kilku dni szczesliwym posiadaczem wymarzonego Bonnevill'a Les Harris T140 z roku 1987. Dla mniej wtajemniczonych nakresle krotko historie:

Kiedy 1983r. przedsiebiorstwo Triumph oglosilo bankructwo, marke oraz zapasy magazynowe wykupil znany przedsiebiorca zajmujacy sie miedzyinnymi sprzedaza czesci do motocykli kalsycznych Les Harris. Zdecydowal sie na uruchomienie niewielkiej produkcji Bonnevill'a bazujac na fabrycznych zapasach i kilku renomowanych poddostawcach czesci. Ogolem produkcja trwala od 1985r. jeszcze do roku 1988 i zamknela sie liczba okolo 1.300 sztuk (jedni twierdza ze bylo ich nieco mniej a inni ze wiecej (?)). Motocykl bazowal na silniku 750 z modeli montowanych w latach 70tych i poczatku 80tych jednak Harris jako znawca tematu nie pozostawil go bez drobnych modyfikacji. Silnik wiec otrzymal m. inn. elektroniczny zaplon. Motocykl wyposazyl w 3 tarczowe chmulce Brembo, oraz przednie zawieszenie Paioli co znacznie poprawilo wlasciwosci uzutkowe i trakcyjne.

Moj egzemplarz wymaga nieco pracy, jest kompletny w 98% i sprawny. Przebieg ok 20.000km, Pochodzi z serii 20 sztuk ktore trafily na rynek norweski. Stal dlugo na wolnym powietrzy i widac slady korozji, no coz bedzie co robic...

jednak co mnie najbardziej cieszy - jest to jeden z ostatnich prawdziwych klasykow ze wszystkimi swoimi wadami i zaletami. Uniwersalny, ponadczasowy, bardzo szybki... zreszta zobaczcie sami co mowia znawcy:

fajny wynalazek. tutaj pewnie nim entuzjazmu wielkiego nie wzbudzisz ale na forum cafe racer pl napewno.

można wejść bezpośrednio na dział triumpha przez domenę www triumph-motocykle pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.