Jump to content
Sign in to follow this  
marcelsr

Triumph przed 1988r

Recommended Posts

Hej

Zapraszam wszystkich do wymiany informacji i wrazen dot. uzytkowania klasycznych modeli triumpha.

Jestem od kilku dni szczesliwym posiadaczem wymarzonego Bonnevill'a Les Harris T140 z roku 1987. Dla mniej wtajemniczonych nakresle krotko historie:

Kiedy 1983r. przedsiebiorstwo Triumph oglosilo bankructwo, marke oraz zapasy magazynowe wykupil znany przedsiebiorca zajmujacy sie miedzyinnymi sprzedaza czesci do motocykli kalsycznych Les Harris. Zdecydowal sie na uruchomienie niewielkiej produkcji Bonnevill'a bazujac na fabrycznych zapasach i kilku renomowanych poddostawcach czesci. Ogolem produkcja trwala od 1985r. jeszcze do roku 1988 i zamknela sie liczba okolo 1.300 sztuk (jedni twierdza ze bylo ich nieco mniej a inni ze wiecej (?)). Motocykl bazowal na silniku 750 z modeli montowanych w latach 70tych i poczatku 80tych jednak Harris jako znawca tematu nie pozostawil go bez drobnych modyfikacji. Silnik wiec otrzymal m. inn. elektroniczny zaplon. Motocykl wyposazyl w 3 tarczowe chmulce Brembo, oraz przednie zawieszenie Paioli co znacznie poprawilo wlasciwosci uzutkowe i trakcyjne.

Moj egzemplarz wymaga nieco pracy, jest kompletny w 98% i sprawny. Przebieg ok 20.000km, Pochodzi z serii 20 sztuk ktore trafily na rynek norweski. Stal dlugo na wolnym powietrzy i widac slady korozji, no coz bedzie co robic...

jednak co mnie najbardziej cieszy - jest to jeden z ostatnich prawdziwych klasykow ze wszystkimi swoimi wadami i zaletami. Uniwersalny, ponadczasowy, bardzo szybki... zreszta zobaczcie sami co mowia znawcy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Zapraszam wszystkich do wymiany informacji i wrazen dot. uzytkowania klasycznych modeli triumpha.

Jestem od kilku dni szczesliwym posiadaczem wymarzonego Bonnevill'a Les Harris T140 z roku 1987. Dla mniej wtajemniczonych nakresle krotko historie:

Kiedy 1983r. przedsiebiorstwo Triumph oglosilo bankructwo, marke oraz zapasy magazynowe wykupil znany przedsiebiorca zajmujacy sie miedzyinnymi sprzedaza czesci do motocykli kalsycznych Les Harris. Zdecydowal sie na uruchomienie niewielkiej produkcji Bonnevill'a bazujac na fabrycznych zapasach i kilku renomowanych poddostawcach czesci. Ogolem produkcja trwala od 1985r. jeszcze do roku 1988 i zamknela sie liczba okolo 1.300 sztuk (jedni twierdza ze bylo ich nieco mniej a inni ze wiecej (?)). Motocykl bazowal na silniku 750 z modeli montowanych w latach 70tych i poczatku 80tych jednak Harris jako znawca tematu nie pozostawil go bez drobnych modyfikacji. Silnik wiec otrzymal m. inn. elektroniczny zaplon. Motocykl wyposazyl w 3 tarczowe chmulce Brembo, oraz przednie zawieszenie Paioli co znacznie poprawilo wlasciwosci uzutkowe i trakcyjne.

Moj egzemplarz wymaga nieco pracy, jest kompletny w 98% i sprawny. Przebieg ok 20.000km, Pochodzi z serii 20 sztuk ktore trafily na rynek norweski. Stal dlugo na wolnym powietrzy i widac slady korozji, no coz bedzie co robic...

jednak co mnie najbardziej cieszy - jest to jeden z ostatnich prawdziwych klasykow ze wszystkimi swoimi wadami i zaletami. Uniwersalny, ponadczasowy, bardzo szybki... zreszta zobaczcie sami co mowia znawcy:

fajny wynalazek. tutaj pewnie nim entuzjazmu wielkiego nie wzbudzisz ale na forum cafe racer pl napewno.

można wejść bezpośrednio na dział triumpha przez domenę www triumph-motocykle pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.