Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Oni chca nas chyba pozabijać !?


zeza

Rekomendowane odpowiedzi

apropo tego żwiru to oczywiście podzielam wasze zdanie, ale jak wyobrażacie sobie naprawę drogi, która ze względów ekonomiczno-technologicznych nie mogła być zbudowana w najwyższym standardzie?. Oczywiście kwestia przetargów i najniższej ceny jest bez sensu bo taniej zawsze wiąże się z gorszą jakością. Ale w Polsce niewiele jest ludzi wizjonerów, którzy naprawdę chcą lepszej Polski. Polacy patrzą tylko na czubek własnego nosa, gdzie zaoszczędzić i zarobić. I nie ma się co dziwić skoro tak ciężko w Polsce o godziwy byt.

Dziury będą się pojawiały i będą łatane bo nikt przecież nie wymieni nawierzchni po 3-4 latach. Po drugie sama kwestia łatania to sprawa indywidualna zarządcy danej drogi. Trzeba przywyknąć i tyle. W sezonie jeszcze nie jest tak źle ale w zimę i na wiosnę to istna tragedia. Ja prędzej bym się zastanawiał dlaczego tak wolno reagują z tym łataniem. Nieraz dziury są takie że aż przerażają, gdyby w takie wpaść to poł koła zanurkuje i moim zdaniem na tym poziomie rozwoju należy się tylko i wyłącznie zastanawiać czemu takich dziur nie łata się od razu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziury będą się pojawiały i będą łatane bo nikt przecież nie wymieni nawierzchni po 3-4 latach.

Asfalt (wierchnia warstwa, tzw ścieralna) z założenia technologicznego wymienia się po 6-7 latach, w przypadku naszych dróg prawie wszystko jest kwestią źle zrobionej podbudowy oraz użytych do tego celu materiałów (ilość, nie jakość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asfalt (wierchnia warstwa, tzw ścieralna) z założenia technologicznego wymienia się po 6-7 latach, w przypadku naszych dróg prawie wszystko jest kwestią źle zrobionej podbudowy oraz użytych do tego celu materiałów (ilość, nie jakość)

Zgadzam się w 100%, dlatego frezuje się drogę do warstwy wiążącej, i kładzie nowy "dywanik" (ścieralke).

A podbudowy nie spełniają wymogów, bo każdy szuka jak najtańszego kruszywa do podbudów, dolomit niestety to ok 40zł/t, a jak się kupi jakieś gówno to nawet po 3zł/t. Teraz łątwo można policzyć ile tego kruszywa jest potrzebnego do budowy/odbudowy drogi ( w zależności od kategorii (KR) ) to oszczędności robią się naprawdę spore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się dziwić, skoro takie jajca odchodzą Śląskie: Kradli kruszywo z budowy autostrady A1

To akurat była gówno prawda, nagłośnili sprawę bez dowodów, śledztwo wykazało co innego. W gazetach napisali później, że nie kradli tego dolomitu, ale malutki artykulik gdzieś w środku gazety, ciężko się do błędu przyznać :D. Oskarżyli firmę DRAGADOS budującą odcinek Piekary śląskie - Sośnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja się nie poprawi dopóki władze nie zrozumieją, że:

Jak chce się coś zrobić najtańszym kosztem, wychodzi później cała impreza drożej

Sami odpowiedzcie sobie na to pytanie - czy lepiej zerwać całą nawierzchnię i zbudować drogę od podstaw na kilkadziesiąt lat, czy walnąć nakładkę 5cm i mieć spokój na (niecały) rok?

A inna sprawa, że zrobią jedną drogę, to jest nasyfione wszędzie dookoła. Sam miałbym w sobotę glebę przez żwir na skrzyżowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja się nie poprawi dopóki władze nie zrozumieją, że:

Jak chce się coś zrobić najtańszym kosztem, wychodzi później cała impreza drożej

Sami odpowiedzcie sobie na to pytanie - czy lepiej zerwać całą nawierzchnię i zbudować drogę od podstaw na kilkadziesiąt lat, czy walnąć nakładkę 5cm i mieć spokój na (niecały) rok?

A inna sprawa, że zrobią jedną drogę, to jest nasyfione wszędzie dookoła. Sam miałbym w sobotę glebę przez żwir na skrzyżowaniu.

Lepiej by było zmienić kategorię drogi.

Klasyfikacja dróg wg kategorii ruchu

kategoria ruchu

liczba osi obliczeniowych

100 kN/pas/dobę

KR1 od 0 do 12

KR2 od 13 do 70

KR3 od 71 do 335

KR4 od 336 do 1000

KR5 od 1001 do 2000

KR6 powyżej 2000

Zamiast np. przyjmować kategorię KR3 zmienić na KR5 i wtedy inna podbudowa, inne grubości warstwy wiążącej, inne ścieralnej, inne wymagania nośności i zagęszczenia. Lepiej przyjąć większy ruch do obliczeń niż iść po najmniejszej linii oporu. Ale niestety to są koszta, a jak wszyscy wiemy, inwestor chce zaoszczędzić trochę kasy i jak nie musi, to nie wykłada.

A od tego żeby wszystko przebiegało zgodnie z technologią (przyjętą normą) jest Inspektor Nadzoru. Ale to już temat na zupełnie inną bajkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak przewidujesz obciążenie do przeprojektowania drogi to z tego co mi wiadomo w zależności od badań ruchowych i innej "inzynierii ruchu", droga jest projektowana na ileś tam osi obliczeniowych (100/115) w ciągu swej eksploatacji ( nakładki wzmacniające na ruch występujący w połowie czasu eksploatacyjnego ). Nie wiem czy można sobie przyjąć kategorię ruchu jaką chcesz ( skok z KR3 na KR5 to minimum 300%, a o prawie 4 potęgi nie wspominam, które niestety tutaj ma znaczenie ), więc raczej szukałbym problemów po stronie wykonawczej a nie projektowej, chociaż różnie to w życiu bywa...

Ból jest wg. mnie bardziej złożony - najbardziej podoba mi się kwestia zastosowań np. geosyntetyków w Polsce a z tego co mi wiadomo są stosowane na podstawach empirystycznych, w przeciwieństwie do naszych zachodnich sąsiadów :D

Częściowo technologię mamy - nie mamy po prostu na to kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

To akurat była gówno prawda, nagłośnili sprawę bez dowodów, śledztwo wykazało co innego. W gazetach napisali później, że nie kradli tego dolomitu, ale malutki artykulik gdzieś w środku gazety, ciężko się do błędu przyznać :). Oskarżyli firmę DRAGADOS budującą odcinek Piekary śląskie - Sośnica.

No a Maver przez jakiś czas miał ciepło na swojej budowie ;)

Częściowo technologię mamy - nie mamy po prostu na to kasy.

Mogę się zgodzić, ale kto mi wyjaśni, czemu u nas kilometr autostrady jest kilkukrotnie droższy niż gdzie indziej? Dlaczego u nas NIE DA się dotrzymać terminów, a w innych krajach się da? To jest przekręt, który trwa już 20 lat i zamieszani są w niego wszyscy tam z góry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ostatnio w Sosnowcu widziała jak tym sposobem zalepiano drogę - jeden robotnik biegał z jakąś "konewką" (bardzo profesjonalnie to wyglądało), a drugi szedł na nim i czymś to posypywał. Chodzili tak między samochodami i tylko patrzałam aż w końcu ktoś ich rozjedzie. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mogę się zgodzić, ale kto mi wyjaśni, czemu u nas kilometr autostrady jest kilkukrotnie droższy niż gdzie indziej? Dlaczego u nas NIE DA się dotrzymać terminów, a w innych krajach się da?

Jakieś liczby byś podał, porównania, tabele jak to jest u nas a jak w tych innych krajach. Wtedy możemy pogadać, bo narzekać że u nas pada a w Chorwacji słonce to potrafi kadży.

Ostatnio czytałem gdzieś o rewelacjach Pana Janka T. na temat budowy stadionów w Polsce i wielkich przekrętach. Chyba w swoich rachunkach walnął się o jedno zero...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio czytałem gdzieś o rewelacjach Pana Janka T. na temat budowy stadionów w Polsce i wielkich przekrętach. Chyba w swoich rachunkach walnął się o jedno zero...

Szacunek dla Pana Janka T. Za mecz na Wembley, ale po zakończeniu kariery powinni go zamknąć w gablotce muzeum . Może wtedy nie pchałby się do polityki .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A wracając do dróg.

Jakiś czas temu (2 może 3lata temu) przejeżdżałem remontowaną drogą z Siewierza do Myszkowa i to co zobaczyłem wk...iło mnie.Drogowcy ledwo wysypali i ubili kamienie pod drogę a tubylcy już je wydrapywali z drogi. Porobili spore dziury. Rano drogowcy tylko to wyrównali i dalej robili. Czasem za stan dróg odpowiada nasze społeczeństwo które ma zakorzenione kombinowanie.Teraz ci co kradli te kamienie narzekają że im droga się nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.