Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Skrzynia biegów. Przeskakujący 2-gi bieg (nie wyskakuje)


dydur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Miałem małe problemy ze skrzynią biegów. Otóż podczas przyśpieszania na 2gim biegu czasem dało się odczuć szarpnięcie (to nie było wyskoczenie biegu, nigdy żaden bieg nie wyskoczył) wyglądało to tak jakbym na ułamek sekundy wcisnął klamkę sprzęgła.

Rozebrałem silnik i skrzynie biegów.

Zamieszczam zdjęcia zębatek i powiedzcie mi czy takie delikatne uszkodzenia na sprzęgłach kłowych może być tego powodem?

Proszę o szybkie i fachowe porady .

Szukałem w moim mieście fachowca który by to przeszlifował na kant ale żaden nie chce się tego podjąć tłumacząc że jest to bardzo twardy materiał.

Kawasaki ZZR 600D 1992r

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afa75a5db802f8f0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be6d442693c518a2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c539904cc2f1fcf2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/832e0a60501338a1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34e42fcae35d0126.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1239f81aa08b57fc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim stanie są kły? Czyli ta część która wchodzi w otwory zębatki. Jeżeli zużycie jest podobne to to nie jest winą wyskakującego biegu. Prędzej widełki wodzików, lub sam mechanizm zmiany biegów.

Objawy które podałeś sugerują też złe (niepełne) włączenie biegu, a nie awarie samej skrzyni. Działa się to tylko po zmianie biegu 1 --> 2, czy może "szarpało" cały czas podczas jazdy na 2-gim biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kły są jeszcze mniej zużyte niż to co widać na zębatkach.

Zjawisko to zauważyłem tylko podczas przyspieszania i zmiany biegu z jedynki na dwójkę czasem raz czasem dwa razy taki przeskok ale tylko na 2-gim biegu.

Musze sprawdzić w takim razie jeszcze mechanizm prowadzący wodziki i same wodziki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam was...

Mam Kawasaki ZZR600 z 96r. i mam dokładnie to samo... dobrze wiem o czym mówisz...

Przy przyspieszaniu na 2gim biegu, powyżej 5 tys. jest taki przeskok... i takie ostre szarpnięcie. Jeśli mocno go pociągniesz to zdarza się, że i 2 razy przeskoczy...

Udało Ci się zlokalizować usterkę? Bardzo by mi się przydała Twoja pomoc :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosmiczne bo roboty tez ejst sporo.. trzeba wywalić cąły silnik z ramy.. a żeby to zrobic.. posciagac owiewki, gaźniki , instalacje rozpiąc.. potem sam silnik rozpoławiac.. pół biedy jak sie da bez rusznaia kominów.. a tak to sa wieksze koszta (uszczelki) wg mnie rzędowej 4ki nikt Ci taniej jak za 800zł nie rozbierze;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.